Newsletter

Orlen: wszystkie nasze umowy z klubami i związkami uwzględniają szkolenie młodzieży

14.09.2020, 18:12aktualizacja: 14.09.2020, 18:12

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/S. Leszczyński (1)
PAP/S. Leszczyński (1)
Każda umowa sponsoringowa zawierana przez Orlen z klubami i związkami sportowymi silnie akcentuje konieczność szkolenia dzieci i młodzieży - mówiła podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu (8-10 września 2020 r.) Agata Pniewska, dyrektor biura marketingu sportowego PKN Orlen.

„Chcemy pobudzić u naszych partnerów myślenie o tym, jak zastąpić w przyszłości obecnych mistrzów nowym pokoleniem sportowców odnoszących sukcesy” - podkreśliła Pniewska. Wskazała tu na takie inicjatywy Orlenu, jak akademie kartingowe czy akademie piłkarskie, którymi w całej Polsce objętych jest około 10 tys. dzieci.

W trakcie debaty na temat opłacalności inwestycji w sport Agata Pniewska wskazywała, że sponsoring sportu jest dla Orlenu nie tylko wyrazem odpowiedzialności społecznej spółki, ale jest to też inwestycja wspierająca cele biznesowe i budująca wizerunek PKN Orlen.

Dlatego też spółka wspiera sport w wymiarze krajowym - sponsorując PKOl, lekką atletykę czy reprezentację Polski w siatkówce - jak też lokalnie.

Sponsorowanie sportów motorowych, w tym Formuły 1, ma związek z międzynarodową działalnością Orlenu (produkty koncernu trafiają do ponad 110 krajów na 6 kontynentach) i buduje globalną rozpoznawalność marki. Wsparcie sportu amatorskiego - jak np. finansowanie imprez biegowych i kolarskich - ma przybliżać działalność koncernu polskiemu konsumentowi.

Uczestniczący w dyskusji prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu Zygmunt Waśkowski wskazywał, że to właśnie sportowcy amatorzy stanowią główny czynnik rozwoju rynku sportowego, szacowanego w skali świata na 600 mld dolarów. „W Polsce sport generuje ok. 2 proc. PKB i daje zatrudnienie 2 proc. pracowników w polskiej gospodarce” - powiedział Waśkowski.

Jak podkreślał, z badań wynika, że gdyby około połowy społeczeństwa uprawiało jakieś formy aktywności fizycznej, dałoby to oszczędności wydatków na służbę zdrowia w wysokości ok. 2 proc. U osób uprawiających sport amatorski spada o 30 proc. zapadalność na cukrzycę i choroby serca. Brytyjskie badania pokazują, że aktywne fizycznie osoby są o 5 dni mniej rocznie na zwolnieniu lekarskim niż pozostali pracownicy.

„Nie istnieje rozwój sportu masowego bez profesjonalnego” - mówił prowadzący debatę poseł Ireneusz Raś, przewodniczący sejmowej komisji sportu. „Muszą być mistrzowie i idole, którzy zachęcają społeczeństwo do uprawniana sportu. Muszą też być sprawni menadżerowie sportu i imprez masowych” - argumentował Raś.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 14.09.2020, 18:12
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii