Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kolacja
„Warto promować warzywa jako główny składnik kolacji. Według konsumentów są lekkie, a jednocześnie sycące i dostarczające ważnych składników odżywczych. Większe możliwości czasowe pozwalają na większą atencję w przygotowywaniu popołudniowych posiłków, a jednocześnie posiłki przygotowywane na bazie świeżych warzyw mogą być spożywane dnia następnego, np. jako drugie śniadanie” - mówi Agnieszka Piskała-Topczewska, dietetyk, specjalista ds. żywienia, diet coach.
Półprodukty, porcje gotowe do spożycia
Spożycie warzyw i owoców można zwiększyć poprzez zwiększenie dostępności różnego rodzaju półproduktów skracających czas przygotowania posiłków. Dobrym rozwiązaniem są gotowe półprodukty (myte warzywa, obrane owoce, miksy warzywno-owocowe) oraz minimalnie przetworzone produkty „ready to eat”, np. musy warzywno-owocowe jako jednoporcjowe posiłki dla każdego.
„Dla niektórych konsumentów barierą jest brak możliwości spożytkowania całego warzywa lub owocu. Rozwiązaniem dla nich byłyby warzywa i owoce porcjowane” - dodaje Agata Zadrożna, Kantar.
Przekąski
Przekąski, po które coraz chętniej sięgamy w ciągu dnia, dość łatwo można zastąpić owocami. Przykładem filiżanka owoców jagodowych. Idealną i łatwą w konsumpcji przekąską są też jabłka.
„Konsumenci chętnie sięgaliby po wersje gotowe do spożycia - myte, obrane, pokrojone. A także np. koktajle. Ważne jest zwiększenie dostępności owocowych przekąsek w małych sklepikach i tam, gdzie ludzie zaopatrują się w przekąski” - zachęca Urszula Krassowska, dyrektor Public Division, Kantar Polska.
Warzywa są już obecne w większości polskich obiadów. Ich ilość można zwiększyć: podając zupy, dodając warzywa do potraw mięsnych, zmieniając proporcje pomiędzy warzywami, a innymi składnikami.
Szansą dla owoców jest też drugie śniadanie. Spodziewamy się po nim zastrzyku energii. Mogą go dać owoce, za sprawą świeżości i zawartości cukru. Dzieci łatwiej przekonać do owoców niż do warzyw.
„Dla jakości naszego życia warto, byśmy jedli warzywa i owoce. Ich dobroczynny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie sprawia, że powinny stanowić połowę tego, co spożywamy” - podsumowuje Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Rekomendowane sposoby zwiększenia konsumpcji to wnioski z wywiadów etnograficznych, opartych o asystowanie respondentom w zakupach, gotowaniu i posiłkach.
„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” realizowane są przez Kantar dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Projekt realizowany jest we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding.
Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Patronat honorowy: Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.06.2020, 11:06 |
Źródło informacji | Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
SINEXCEL uruchamia inicjatywę ESG pt. „Energia dla wszystkich” z myślą o sprawiedliwości i inkluzywności energetycznej
- 31.03.2025, 15:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Cytryna z Syrakuz ChOG: 102 miliony konsumentów we Włoszech, Polsce i Rumunii
Dobre wyniki w pierwszym roku kampanii LemOn, projektu promującego cytrynę z Syrakuz ChOG współfinansowanego przez Konsorcjum na rzecz Ochrony Cytryn z Syrakuz ChOG oraz Unię Europejską.- 31.03.2025, 10:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ