Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Biedronka ma ponad trzy tysiące sklepów w całej Polsce, które każdego dnia odwiedzają 4 miliony Polaków. Jako największa sieć handlowa w Polsce zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności, która na niej spoczywa. Dlatego nie tylko wdraża prośrodowiskowe rozwiązania, które opisuje w pierwszym Raporcie Zrównoważonego Rozwoju, ale także jest partnerem głównym 8. Edycji Targów CSR. Przedstawiciele sieci wezmą tam udział w dyskusji o przyszłości świata i ekoprojektowaniu, głównie w kontekście plastiku w opakowaniach produktów.
Przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, ochrona bioróżnorodności oraz odpowiedzialna gospodarka odpadami to od lat priorytety Biedronki. Właśnie dlatego w wielu obszarach od zakupów, przez logistykę, organizację pracy sklepów, po edukację pracowników i klientów - sieć stara się zmniejszać oddziaływanie na środowisko. W tym roku Biedronka opublikowała pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju, ale także została członkiem-założycielem Polskiego Paktu Plastikowego, którego celem jest zmiana modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach. W ramach kolejnych działań, sieć została partnerem głównym Targów CSR, by podjąć dyskusję na temat plastiku i jego ograniczania. Targi odbędą się w dniach 5-9 października, a przedstawicieli Biedronki będzie można spotkać wirtualnie już pierwszego dnia, czyli w poniedziałek, 5 października o godzinie 10:30.
„W sieci Biedronka od lat wdrażamy działania z zakresu ekoprojektowania, co jest dla nas powodem do dumy. Co konkretnie robimy? Promujemy stosowanie opakowań z jednorodnych materiałów, które nadają się do recyklingu, oraz wykorzystanie do ich produkcji materiałów z surowców wtórnych. Zamieniamy też plastik na inne materiały wszędzie tam, gdzie to możliwe i odchudzamy opakowania. Na przykład usunięcie plastikowych granulek z kosmetyków Be Beauty, Dentix i Cler wyeliminowało aż 1,5 tony mikroplastiku rocznie, a to tylko jedno z wielu naszych działań” - Sylwia Krzyżycka, dyrektor działu ochrony środowiska w sieci Biedronka, panelistka.
Podczas 8. Targów CSR Biedronka będzie gospodarzem panelu: „Czy eliminując plastik z opakowań ocalimy świat? Ekoprojektowanie - szanse i wyzwania”. W panelu, moderowanym przez Arkadiusza Mierzwę, dyrektora ds. komunikacji sieci Biedronka, udział wezmą dostawcy sieci Biedronka m.in. Bewa oraz Persan, a także partner sieci - Rekopol, z którym sieć realizuje obowiązki jako wprowadzającego produkty w opakowaniach. Spotkanie przybliży ideę założonego 10 września Polskiego Paktu Plastikowego, którego Biedronka została jednym z członków-założycieli oraz przykłady dobrych praktyk z zakresu ekoprojektowania wdrażane w Jeronimo Martins Polska. Podczas panelu uczestnicy będą mogli zapoznać się z szansami i wyzwaniami związanymi z tzw. dyrektywą plastikową z różnych perspektyw: od producenta, przez sieć handlową po recyklera odpadów plastikowych.
Dyskusja będzie kontynuowana podczas poniedziałkowej sesji networkingowej w godzinach 13:30-15:00 przy tak zwanym „gorącym stoliku”, gdzie można będzie porozmawiać z przedstawicielami Biedronki o działaniach ekologicznych sieci. Na wszystkie pytania uczestników Biedronka odpowie także przy specjalnym, wirtualnym stoisku, gdzie można będzie m.in. pobrać Raport Zrównoważonego Rozwoju, odbyć wirtualny spacer po sklepie sieci i zapoznać się z opakowaniami zaprojektowanymi z dbałością o środowisko. Transmisja z 8. Edycji Targów CSR będzie dostępna na stronie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, profilu Facebooku oraz na kanale YouTube FOB.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.10.2020, 19:57 |
Źródło informacji | Jeronimo Martins Polska S.A. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
RENOMIA GROUP wzmacnia swoją pozycję w Polsce: dzięki przejęciu brokerskiej firmy ubezpieczeniowej MODUS
RENOMIA a. s., lider w branży ubezpieczeń i zarządzania ryzykiem w Czechach i w regionie Europy Środkowej, przejmuje udziały większościowe w polskiej Kancelarii Brokerskiej MODUS. Tym samym wzmocni swoją pozycję na największym rynku środkowoeuropejskim, gdzie jeszcze przed bieżącą akwizycją operowała za pośrednictwem swoich dwóch spółek zależnych.- 22.01.2025, 10:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: RENOMIA
-
Image
Polska firma ARAM podbija świat esportu: kulisy jednego z największych turniejów gier mobilnych na świecie PMGC 2024
W samym centrum jednego z największych turniejów esportowych na świecie, PUBG Mobile Global Championship 2024 (PMGC), znalazła się polska firma ARAM. W dniach 6–8 grudnia londyńska arena ExCel stała się miejscem zmagań najlepszych drużyn PUBG Mobile, a widowisko przyciągnęło miliony widzów.- 22.01.2025, 09:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ARAM
-
Image
TOM FORD prezentuje nową kampanię z udziałem aktora Johna Davida Washingtona promującą zapach Bois Pacifique
- 22.01.2025, 09:11
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire