Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Na przykładzie zebranych danych z gmin członkowskich wyraźnie widać gwałtowne załamanie ruchu turystycznego na terenie uzdrowisk oraz katastrofalne skutki finansowe dla podmiotów gospodarczych i gmin. Zauważa się obniżone wpływy z PIT o około 9% licząc narastająco od początku roku, a straty z tytułu braku wpływów z opłaty uzdrowiskowej sięgają aż 70-90%. Opłata ta jest przeznaczona na utrzymanie zieleni, rabat kwiatowych, parków, fontann, deptaków, promenad, tężni i publicznych miejsc rekreacji oraz na realizację innych kosztownych zadań uzdrowiskowych. Jest też przeznaczona na realizację inwestycji uzdrowiskowych, których kontynuacja w obecnej sytuacji stanęła pod znakiem zapytania. Wprowadzenie „czerwonych stref” w kilku uzdrowiskach doprowadziło do załamania ruchu turystycznego i zamknięcia zakładów lecznictwa uzdrowiskowego. To oznacza dalsze kłopoty gmin uzdrowiskowych które po lockdownie powoli zaczęły wychodzić z kryzysu. Dzisiaj dotknął je także kryzys wizerunkowy, trudny do odrobienia w krótkiej perspektywie
Podkreślano, że pomimo ogromnych trudności samorządy nadal realizują inwestycje i podejmują się nowych zadań. Należy jednak zadać sobie pytanie: na jak długo starczy burmistrzom, wójtom i prezydentom determinacji, a przede wszystkim środków finansowych, aby realizować te kosztowne zadania uzdrowiskowe.
Zebrani z żalem podkreślali, że często słyszą z ust parlamentarzystów i przedstawicieli rządu, że „uzdrowiska należy traktować jako dobro narodowe”. Jednakże póki co są to jedynie puste frazesy, głoszone przy okazji wizyt w gminach uzdrowiskowych.
Uczestnicy Walnego Zebrania SGU RP zdecydowali o kolejnym wystąpieniu do rządu w sprawie konkretnego wsparcia finansowego dla gmin uzdrowiskowych. Zebrani zdecydowali także o przeznaczeniu dodatkowych środków finansowych na promocję uzdrowisk oraz kreowanie prawdziwego wizerunku uzdrowisk w mediach.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.08.2020, 11:04 |
Źródło informacji | Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych RP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT