Pobierz materiał i Publikuj za darmo
98% dorosłych Polaków wie, że warto jeść warzywa i owoce, zna ich zalety i postrzega jako zdrowe. Jednak tylko co szósty przekłada te percepcje „na talerz” i spożywa je w odpowiedniej ilość. 3/4 nie wie, ile warzyw i owoców powinno się jeść. Połowa Polaków je owoców i warzyw bardzo mało. Duża część nie je ich codziennie, a tym bardziej nie towarzyszą one każdemu posiłkowi. Pokutuje też przekonanie, że przygotowanie warzyw i owoców jest trudne i czasochłonne. To wyniki badań realizowanych w 2020 roku przez Kantar dla Krajowego Związku Grup Producentów Warzyw i Owoców.
„Koszyk warzyw i owoców to nasze dobro narodowe, które na świecie jest postrzegane jako naturalne, zdrowe, o wyjątkowych walorach zdrowotnych i smakowych. O tym często my sami Polacy zapominamy. Dzięki współpracy wszystkich organizacji, wiedzy i wymianie doświadczeń, pojawia się ogromna szansa by promować nasze polskie owoce i warzywa. Musimy przekazać każdemu, że warzywa powinny zajmować co najmniej połowę talerza, a na deser trzeba jeść owoce. I to się dzieje” - mówi Paulina Kopeć, Unia Owocowa.
Liderzy branżowych organizacji producentów i przetwórców uznali, że budowanie świadomości podstawowej roli warzyw i owoców jest zadaniem całego sektora. Szczególną odpowiedzialność w tej kwestii biorą na siebie projekty realizowane w ramach Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Dzień Owoców i Warzyw jest okazją spotkania przedstawicieli organizacji producenckich i jednostek naukowych. Uznali oni, że upowszechnienie talerza pełnego warzyw i owoców oraz integracja wokół tej idei całego środowiska, to najważniejsze dziś zadanie organizacji branżowych.
W podejmowanych działaniach plantatorom sprzyjają trendy. Na całym świecie rośnie konsumpcja, a 2021 ustanowiono Światowym Rokiem Owoców i Warzyw.
Projekt „Połowa Sukcesu – promocja spożycia owoców i warzyw oraz ich przetworów” realizowany jest przez agencję strategiczną INSPIRE smarter branding dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Za opracowanie systemu identyfikacji wizualnej odpowiada agencja brandingowa Studio Otwarte. Zadania finansowane są ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Więcej opinii na kanale Czas na polskie
Prezentacja SIW na stronie polowasukcesu.pl
#PołowaTegoCoJemy #PołowaSukcesu
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 16.10.2020, 09:00 |
| Źródło informacji | Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Trzustka drukowana w 3D - rewolucyjne rozwiązanie z tytułem „Polskiego Produktu Przyszłości”
Bioniczna trzustka cATMP® to pierwszy na świecie w pełni funkcjonalny narząd biodrukowany w technologii 3D, zdolny do produkcji insuliny, glukagonu i peptydu C w sposób odpowiadający naturalnej fizjologii ludzkiej trzustki. Co więcej, może być produkowany „na żądanie” i przechowywany w specjalnie zaprojektowanym bioreaktorze do czasu transplantacji. To właśnie w ręce twórców tego przełomowego rozwiązania - firmy Polbionica S.A. - trafiła nagroda główna w tegorocznej edycji Konkursu „Polski Produkt Przyszłości”.- 12.12.2025, 12:51
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PARP
-
Image
Najpierw potykała się o własne nogi. Dziś wie, że to nie była niezdarność, tylko choroba genetyczna
Pierwsze symptomy, takie jak częste potykanie się, niepewny chód, trudności z pisaniem czy utrzymaniem równowagi, pojawiające się w dzieciństwie lub w okresie dojrzewania, są niespecyficzne i łatwo je przeoczyć. Tymczasem mogą one być sygnałem choroby genetycznej - ataksji Friedreicha. Szacuje się, że w Polsce żyje z nią około 150 osób.- 11.12.2025, 16:35
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Biuro prasowe kampanii „Challenge Your Balance"
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ