Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Najwięcej pasażerów - niemal 88,9 mln - skorzystało z usług Przewozów Regionalnych, działających w 2019 r. pod marką POLREGIO. Drugie pod względem liczby przewiezionych osób były Koleje Mazowieckie z wynikiem 62,1 mln, a trzecie - PKP Intercity z 48,9 mln - poinformował Urząd Transportu Kolejowego w komunikacie.
"Długość zrealizowanych przez pasażerów kolei przejazdów to łącznie ponad 22 miliardy kilometrów" - podkreślił cytowany w komunikacie prezes UTK dr inż. Ignacy Góra.
Według UTK w 2019 r. prawie wszyscy przewoźnicy obsługujący regularne połączenia odnotowali wzrost liczby pasażerów w porównaniu z rokiem ubiegłym. W pociągach POLREGIO podróżowało o 7,7 mln (9,4 proc.) osób więcej niż w 2018 r. Przewoźnik dalekobieżny, PKP Intercity, odnotował wzrost liczby pasażerów o ponad 2,7 mln (6 proc.).
W przewozach towarowych liderem było PKP Cargo z udziałem ponad 40 proc. według masy oraz prawie 44 proc. według pracy przewozowej. UTK zwrócił też uwagę, że w transporcie ładunków rośnie udział mniejszych przewoźników. "W 2019 r. przedsiębiorcy, których udział w rynku nie przekraczał 1 proc. przetransportowali łącznie 13 proc. masy ładunków" - wyliczono.
Łącznie koleją przewieziono w ubiegłym roku ponad 236 mln ton ładunków, czyli o 13,9 mln mniej niż w 2018 r. Góra zaznaczył jednak, że z roku na rok rośnie masa przewozów intermodalnych. "Dzięki transportowi intermodalnemu optymalnie można wykorzystać transport samochodowy, kolejowy i morski" - wskazał. Zdaniem szefa UTK ten rodzaj transportu ma przed sobą przyszłość i należy go rozwijać. (PAP)
autor: Magdalena Jarco
maja/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 31.01.2020, 10:11 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |