Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Chcemy pobudzić u naszych partnerów myślenie o tym, jak zastąpić w przyszłości obecnych mistrzów nowym pokoleniem sportowców odnoszących sukcesy” - podkreśliła Pniewska. Wskazała tu na takie inicjatywy Orlenu, jak akademie kartingowe czy akademie piłkarskie, którymi w całej Polsce objętych jest około 10 tys. dzieci.
W trakcie debaty na temat opłacalności inwestycji w sport Agata Pniewska wskazywała, że sponsoring sportu jest dla Orlenu nie tylko wyrazem odpowiedzialności społecznej spółki, ale jest to też inwestycja wspierająca cele biznesowe i budująca wizerunek PKN Orlen.
Dlatego też spółka wspiera sport w wymiarze krajowym - sponsorując PKOl, lekką atletykę czy reprezentację Polski w siatkówce - jak też lokalnie.
Sponsorowanie sportów motorowych, w tym Formuły 1, ma związek z międzynarodową działalnością Orlenu (produkty koncernu trafiają do ponad 110 krajów na 6 kontynentach) i buduje globalną rozpoznawalność marki. Wsparcie sportu amatorskiego - jak np. finansowanie imprez biegowych i kolarskich - ma przybliżać działalność koncernu polskiemu konsumentowi.
Uczestniczący w dyskusji prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu Zygmunt Waśkowski wskazywał, że to właśnie sportowcy amatorzy stanowią główny czynnik rozwoju rynku sportowego, szacowanego w skali świata na 600 mld dolarów. „W Polsce sport generuje ok. 2 proc. PKB i daje zatrudnienie 2 proc. pracowników w polskiej gospodarce” - powiedział Waśkowski.
Jak podkreślał, z badań wynika, że gdyby około połowy społeczeństwa uprawiało jakieś formy aktywności fizycznej, dałoby to oszczędności wydatków na służbę zdrowia w wysokości ok. 2 proc. U osób uprawiających sport amatorski spada o 30 proc. zapadalność na cukrzycę i choroby serca. Brytyjskie badania pokazują, że aktywne fizycznie osoby są o 5 dni mniej rocznie na zwolnieniu lekarskim niż pozostali pracownicy.
„Nie istnieje rozwój sportu masowego bez profesjonalnego” - mówił prowadzący debatę poseł Ireneusz Raś, przewodniczący sejmowej komisji sportu. „Muszą być mistrzowie i idole, którzy zachęcają społeczeństwo do uprawniana sportu. Muszą też być sprawni menadżerowie sportu i imprez masowych” - argumentował Raś.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.09.2020, 18:12 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
XII Kongres PIU ma szansę otworzyć nowy rozdział dla sektora ubezpieczeń
Konkurencyjność nie rodzi się dziś z rywalizacji, lecz z umiejętności łączenia sił i współpracy. To podejście powinien przyjąć nie tylko sektor ubezpieczeniowy, ale cała gospodarka. Tym bardziej, że wyzwań nie brakuje. Przemiany na rynku ubezpieczeń nabierają tempa – a centrum dyskusji o tych zmianach stał się XII Kongres Polskiej Izby Ubezpieczeń. To nie tylko doroczne spotkanie ekspertów, regulatora, nadzorcy i liderów rynku – to przestrzeń realnego dialogu o przyszłości, która dzieje się tu i teraz. „Dziś konkurencyjność to nie rywalizacja, lecz sztuka współpracy” – podkreślił Jan Grzegorz Prądzyński, prezes PIU. Uczestnicy Kongresu wspólnie szukali odpowiedzi na pytanie, jak lepiej służyć klientom i sprostać rosnącym wyzwaniom społeczno-gospodarczym.- 03.06.2025, 11:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów PAP
Sukces nowoczesnego banku nie zależy obecnie jedynie od tego, jak szybko rośnie na rynku finansowym, ale również od tego, w jakim stopniu spełnia coraz większe oczekiwania swoich klientów – wskazywali uczestnicy rozmowy z cyklu „Nowy ulubiony bank”, która odbyła się w podczas XV Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie. Inicjatorem i patronem cyklu debat jest PKO Bank Polski.- 03.06.2025, 10:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
NIKE, Inc. Appoints Michael Gonda as Executive Vice President and Chief Communications Officer
- 03.06.2025, 10:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ