Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kimi Räikkönen i Antonio Giovinazzi, kierowcy z zespołu Formuły 1 Alfa Romeo Racing ORLEN, wzięli udział w testach z nowymi supersportowymi sedanami Alfy Romeo: Giulia GTA i GTAm.
Sesja, przeprowadzona na słynnym torze Balocco Proving Ground, gdzie wszystkie samochody sportowe Alfa Romeo były projektowane i testowane od lat 60. ubiegłego wieku, pozwoliła kierowcom F1 przetestować samochody do granic ich możliwości i uzyskać informacje zwrotne w realnych warunkach.
Briefing i sesje testowe odbywały się na terenie warsztatu „Autodelta", legendarnego działu Alfy Romeo zajmującego się wyścigami.
Wiedza zespołu Formuły 1 w projekcie GTA
Jak pokazano w wyjątkowym filmie nakręconym w Balocco, na historycznym torze, znanym jako „Alfa Romeo Track", Mistrz Świata Räikkönen i młoda włoska gwiazda Giovinazzi ściśle współpracowali z inżynierami, skupiając się na ich sugestiach technicznych dla zoptymalizowania aerodynamiki i jakości prowadzenia. Aby sfinalizować tuningowanie GTA i GTAm, kierowcy F1 przeanalizowali zmiany wprowadzone w samochodzie i zrelacjonowali swoje wrażenia z jazdy na torze, co zaowocowało wspólną oceną wpływu na dynamikę pojazdu.
Giovinazzi przekazał wskazówki dotyczące konfiguracji samochodu, zwracając szczególną uwagę na nowe elementy z włókna węglowego i nowe rozwiązanie techniczne zastosowane w piastach, zestawione w celach rozwojowych z prototypowymi felgami, których ostateczny design będzie nawiązywał do tradycyjnych pięciu slotów Alfy Romeo, jak we wcześniejszym koncepcie GTAm. „Wspaniale jest zobaczyć dziś ulepszenia, jakie wprowadziliśmy do samochodów" - powiedział Antonio Giovinazzi na zakończenie sesji testowej.
Z kolei Räikkönen współpracował z działem aerodynamiki nad innowacyjnymi dodatkami zarówno z przodu - z nowym, regulowanym aerosplitterem zintegrowanym z nowymi zderzakami przednimi - jak i z tyłu, gdzie zamontowano nowe, ręcznie regulowane skrzydło. Przeanalizował również ogólną równowagę, jaką zapewnia współpraca tych nowych elementów z wlotem powietrza i osłoną podwozia. „Uważam, że jest to doskonałe połączenie nadające się do codziennego użytkowania i jazdy na torze” - powiedział Kimi.
Nowe właściwości techniczne i specyficzne materiały sprzyjające aerodynamice i jakości prowadzenia
Alfa Romeo powierzyła firmie Sauber Engineering produkcję większości komponentów z włókna węglowego GTA i GTAm, zwłaszcza tych, które mają wpływ na aerodynamikę.
Należą do nich: nowy zderzak przedni, listwy progowe, wloty powietrza, spojler GTA, a także aerodynamiczne skrzydło GTAm. Ze względu na ręcznie regulowane skrzydła, przednie i tylne, Giulia GTAm może dostosować swoje aerodynamiczne możliwości do każdego rodzaju toru lub drogi, dokładnie według życzeń i preferencji kierowcy. Pomiary w tunelu aerodynamicznym nie ograniczyły się tylko do wykończenia skrzydeł, ale zostały również rozszerzone na podwozie, które - jak w przypadku Giulii Quadrifoglio - jest w pełni zabezpieczone osłoną. GTA i GTAm mają również specjalny, nowy dyfuzor, który może zwiększyć docisk samochodu, gwarantując tym samym doskonałą przyczepność na drodze przy dużych prędkościach. W przypadku Giulii GTAm, duża siła aerodynamiczna jest w stanie zapewnić imponujący współczynnik docisku, 2 razy większy niż w GTA i 3 razy większy niż w Giulii Quadrifoglio, który już teraz wyznacza standardy w swojej klasie.
Bezcenne techniczne know-how firmy Sauber Engineering
Giulia GTA korzysta z rezultatów wieloletniej współpracy z firmą Sauber Group AG i wykorzystuje wiedzę swoich działów inżynierii i aerodynamiki.
Sauber Group szczyci się 50-letnim doświadczeniem w sportach motorowych, w tym 27-letnim w Formule 1. Dzięki temu zdobył bezcenne doświadczenie w projektowaniu i wykorzystywaniu włókna węglowego oraz dogłębną wiedzę na temat aerodynamiki na najwyższym poziomie wydajności.
Szwajcarski zespół jest jednym z nielicznych zespołów F1 z własnym tunelem aerodynamicznym. Obiekt znajdujący się w Szwajcarii, w Hinwil, jest jednym z najbardziej zaawansowanych w Europie, wyposażonym w najnowocześniejszą technologię. Korzyści płynące z tej współpracy sięgają od inżynierii, poprzez szybkie prototypowanie, aż po produkcję komponentów.
Inspiracja: Giulia GTA z 1965 roku
Pod względem technicznym i koncepcyjnym odnowiona Alfa Romeo Giulia GTA inspirowana jest Giulią GTA z 1965 roku - „Gran Turismo Alleggerita” - stworzoną przez Autodeltę w oparciu o Giulię Sprint GT, która odnosiła sportowe sukcesy na całym świecie. Nowa limitowana edycja Giulii GTA oparta jest na modelu Giulia Quadrifoglio. Wyposażona jest w zmodernizowaną wersję silnika 2,9 V-6 bi-turbo teraz o mocy 540 KM, a w „ekstremalnej" wersji GTAm może szczycić się zmniejszoną o 100 kg masą, osiągając najlepszy w swojej klasie stosunek wagi do mocy na poziomie 2,82 kg/KM.
Materiały filmowe o Räikkönenie i Giovinazzim nagrane podczas sesji testowej dostępne są pod linkiem.
Źródło informacji: FCA Polska
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.10.2020, 14:07 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
OSHEE głównym partnerem Igi Świątek - nowy rozdział w globalnej współpracy
OSHEE, lider w segmencie napojów funkcjonalnych, pisze nowy rozdział we współpracy z Igą Świątek, stając się jej partnerem głównym. To przełomowy moment, który wzniesie dotychczasowe wspólne działania na jeszcze wyższy, międzynarodowy poziom, np. poprzez obrandowanie strojów meczowych.- 03.03.2025, 19:13
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: OSHEE
-
Image
Branża wentylacji mechanicznej: nadchodzi kryzys w domowej opiece długoterminowej
Od początku roku środowisko świadczeniodawców wentylacji mechanicznej alarmuje o coraz trudniejszej sytuacji, w jakiej znalazł się ten obszar opieki długoterminowej. Pomimo opracowania modelu świadczenia dedykowanego pacjentom z przewlekłą niewydolnością oddechową i bezdechem sennym w warunkach domowych przez Agencję Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji (AOTMiT) - nowy model świadczenia powstał we współpracy z Ogólnopolskim Związkiem Świadczeniodawców Wentylacji Mechanicznej (OZŚWM), Narodowym Funduszem Zdrowia oraz środowiskami lekarskimi i pacjenckimi - Ministerstwo Zdrowia nie wdraża gotowego rozwiązania. Utrzymywanie się takiej sytuacji oraz brak rozliczenia nadlimitowych pacjentów z ubiegłego roku mogą doprowadzić do wstrzymania przyjęć nowych pacjentów, których szpitale kwalifikują do wentylacji domowej.- 03.03.2025, 17:17
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: OZŚWM
-
Image
Aleksandra Mirosław w najnowszej kampanii Grupy WeNet
Z początkiem marca ruszyła nowa ogólnopolska kampania reklamowa marki WeNet, której celem jest zainspirowanie przedsiębiorców sektora MŚP do rozwoju swojej firmy w Internecie. W nowej, kolejnej serii spotów reklamowych wystąpiła Aleksandra Mirosław – mistrzyni we wspinacze sportowej, która tym samym dołączyła do wspaniałego grona dotychczasowych ambasadorów marki: Roberta Korzeniowskiego i Mai Włoszczowskiej, którzy pod okiem ekspertów WeNet rozwijają swoje biznesy w sieci.- 03.03.2025, 11:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ