Newsletter

MFiPR: Inwestycje infrastrukturalne wzmacniają odporność gospodarki (komunikat)

27.04.2020, 17:35aktualizacja: 27.04.2020, 17:35

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MFiPR informuje:

Druga, lewa nitka tunelu Zakopianki została wydrążona. Najdłuższa tego typu konstrukcja w Polsce w terenie pozamiejskim, o długości około 2 kilometrów, powstała przy wsparciu Funduszy Europejskich. W wideokonferencji podsumowującej kolejny etap budowy trasy S7 udział wziął wiceminister funduszy i polityki regionalnej Grzegorz Puda.

– Dzięki tunelowi, kierowcy jak po nitce do kłębka, w sposób bezpieczny i komfortowy będę pokonywali trasę, którą do tej pory określali drogą przez mękę. Mówiąc o budowie S7 na odcinku Lubień - Rabka nie sposób nie wspomnieć o Funduszach Europejskich, które w ponad połowie pokrywają koszty budowy drogi. Trasa nie tylko ze względu na to, że powstaje przy wsparciu środków unijnych, będzie miała europejski wymiar, ale również dlatego, że połączy Polskę z południowymi sąsiadami. Dla portów w Gdańsku i Gdyni ma znaczenie strategiczne, a Słowację bardzo "przybliży" do morza – mówi wiceminister funduszy i polityki regionalnej Grzegorz Puda.

Budowa tunelu jest częścią projektu „Budowa drogi ekspresowej S7, odcinek Lubień – Rabka”. Całkowity koszt inwestycji to ponad 2,5 mld, z czego 1,3 mld zł pokryją pieniądze z Programu Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). Inwestycja zakłada budowa prawie 16 kilometrów drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień – Rabka. Trasę podzielono na trzy odcinki realizacyjne. Dwa z nich czyli odcinek Lubień – Naprawa oraz odinek Skomielna Biała – Rabka Zdrój zostały już udostępnione kierowcom. Odcinek tunelowy Naprawa - Skomielna Biała wstępnie ma zostać oddany do ruchu w połowie 2021 roku.

– Dzisiejsze wydarzenie pokazuje, że pomimo trwającej pandemii COVID-19, duże publiczne inwestycje infrastrukturalne są skutecznie realizowane. W obecnej sytuacji stanowią koło zamachowe dla polskiej gospodarki i z pewnością pomagają wyprowadzić ją na prostą z koronawirusowej serpentyny – dodał wiceminister Grzegorz Puda.

Tunel, składa się z dwóch osobnych komór pod masywem Luboń Mały, połączonym tunelami technicznymi. Każda z komór będzie miał około dwóch kilometrów długości. Prace rozpoczęto w marcu 2017 roku od drążenia prawej nitki tunelu, który przebito 23 października 2019 roku. Inwestycja powstawała w trudnym geologicznie terenie, co uniemożliwiło użycie tarcz, dlatego tunel drążyli górnicy.

Ekipy drążące tunel jednocześnie od strony północnej i południowej spotkały się koło południa.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ jml/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.04.2020, 17:35
Źródło informacji MFiPR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ