Newsletter

Na prezent: nie skarpetki, ale coś użytecznego

18.12.2019, 17:00aktualizacja: 18.12.2019, 17:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wyjątkowy Prezent
Wyjątkowy Prezent
Większość Polaków na zakup świątecznych prezentów planuje przeznaczyć maksymalnie 400 zł. Za idealny prezent uznają "coś" praktycznego, a najmniej życzą sobie dostać... skarpetki - wynika z badania SW Research na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent.

Prezenty kupimy niemal wszyscy (jedynie ok. 1,5% deklaruje inaczej). Nasz budżet świąteczny wyniesie od 200 do 400 zł. Co dziesiąta osoba przeznaczy na prezenty powyżej 600 zł.

Na spokojnie i do galerii

Jak wynika z badań, Polacy chcą uniknąć zakupów na ostatnią chwilę. Blisko połowa ankietowanych deklaruje zakupy aż miesiąc wcześniej (47,1%). Prawie tyle, bo 47,9%, potwierdza, że prezenty kupią 2 tygodnie wcześniej. Tylko ok. 5% zrobi zakupy w Wigilię lub dzień przed.

Niezmienną popularnością cieszą się galerie handlowe - aż 54% Polaków wybierze się do nich. Widoczny jest trend zakupów online. Decyduje się na nie już 49% pytanych Polaków. Natomiast supermarkety tracą na znaczeniu, bo kojarzą się z nerwową atmosferą i kolejkami.

Prezenty chciane i niechciane

Za idealny prezent większość Polaków uznaje taki, który jest praktyczny. Nieco mniej uważa, że ma przede wszystkim trafiać w gusta. Co piąta osoba twierdzi, że prezent ma pozwalać na przeżycie czegoś niesamowitego!

Za uniwersalny prezent uznajemy wciąż gotówkę (22%). Co dziesiąty Polak chce zostać obdarowany bonem lub voucherem podarunkowym.

Rokrocznie za najbardziej niechciany prezent uznajemy skarpetki. Niechęć do nich deklaruje 12% badanych. Co ciekawe, aż 39% pytanych nie potrafi wskazać najgorszego prezentu jaki dostali. Najwyraźniej pamiętamy tylko prezenty wyjątkowe.

Nasze oczekiwania względem prezentów ulegają zmianie. Coraz częściej Polacy pragną otrzymać jakieś przeżycie. Co dziesiąty ankietowany rozważa skok ze spadochronem lub przejażdżkę luksusowym autem. Część z nich ucieszyłby się z romantycznej kolacji lub masażu. Jest to pewien trend, w którym, prezenty w formie przeżyć wypierają te materialne.

O badaniu

Badanie zrealizowano przez agencję SW Research w dniach 29-31 października 2019r. Wyniki opracowano na podstawie odpowiedzi reprezentatywnej próby 1008 Polaków (pow. 18 lat). Oparto się na metodzie CAWI.

O firmie

Wyjątkowy Prezent jest pierwszą i największą firmą oferującą klientom indywidualnym jak i biznesowym prezenty w formie przeżyć. W ofercie firmy znajdują się takie atrakcje jak skok ze spadochronem czy przejażdżka Ferrari. Firma prowadzi sprzedaż prezentów online na stronie wyjatkowyprezent.pl oraz w sklepach stacjonarnych (40 punktach w galeriach handlowych oraz w sieciach partnerskich). Więcej informacji na: www.wyjatkowyprezent.pl.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 18.12.2019, 17:00
Źródło informacji Wyjątkowy Prezent
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ