Newsletter

MFiPR: Szybsza i wygodniejsza droga na Litwę (komunikat)

14.10.2020, 14:41aktualizacja: 14.10.2020, 19:55

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MFiPR informuje:

23-kilometrowy odcinek Ełk Południe – Wysokie to fragment drogi ekspresowej S61, czyli Via Baltica, łączącej kraje bałtyckie z Polską i Europą Zachodnią. 14 października rozpoczęła się budowa tego odcinka. Inwestycja jest dofinansowana z Funduszy Europejskich w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

Polska część Via Baltica, czyli droga ekspresowa S61, została wytyczona od Ostrowi Mazowieckiej do granicy z Litwą. Razem z drogą A5 po stronie litewskiej zapewnia ciągłość korytarza sieci bazowej TEN-T Morze Północne – Morze Bałtyckie po obu stronach granicy.

– To kolejny etap w realizacji ważnego międzynarodowego przedsięwzięcia, jakim jest Via Baltica. Dzięki dwóm równoległym inwestycjom, drogowej i kolejowej, będzie możliwy szybki rozwój połączeń transportowych w obszarze krajów leżących nad Morzem Bałtyckim – podkreśla Waldemar Buda, wiceminister funduszy i polityki regionalnej.

Budowa drogi S61 w Polsce jest dofinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko na odcinku Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn oraz z Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) na odcinku Szczuczyn – Budzisko.

Na odcinku Szczuczyn – Budzisko zostanie wybudowanych prawie 110 kilometrów drogi dwujezdniowej z dwoma pasami ruchu, pasem dzielącym i pasem awaryjnym dostosowanym do prognozowanego poziomu ruchu. Zaprojektowane węzły drogowe umożliwią bezpieczną komunikację i rozprowadzenie ruchu po pozostałej sieci drogowej oraz obsługę przyległego terenu za pomocą sieci dróg dojazdowych.

Wartość projektu to niemal 743 miliony euro, z czego dofinansowanie ze środków unijnych w ramach CEF to prawie 380 milionów euro. Koszt budowy 23-kilometrowego fragmentu trasy S61 od węzła Ełk Południe do węzła Wysokie, w tym połączenie z obwodnicą Ełku w ciągu drogi ekspresowej S16 o długości około 4 kilometrów, wyniesie 161 milionów euro.

Zgodnie z planami cała inwestycja na obu odcinkach finansowanych z CEF i POIiŚ zostanie zakończona w 2023 roku. Dzięki niej z Warszawy do granicy polsko-litewskiej będziemy podróżować drogą ekspresową.

Via Baltica to część drogowa połączenia Polski z krajami bałtyckimi. Częścią kolejową jest modernizowana równoległa Rail Baltica, również współfinansowana z Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

kom/ est/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.10.2020, 14:41
Źródło informacji MFiPR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ