Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Owszem, samochody jeżdżące po Polsce spełniają coraz wyższe normy EURO, jednak potrzeba jeszcze ok. 10 lat zanim większość samochodów używanych, którymi jeżdżą Polacy zaczną spełniać co najmniej normę EURO 5.
Tę normę obecnie spełnia zaledwie 19% pojazdów oferowanych na sprzedaż (rocznik 2011 - 2015). Nowszą normę - EURO 6 obowiązującą od września 2015 roku spełnia ok. 11%.
Średni wiek oferowanych na sprzedaż aut to nieco ponad 10 lat. Natomiast średni wiek wszystkich pojazdów sprawdzonych na autobaza.pl w 2019 roku to 11 lat.
Użytkownicy serwisu autobaza.pl w roku 2019 zainteresowani byli zakupem:
- blisko 15-letnich Opli,
- 11-letnich Volkswagenów i Toyot;
- 9-letnich Skod;
- prawie 13-letnich Mercedesów,
- 11-letnich BMW oraz Audi.
Jest to średni wiek sprawdzonych w 2019 roku aut w podziale na marki.
Przeanalizowaliśmy wiek sprawdzanych w serwisie autobaza.pl osiemnastu najpopularniejszych marek w Polsce. Średnia wieku dla żadnej z nich nie była niższa niż 8 lat...
Średnia ta została obliczona dla następujących marek: Audi, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Hyundai, Kia, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Toyota, Volkswagen.
Podaż pojazdów w przedziałach cen
Cały czas na rynku wtórnym dominują oferty na pojazdy do 25 tys. PLN - stanowią ponad 53% rynku. W ramach tego przedziału najwięcej ofert, bo aż 33,56% znalazło się w przedziale 10-25 tys. PLN. Im drożej, tym podaż maleje.
Najpopularniejsze marki na rynku wtórnym
Do TOP 5 najczęściej wystawianych na sprzedaż marek na rynku pojazdów używanych w 2019 r. należą:
1. Volkswagen - 9,95%
2. Opel - 8,62%
3. Ford - 7,33%
4. Renault - 6,99%
5. Audi - 6,90%
Szkody i incydenty
Aż 36% pojazdów oferowanych na sprzedaż na rynku wtórnym w Polsce miało odnotowaną szkodę lub incydent polegający na uszkodzeniu elementów zewnętrznych pojazdu.
Wśród TOP5 najczęściej wystawianych na sprzedaż marek dotyczy to aż 34% pojazdów marki Volkswagen, 32% pojazdów marki Opel, 36% pojazdów Ford, 35% pojazdów Renault i 33% pojazdów marki Audi.
Statystycznie co trzeci pojazd używany oferowany na sprzedaż w 2019 roku miał odnotowaną szkodę.
Trend elektromobilności
Rok 2019 nie był przełomowy jeżeli chodzi o pojazdy elektryczne na rynku wtórnym. Trend elektromobilności owszem pojawił się również tutaj, jednak nie był znaczący.
Widoczny jest mniejszy udział na rynku ofert pojazdów z silnikiem typu DIESEL. Ustąpiły one pola pojazdom benzynowym, które łącznie (benzyna i benzyna + LPG) mają 53% udział w rynku. Diesel ma 46%. Daleko za nimi znajdują się pojazdy z napędem elektrycznym. Hybrydy mają 0,7% udziału w rynku wtórnym, natomiast pojazdy całkowicie elektryczne to zaledwie 0,1% wszystkich ofert.
Pochodzenie pojazdów na rynku wtórnym
Rynek wtórny zdominowany jest przez pojazdy z rodzimego rynku oraz z Niemiec - ich udział sięga aż 80,5% rynku. Na trzecim miejscu, lecz daleko w tyle znalazły się pojazdy z Francji z wynikiem 4,7%, następnie Belgia 3,8% i na piątym miejscu znajdują się pojazdy z USA z wynikiem 1,9% udziału w rynku.
Rok 2019 na rynku wtórnym w Polsce nie był rokiem wielkich zmian.
Zauważalny jest niewielki odwrót kierowców od pojazdów z silnikami DIESLA, na rzecz benzynowych i tych z dodatkową instalacją LPG.
Trend elektromobilności dopiero raczkuje - ilość ofert na pojazdy elektryczne to zaledwie 0,8%, w tym całkowicie elektryczne pojazdy stanowią 0,1% ofert.
Zdaniem ekspertów autobaza.pl trend ten będzie w większym stopniu zauważalny na rynku po dwóch latach od wprowadzenia dopłat do pojazdów elektrycznych - wtedy będzie możliwa odsprzedaż pojazdów nabytych z dotacją i pomoże to rozruszać ten segment pojazdów na rynku wtórnym.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.02.2020, 12:54 |
Źródło informacji | VIN-Info |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
O mediach przyszłości na EKG 2025: wiarygodna informacja największą wartością PAP
Wiarygodność dostarczanych informacji będzie w przyszłości największą wartością oferowaną przez media, ale obawy przedstawicieli branży budzi możliwość wykorzystania możliwości AI do maksymalizacji zysków, przy jednoczesnym łamaniu zawodowych standardów - uznali szefowie największych mediów w Polsce podczas panelu „Przyszłość mediów” na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.- 28.04.2025, 11:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Agencja Prasowa
-
Image
EKG 2025: adaptacja do zmian klimatu jest koniecznością, a nie wyborem PAP
Rekordowe upały, gwałtowne burze, susze przeplatane powodziami - ekstremalne zjawiska stają się codziennością mieszkańców wszystkich zakątków świata, w tym Polski. Konsekwencje zmian klimatu są już nieodwracalne, jednak teraz gra toczy się o zminimalizowanie ich kosztów, co można osiągnąć jedynie poprzez realizację szeregu długofalowych, przemyślanych projektów - zgodzili się uczestnicy panelu eksperckiego podczas 17. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.- 28.04.2025, 10:57
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
EKG 2025: Totalizator Sportowy realną alternatywą względem szarej strefy gier na pieniądze PAP
Totalizator Sportowy oferuje najwyższą jakość produktów w grach na pieniądze, a klient w Polsce ma dzisiaj realną alternatywę względem szarej strefy – powiedział Mariusz Rzeczkowski, dyrektor Departamentu Strategii, Innowacji i Współpracy Międzynarodowej w Totalizatorze Sportowym podczas debaty „Szara strefa” w ramach XVII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.- 28.04.2025, 10:35
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ