Newsletter

Polityka i społeczeństwo

MKiDN: „Lekcja historii” - publikacja wicepremiera Piotra Glińskiego w The Wall Street Journal (komunikat)

29.04.2020, 18:19aktualizacja: 29.04.2020, 18:19

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MKiDN informuje:

- Dla nas decyzje polityczne w związku z chorobą zakaźną COVID-19 i jej dewastującymi skutkami, są zawsze podejmowane ze świadomością i pamięcią o przeszłości jako źródle nie gotowych rozwiązań, ale bardziej refleksyjnego poszukiwania rozwiązań dla nowej rzeczywistości - pisze na łamach The Wall Street Journal wicepremier prof. Piotr Gliński. Tekst pt. „Lekcja historii” jest przesłaniem Polski dla Zachodu w obliczu epidemii. Minister kultury podkreśla, że z polskiego doświadczenia historycznego można dziś wyciągnąć ważną lekcję. Opublikowany artykuł jest częścią kampanii Polskiej Fundacji Narodowej „Safe and Innovative Poland”.

Sięgnięcie do przeszłości „niezbędnym środkiem do naszego przetrwania i rozwoju”

W publikacji zamieszczonej dziś na łamach The Wall Street Journal prof. Piotr Gliński mówi m.in. o umiejętności wychodzenia z sytuacji kryzysowych przez Polaków, o lekcji, jaką mogą przekazać Zachodowi w obliczu zagrożenia chorobą zakaźną COVID-19. Przechodząc z poziomu historyczno-kulturowego, kreślony jest obraz nowoczesnej Polski, zmieniającej się w rezultacie procesów społecznych, kulturalnych i gospodarczych.

- Uświadomienie sobie tego, gdzie się znaleźliśmy jako obszar cywilizacyjno-kulturowy to dobry początek. Sięgnięcie do naszej przeszłości, wyciągnięcie lekcji z życia naszych przodków i odkopanie naszych życiodajnych źródeł to niezbędne środki do naszego przetrwania i rozwoju. Wówczas nie będziemy mieć dylematów, czy należy wybierać między jakością życia i poziomem rozwoju naszego PKB a solidarnością z najbardziej potrzebującymi w naszych wspólnotach. I to odróżnia Zachód od reszty świata – pisze minister kultury.

Publikacja prof. Piotra Glińskiego ukazuje współczesnych Polaków, którzy w sensie historycznym i egzystencjalnym żyją w państwie, któremu w historii wielokrotnie groziło całkowite unicestwienie, wymazanie z map świata, dlatego decyzje polityczne w obliczu pandemii są zawsze podejmowane w ze świadomością i pamięcią o przeszłości jako źródle rozwiązań, bardziej refleksyjnego poszukiwania remedium dla nowej rzeczywistości.

„Safe and Innovative Poland” – kampania PFN

Tekst wicepremiera prof. Piotra Glińskiego opublikowany na łamach The Wall Street Journal jest częścią kampanii Polskiej Fundacji Narodowej „Safe and Innovative Poland”, w ramach której w najważniejszych opiniotwórczych gazetach świata publikowane są artykuły prezentujące Polskę, jako kraj innowacyjny, bezpieczny, ze stabilną gospodarką i przezornym zarządzaniem, systematycznie umacniający swoją pozycję lidera w regionie zarówno przed pandemią, jak i w reakcji na jej ekonomiczno-społeczne skutki.

Upowszechniając wizerunek Polski na progu pandemii jako kraju z rozwijającą się gospodarką, rosnącym potencjałem turystycznym i atrakcyjnym dziedzictwem kulturowo-historycznym przyciągającym uwagę inwestorów, przedsiębiorców oraz operatorów turystycznych, Polska Fundacja Narodowa uznała, że w obliczu tęsknoty świata za „normalnością”, w fazie obserwowalnego oczekiwania rychłego, ponownego „zastartowania” gospodarki jesteśmy zobowiązani przypomnieć potencjały polskiej gospodarki światu w kampanii „Safe and Innovative Poland” na łamach najbardziej opiniotwórczej prasy w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ jml/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.04.2020, 18:19
Źródło informacji MKiDN
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ