Newsletter

Ministerstwo klimatu chce znakować produkty, by łatwiej było je segregować

08.08.2020, 11:47aktualizacja: 08.08.2020, 11:47

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Resort klimatu chce, by na opakowaniach produktów sprzedawanych w sklepach znalazła się jasna informacja, do którego z kontenerów należy wrzucić opakowanie bądź produkt, który się w nim znajduje – poinformował PAP wiceminister klimatu Jacek Ozdoba.

Od 1 lipca 2017 roku obowiązuje Jednolity System Segregacji Odpadów (JSSO), który wyznacza standard segregacji odpadów w Polsce. Jego konsekwencją było zastosowanie pięciu pojemników na odpady: niebieskiego – na papier; zielonego – na szkło, żółtego – na metale i tworzywa sztuczne, brązowego – na bioodpady, np. resztki jedzenia, czarnego – na odpady zmieszane.

Wiceszef resortu klimatu przyznał, że często nie wiadomo, do którego z pojemników wrzucić konkretny odpad. Przykładem jest np. karton po mleku, który mimo iż z wierzchu jest pokryty tekturą, w środku ma także elementy plastikowe czy metalowe. Kartony po mleku trafiają często do niebieskiego pojemnika, a tymczasem powinny do żółtego. Takich przykładów jest wiele.

Ozdoba poinformował, że resort pracuje nad przepisami, by na opakowaniach produktów pojawiła się jasna informacja, do którego pojemnika opakowanie czy sam produkt powinien trafić.

Wiceminister dodał, że ministerstwo zastanawia się też nad wprowadzeniem narzędzia dla samorządów, które pozwoli w inny sposób zbierać odpady z zabudowy wielorodzinnej, czyli budynków mieszkalnych.

"Chodzi o ograniczenie odpowiedzialności zbiorowej, w przypadku mieszkańców budynków wielolokalowych" – powiedział.

Ozdoba wskazał, że planowane jest wprowadzenie przepisów, które umożliwiają indywidualne rozliczanie mieszkańców w budynkach wielolokalowych z obowiązku selektywnego zbierania odpadów. (PAP)

autor: Michał Boroń

mick/ je/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 08.08.2020, 11:47
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ