Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MI informuje:
17 kwietnia 2020 r. PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę z wykonawcą na projekt i budowę tunelu pod torami w Skarżysku-Kamiennej o wartości ok. 40 mln zł. Spółka planuje także zwiększenie zakresu umowy o przebudowę peronu o wartości ok. 4,3 mln zł. Inwestycja za ponad 44 mln zł zapewni wyższy komfort podróży i komunikacji w mieście. Dofinansowana będzie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego i realizowana w latach 2020-2022.
– Krajowy Program Kolejowy zmienia kolej także w województwie świętokrzyskim. Budowa tunelu w Skarżysku-Kamiennej ma duże znaczenie dla mieszkańców miasta i regionu, którzy codziennie korzystają z kolei. Wzrost komfortu obsługi pasażerów na stacji, dzięki udogodnieniom w postaci wind, przyczyni się do poprawy dostępności kolei dla wszystkich podróżnych. Dostosowanie stacji i przystanków do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się to jeden z oczekiwanych i sukcesywnie realizowanych trendów na polskiej kolei – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
– Wygodny dostęp do pociągów z nowych peronów na trasie Skarżysko-Kamienna – Starachowice oraz Kielce – Częstochowa i zwiększanie poziomu bezpieczeństwa na liniach kolejowych to efekty już realizowanych przez PLK inwestycji w regionie. Budowa tunelu w Skarżysku-Kamiennej to kolejny projekt z Krajowego Programu Kolejowego, który ułatwi korzystanie z kolei mieszkańcom województwa świętokrzyskiego – stwierdził Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Tunel dogodną drogą na peron
Pod 14 torami kolejowymi powstanie podziemny tunel połączony z budynkiem dworca. Przejście o długości 121 m będzie wyposażone w windy. Ułatwi to drogę do pociągu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. W tunelu znajdą się także ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. To także wygodniejsze rozwiązanie dla mieszkańców miasta – połączenie centrum z południowo-wschodnimi dzielnicami.
Nowe perony w Skarżysku-Kamiennej podnoszą komfort podróży
Wraz z budową tunelu zaplanowano kompleksową przebudowę peronu przy budynku dworca. Będzie on wyższy, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zostanie wyposażony w wiatę, ławki i nowe gabloty z informacją o rozkładzie jazdy. Bezpieczne poruszanie się po peronie wszystkim podróżnym ułatwi antypoślizgowa nawierzchnia. PLK planują podpisanie umowy z wykonawcą na to zadanie dodatkowe.
W ramach komplementarnej inwestycji na linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz, na stacji przebudowany został już peron nr 3. Służy on podróżnym od grudnia 2019 r. i zostanie skomunikowany z przejściem podziemnym. Przebudowane perony to poprawa komfortu podróży regionalnych m.in. w kierunku Kielc i Ostrowca Świętokrzyskiego oraz dalekobieżnych do Warszawy, Częstochowy, Krakowa czy Wrocławia. Komplementarną inwestycję dla wygodnych podróży – remont budynku dworca w Skarżysku-Kamiennej prowadzi PKP SA.
Wypowiedź wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela w załączniku.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Załączniki do komunikatów są dostępne za pośrednictwem nowej Platformy Serwisowej PAP: serwis.pap.com.pl Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
kom/ jml/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Data publikacji | 17.04.2020, 16:08 |
Źródło informacji | MI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |