Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zaniepokojona doniesieniami o planach podwyższenia akcyzy opinia publiczna musi sobie zdać sprawę z kilku bardzo istotnych rzeczy:
- Motoryzacja w Europie weszła już w stan elektromobilnej transformacji. I czy to się komuś podoba czy nie, trend ten jest nie do zatrzymania. Prędzej czy później będzie to skutkowało także w Polsce systemem bonus malus, czyli określonymi przywilejami, ale również karami za niedostosowanie się do unijnych celów redukcji emisji CO2.
- Nie możemy być krótkowzroczni i ograniczać się jedynie do tego co się dzieje w naszym kraju, gdyż w dłuższym okresie czasu i tak to właśnie odbiorca końcowy - czyli polski kierowca będzie poszkodowany.
Polacy wcale nie chcą jeździć złomem z zachodu
Ale często nie mają wyjścia. Łapią więc “super okazje”, które w razie wypadku składają się jak harmonijka. Średnia wieku aut osobowych importowanych do Polski w zeszłym roku to 11 - 12 lat.
Pomimo czterokrotnie wyższej wartości euro do polskiego złotego, handel nimi jest opłacalny ze względu na stan i wiek tych aut. Przez cofnięty licznik i powierzchowny remont powypadkowego auta w warsztacie, Kowalski i tak za nie przepłaca. Nie boli go to, bo często o tym nie wie.
“Podwyższenie akcyzy na auta spalinowe 10-letnie i starsze oraz poważnie uszkodzone w wypadkach drogowych, do takiego poziomu, aby ich import przestał być opłacalny, przy jednoczesnych bonusach np. za kupno używanych hybryd i elektryków zdecydowanie przysłużyłoby się polskiemu rynkowi motoryzacyjnemu” - twierdzi Piotr Korab ekspert autobaza.pl.
Flota by odmłodniała, do Polski przyjeżdżałyby auta spełniające normę EURO 5 i EURO 6.
Akcyza może zapoczątkować pozytywne zmiany na rynku
Jest jeszcze jedna kwestia. Nie możemy być wiecznym utylizatorem starych aut spalinowych z Zachodu, bo wkrótce Kowalski słono za to zapłaci.
Rolą rządu jest zapoczątkowanie zmian na rynku i branie pod uwagę wszystkich okoliczności mających wpływ na rynek motoryzacyjny w Polsce.
Taką okolicznością, która niedługo może się już stać faktem, jest chęć włączenia przez UE transportu do systemu handlu uprawnieniami do emisji CO2 (EU ETS). Oznacza to znaczne podwyżki cen paliw, które uderzą w najmniej zamożnych obywateli. Uchronić nas może jedynie przesiadka na mniej paliwożerne hybrydy lub elektryki...
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 18.09.2020, 16:25 |
| Źródło informacji | VIN-Info |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Warsztaty Business & Science Poland na Kongresie Polska Moc Biznesu
26 listopada Business & Science Poland organizuje podczas Kongresu Polska Moc Biznesu specjalne wydarzenie warsztatowe pn. „Strengthening EU Competitiveness. A Financing Perspective” łączące biznes z administracją rządową.- 20.11.2025, 14:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business & Science Poland (BSP)/Polska Moc Biznesu
-
Image
Inwestycje wokół offshore mogą sięgnąć ok. 900 miliardów złotych - to trzykrotność całego projektu CPK
Tegoroczna edycja konferencji Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej poświęcona morskiej energetyce wiatrowej przejdzie do historii: po raz pierwszy przedstawiciele branży offshore dyskutowali nie o przyszłych, ale już realizowanych projektach i wybudowanych instalacjach. Do 2040 r. na polskich wodach Bałtyku powstanie 18 GW zainstalowanej mocy, a pełny potencjał szacowany jest na 33 GW. Tym samym offshore stanie się jednym z filarów bezpieczeństwa energetycznego i długofalowego rozwoju gospodarczego Polski.- 20.11.2025, 13:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Ważna premiera firmy Merus Power: pierwszy akumulatorowy system magazynowania energii typu grid-forming w krajach skandynawskich
- 20.11.2025, 12:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ