Newsletter

PKN ORLEN zachęca do kupowania polskich produktów

19.06.2020, 14:27aktualizacja: 19.06.2020, 14:27

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/M. Kmieciński (1)
PAP/M. Kmieciński (1)
PKN ORLEN rozpoczyna kampanię wspierającą polskie małe i średnie firmy. Akcja ma wzmocnić postawy konsumenckie i zachęcić do świadomego wybierania rodzimych produktów. W ten sposób spółka stymuluje polską gospodarkę i promuje ideę patriotyzmu gospodarczego.

„Rząd rozumie jak ważny jest polski biznes, jak ważny jest rodzimy kapitał. Dlatego przyjęliśmy w ostatnim czasie wiele niestandardowych, odważnych rozwiązań prawnych. Kolejne tarcze antykryzysowe, które wspierają krajowe firmy, mają pomóc im przejść przez ten trudny okres kryzysu” – mówi Jacek Sasin, wicepremier, minister aktywów państwowych.

Wicepremier podkreślił też rolę polskich przedsiębiorstw w czasie walki z koronawirusem. „Czas pandemii, to czas, w którym zrozumieliśmy jak ważny jest gospodarczy patriotyzm. Spółki skarbu państwa stanęły na pierwszym froncie walki z epidemią, jako pierwsze wsparły Polaków, dostarczając im niezbędne środki medyczne, zabezpieczające przed wirusem. Jednocześnie nie zapomnieliśmy o roli małych i średnich polskich firm w gospodarce” – podkreśla Sasin.

Daniel Obajtek prezes PKN ORLEN również zwrócił uwagę na znaczenie świadomego kupowania polskich produktów dla rynku, na którym działa koncern. „Firma tej wielkości, co ORLEN musi dbać o rodzimy rynek. Dlatego przykładamy duże znaczenie do patriotyzmu gospodarczego w naszych działaniach” - mówi prezes PKN ORLEN.

Daniel Obajtek zaznacza, że na 1800 stacjach ORLEN-u aż 85 proc. produktów pochodzi z produkcji krajowej. Ponadto koncern wprowadza polskie produkty na około 1000 stacjach poza granicami kraju.

Obecnie już blisko 30 proc. sprzedaży pozapaliwowej w Czechach i na Słowacji stanowią towary wytworzone w Polsce, a na Litwie - 20 proc. Z rodzimymi produktami PKN ORLEN wkracza też na niemiecki rynek. Aż 75 proc. całej sprzedaży płynu do spryskiwaczy stanowi produkt ORLEN Oil. W ofercie pozapaliwowej na niemieckich stacjach znaleźć też można lody i soki od polskich producentów.

Przykładem wsparcia polskiej przedsiębiorczości jest współpraca ORLEN-u z firmą Brubeck, krajowym producentem masek ochronnych. „Dzięki ORLEN-owi w najtrudniejszym dla nas momencie wybuchu pandemii uratowaliśmy 200 miejsc pracy w naszym zakładzie, a w zakładach kooperujących kolejne 200. To oznacza także stabilizację finansową, która pozwoliła nam na prowadzenie dalszych prac nad rozwojem kolejnych produktów” – mówi Dominik Kosuń, dyrektor zarządzający marki Brubeck.

Nawiązanie współpracy z PKN ORLEN umożliwiło firmie Secpol, producentowi Sękacza Królewskiego, zwiększenie nowych zamówień i produkcji o ponad 15 proc. Przełożyło się to na zatrudnienie 10 nowych pracowników.

„Mając takiego klienta jak ORLEN i instrumenty tarczy zyskujemy dużą dawkę spokoju. W ciągu 6 lat współpracy nasze obroty wzrosły sześciokrotnie. Dzięki ORLEN-owi weszliśmy na ogromny rynek” – podkreśla Adrian Lach, dyrektor handlowy Secpol Sp. z o.o.

Z kolei współpraca PKN ORLEN z firmą Bracia Sadownicy zaowocowała zwiększeniem obrotów o 5 proc. i lepszą dostępnością produktów tego przedsiębiorstwa. „Po ostatnich wydarzeniach sytuacja małych, lokalnych firm stała się trudna. Zamrożenie gospodarki, spadek sprzedaży spowodował zachwianie naszej płynności, a tym samym zagroził miejscom pracy – mówi Adam Jędrzejewski, właściciel Bracia Sadownicy Sp. z o.o. - Dzięki realnej pomocy PKN ORLEN Bracia Sadownicy zyskują sprzedaż, a polski mobilny klient stacji paliwowych dostęp do zdrowych, regionalnych soków i napojów” – podsumowuje.

Kooperacja z PKN ORLEN pozwoliła przetrwać czas pandemii także firmie Nowel, która od 1 stycznia do końca maja br. odnotowała wzrost zamówień o 60 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

„Dzięki tej współpracy zainwestowaliśmy ponad 250 mln zł w nowy zakład produkcyjny. Mamy w nim dzisiaj sześć linii i dzięki utrzymaniu kontaktów zaczynamy montaż siódmej. Kampania PKN ORLEN ma szanse zachęcić polskich konsumentów, by korzystali z tradycyjnych polskich produktów” – podkreśla Michał Zajezierski, wiceprezes Nowel Sp. z o.o.

Według badań 75 proc. Polaków uważa, że krajowe koncerny, takie jak PKN ORLEN, powinny aktywnie angażować się we wsparcie polskich producentów. Prawie 90 proc badanych do zakupu danego produktu zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu, a 80 proc. uważa, że polskie produkty są lepsze i bardziej ekologiczne.

Kampania PKN ORLEN #WspieramyPolskę od 22 czerwca będzie prowadzona m.in. w telewizji i internecie. Wcześniej, 20 czerwca, w Polskę wyruszy 21-metrowa ciężarówka, która odwiedzi 50 miejsc, promując polskie produkty i producentów. Będzie można w niej spróbować produktów regionalnych, a dzięki symulatorowi Formuły 1 poczuć się jak Robert Kubica w bolidzie.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 19.06.2020, 14:27
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ