Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Konkurs przebiegał w trzech kategoriach wiekowych: uczniowie szkół podstawowych, uczniowie szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych oraz dorośli pracujący z dziećmi i młodzieżą. Do siedziby Polskiej Agencji Prasowej napłynęło w sumie 108 prac - 31 od uczniów młodszych, 51 od uczniów starszych i 26 od dorosłych.
Wszystkie prace zostały ocenione przez pięcioosobowe jury złożone z dziennikarzy PAP, eksperta ds. ekonomicznych i nauczyciela. Na podstawie ocen jurorów wybrane zostały po trzy najlepsze prace w każdej z kategorii.
W kategorii dla uczniów szkół podstawowych pierwsze miejsce i 1000 zł nagrody zdobyła Zuzanna Pietrasik ze Szkoły Podstawowej nr 35 im. Jana Pawła II w Szczecinie za opowiadanie „Kiedyś byłem milionerem”. Drugie miejsce i 750 zł nagrody jury przyznało Magdalenie Radce ze Szkoły Podstawowej nr 21 w Jaworznie za przygotowanie gry planszowej „Wiem!”. Trzecie miejsce zajęła praca grupowa uczniów ze Szkoły Podstawowej w Lubieniu Kujawskim, którzy przygotowali wirtualną wystawę banknotów. Adrianna Rucińska, Alicja Mieszkalska, Anna Duklas, Kacper Woźniak i Weronika Skowrońska podzielą między siebie 500 zł nagrody.
Spośród prac uczniów starszych jury za najlepszą uznało grę planszową „Zostań prezesem” nadesłaną przez Dominikę Brzykcy z I Liceum Ogólnokształcącego w Kłodzku. Jako laureatka pierwszego miejsca w swojej kategorii uczennica otrzyma 1500 zł. Na drugim miejscu uplasował się film Mikołaja Figlarskiego z Zespołu Szkół nr 1 w Tychach, do którego trafi 1200 zł, a na trzecim - prezentacja Konrada Bednarka z IV Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu, który odbierze 750 zł.
W kategorii dla dorosłych 2000 zł wygrała Irena Starykiewicz, nauczyciel ze Szkoły Podstawowej w Białopolu za scenariusz lekcji „Skarb roztargnionego kasjera - bankowy escape room”. Drugie miejsce i 1500 zł nagrody jury przyznało Alinie Ślimak z Zespołu Szkół w Dobrym Mieście za scenariusz gry o NBP, którą można zrealizować na terenie szkoły. Trzecie miejsce i 1000 zł nagrody przypadło Agnieszce Sławińskiej z Prywatnego Liceum Sióstr Niepokalanek w Szymanowie.
Już wkrótce wszystkich uczestników konkursu zaprosimy do udziału w konferencji podsumowującej. A w międzyczasie zachęcamy do lektury artykułów edukacyjnych na temat NBP, które pojawiać się będą na podstronie https://samorzad.pap.pl/kategoria/wiem-jak-w-banku.
W pierwszym pokazujemy, jakie działania podjął NBP, by łagodzić skutki epidemii koronawirusa dla gospodarki.
„Wiem jak w banku. Rola i zadania Narodowego Banku Polskiego” to projekt realizowany przez Polską Agencję Prasową we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.05.2020, 17:46 |
Źródło informacji | samorzad.pap.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
ORLEN dwukrotnie zwiększył fundusz wsparcia dla straży pożarnych
W tym roku koncern rozdysponuje rekordową pulę aż 20 milionów złotych. „ORLEN na straży” to wsparcie dla jednostek Ochotniczej i Państwowej Straży Pożarnej. Granty o wartości do 150 tys. zł będą przeznaczone na zakup nowoczesnego sprzętu i specjalistyczne szkolenia.- 05.05.2025, 15:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ORLEN
-
Image
Od małej firmy do dostawcy NATO: Wojas świętuje 35-lecie z przychodem ponad 400 mln zł
Rok 2025 jest ważny dla polskiej marki Wojas, która z okazji jubileuszu 35-lecia może pochwalić się wzrostem sprzedaży detalicznej o 5% rok do roku, osiągając ponad 400 mln zł przychodu. Produkcja samego obuwia w zeszłym roku przekroczyła 900 000 par, a marka aktywnie działa już na 10 europejskich rynkach. Jako jedyny polski producent, Wojas dostarczał specjalistyczne obuwie dla NATO i polskich służb mundurowych, co potwierdza najwyższą jakość produktów.- 05.05.2025, 14:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Wojas
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ