Newsletter

Film dokumentalny „Guardians of the Gulf” („Strażnicy Zatoki”) będzie miał swoją premierę na międzynarodowym festiwalu filmowym LA Femme International Film Festival, który odbędzie się w tym miesiącu

08.10.2020, 17:07aktualizacja: 08.10.2020, 17:07

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dokument, wyprodukowany i wyreżyserowany przez zespół składający się z samych kobiet, ukazuje hojność i siłę Zatoki Meksykańskiej, zwracając uwagę na jej niedolę związaną z globalnym kryzysem ekologicznym.

DALLAS--(BUSINESS WIRE)-- Guardians of the Gulf: podczas odbywającego się w dniach 15-18 października międzynarodowego cyfrowego festiwalu LA Femme International Film Festival będzie miała miejsce premiera poruszającego dokumentu, który przygląda się burzliwym relacjom pomiędzy Zatoką Meksykańską a działaczami na rzecz ochrony przyrody. Przedstawiciele spółki Mary Kay Inc., będącej producentem wykonawczym dokumentu, i firmy Media One we współpracy z organizacją Nature Conservancy odwiedzili wybrzeża Teksasu, Alabamy i Meksyku, aby rzucić światło na niejednokrotnie przemilczane historie dotyczące ochrony Zatoki.

Wiadomość zawiera materiały multimedialne. Pełna wersja dostępna jest tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20201007005109/en/

„Guardians of the Gulf”, obraz nakręcony, wyreżyserowany i wyprodukowany przez ekipę składającą się wyłącznie z kobiet, będzie miał swoją cyfrową premierę w piątek 16 października o godz. 17:00 czasu PST, w ramach której bezpośrednio po projekcji przeprowadzona zostanie sesja pytań i odpowiedzi z udziałem autorów filmu i jego gwiazd.

Guardians of the Gulf - streszczenie filmu

Zatoka Meksykańska już od dawna boryka się z klęskami żywiołowymi, takimi jak huragany, a także problemami związanymi z przeławianiem, odpływami pochodzenia rolniczego i wyciekami ropy naftowej. Jej mieszkańcy nie ustają jednak we wspieraniu jednego z najróżnorodniejszych ekosystemów na Ziemi, który tworzy przeszło 15 tys. gatunków. Delikatna równowaga tego systemu została bowiem zachwiana, ponieważ jak w każdej relacji - potrzebna jest równowaga pomiędzy tym, co się bierze, a tym, co się daje.

W dokumencie „Guardians of the Gulf” w rolni rzeczników Zatoki Meksykańskiej występują ludzie, którzy otaczają ją opieką. Jest to opowieść o hojności i sile, o działaczach na rzecz ochrony środowiska, rybakach, operatorach wycieczek, kucharzach i liderach organizacji studenckich, którzy dążą do wypracowania bardziej zrównoważonego modelu pracy i funkcjonowania lokalnej społeczności. Ich działania przynoszą zmiany, a te przynoszą nadzieję.

Więcej informacji na temat filmu można znaleźć na stronie https://www.guardiansofthegulf.com.

LA Femme International Film Festival to renomowany festiwal filmowy, który za cel stawia sobie wspieranie i rozwój twórczości producentek, scenarzystek i reżyserek z całego świata. Wydarzenie otworzyło drzwi do kariery ponad tysiącowi twórczyń, a w jego ramach niezmiennie odbywają się seminaria edukacyjne, wydarzenia programowe i networkingowe kultywujące duch niezależności w kinie.

Twórczynie:

Cait Martin Newnham - reżyserka,

Ulla Laidlaw - reżyserka,

Aine Corby - producentka,

Jenny Williams - producentka,

Gayle Ye - kierowniczka zdjęć,

Mary Kay - producentka wykonawcza.

Cytaty:

„Nie chodzi tylko o wodę. Problem dotyczy każdego aspektu współczesnego życia, a wystarczającym tego dowodem jest Zatoka Meksykańska. Dla niektórych nawarstwiające się wzajemne zależności stanowią wyzwanie nie do przejścia. My natomiast dostrzegamy w nich szansę, by zachęcić większą liczbę ludzi do współpracy przy tworzeniu nowatorskich rozwiązań i zmiany sytuacji w najbardziej +zapracowanej+ części wód na świecie. Mamy nadzieję, że po obejrzeniu +Guardians of the Gulf+ widzowie zyskają świadomość nie tylko roli Zatoki, ale również trudu, jaki zadają sobie pewni ludzie, by zachować jej walory dla przyszłych pokoleń”. - Laura Huffmann, była dyrektor regionalna Nature Conservancy w Teksasie (występuje w dokumencie).

„Zdobywając wiedzę na temat Zatoki Meksykańskiej i zapoznając się z jej najnowszą historią, byłyśmy przytłoczone skalą nieszczęść, jakie ją dotknęły oraz ich konsekwencji. Gdy jednak poznałyśmy niesamowitych ludzi, którzy tu mieszkają, szybko uzmysłowiłyśmy sobie, że nie mamy do czynienia z materiałem na opowieść o utraconej nadziei. W fabule naszego obrazu chciałyśmy ukazać siłę Zatoki i hart ducha jej mieszkańców, aby pozwolić jej ekosystemowi dojść do głosu, stać się inspiracją dla ludzi i obudzić w nich nadzieję” - Cait Martin Newnham, reżyserka „Guardians of the Gulf”.

„Podczas kręcenia +Guardians of the Gulf+ zakochałyśmy się w Zatoce Meksykańskiej. Szybko objawiła nam się jako swoista postać, którą cechują hojność, zdolność do przystosowania i siła. Zatoka to przestrzeń do życia i migracji dla ponad 15 tys. gatunków, dla ludzi zaś źródło pożywienia i zarobku, jak również naturalna ochrona przed klęskami żywiołowymi. Jej wpływy sięgają daleko, a niedola, w którą popadła, stanowi symbol światowego kryzysu klimatycznego” - Ulla Laidlaw, reżyserka „Guardians of the Gulf”.

„Jednym z głównych wątków przewijających się w dokumencie jest nadzieja. Nadzieja na to, że nie tylko uda się uchronić Zatokę Meksykańską przed klęską ekologiczną, ale również zaprowadzić trwałą zmianę. Dzięki nadziei więcej ludzi ma motywację do działania, widzimy rosnącą falę dążeń do kształtowania bardziej zrównoważonego świata. Autorki dokumentu w fantastyczny sposób uchwyciły dynamizm Zatoki Meksykańskiej. Obraz ten przedstawia walkę ludzi o ochronę zatoki i możliwość wprowadzania zmian. Mamy nadzieję, że +Guardians of the Gulf+ rozbudzi w widzach potrzebę zdobywania wiedzy o tym, co mogą robić w skali lokalnej, by wywrzeć globalny wpływ na tworzenie bardziej zrównoważonego świata” - Julia Simon, Chief Legal, Communications and Social Impact Officer w Mary Kay Inc.

Mary Kay

Mary Kay Ash, jedna z pierwszych kobiet, której udało się rozbić tzw. szklany sufit, ponad 56 lat temu założyła firmę kosmetyczną, aby zrealizować trzy cele: stworzyć atrakcyjną ofertę dla kobiet, tworzyć olśniewające produkty oraz uczynić świat lepszym. Z tego marzenia powstała firma warta miliardy dolarów, współpracująca z milionami niezależnych konsultantek i konsultantów w prawie 40 krajach. Firma Mary Kay prowadzi badania naukowe, które pozwalają na tworzenie nowoczesnych kosmetyków do pielęgnacji skóry, kosmetyków kolorowych, zapachów i suplementów diety. Spółka Mary Kay z zaangażowaniem działa na rzecz umocnienia pozycji kobiet i ich rodzin poprzez współpracę z organizacjami z całego świata, skupiając się na badaniach nad nowotworami, pomocy ofiarom przemocy domowej, upiększaniu naszego otoczenia i zachęcaniu dzieci do realizacji swoich marzeń. Wizja Mary Kay Ash jest nadal żywa dzięki niezwykłym produktom firmy. Więcej informacji znajduje się na stronie MaryKay.com.

Media One Creative

Media One to międzynarodowe studio kreatywno-produkcyjne, które specjalizuje się w tworzeniu reklam, filmów dokumentalnych i krótkich form filmowych dla naszych ulubionych marek. Firma jest dumna z całkowicie zintegrowanego procesu kreatywno-produkcyjnego, który pozwala zjednoczyć markę z docelową grupą jej odbiorców poprzez tworzenie narracji osadzonej w rzeczywistości.

Od 2012 r. firma inspiruje widzów do działania poprzez dzieła jej wewnętrznego zespołu ekspertów w dziedzinie tworzenia kreatywnych treści oraz produkcji audiowizualnej. Więcej informacji znajduje się na stronie mediaonecreative.ca.

Wersja źródłowa na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20201007005109/en/

Źródło: Mary Kay Inc.

KONTAKT:

Mary Kay Inc. Corporate Communications

marykay.com/newsroom

tel. 972.687.5332

e-mail: media@mkcorp.com

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 08.10.2020, 17:07
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ