Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W ramach działań pandemicznych wspierających koncepcję DDM (dystans, dezynfekcja, maseczka) uruchomiono projekt społeczny "stop2covid" usprawniający komunikację międzyludzką. Zachęca on do noszenia na nadgarstku opaski informującej napotkane osoby o preferowanym przez jej posiadacza dystansie społecznym.
"Koncepcja projektu zrodziła się w relacjach międzyludzkich. W celu ułatwienia komunikacji z naszymi bliskimi oraz współpracownikami stworzyliśmy opaski na rękę w dwóch kolorach. Mają one przypominać o codziennych zasadach bezpieczeństwa w kontakcie z otoczeniem" - wyjaśniła koordynatorka projektu Magdalena Słowińska.
Opaska w kolorze żółtym oznacza zachowanie dystansu społecznego 2 metrów. Symbolizuje również pracę w biurze, zgodę na wspólny lunch, korzystanie z miejsc kultury i wypoczynek poza domem. Opaska czerwona symbolizuje preferowanie jak największego dystansu, pracę zdalną, witanie się na odległość, wolny czas wyłącznie z bliskimi i kameralny urlop.
"Badania naukowe i praktyka kliniczna wykazują, że zachowanie określonego dystansu zmniejsza szanse zarażenia. Wirus podróżujący na kropelkach pary wodnej wraz z siłą ciężkości opada na powierzchnię ok. 1,5 metra od osoby, która emituje wirusa z wydychanym powietrzem" - tłumaczył ekspert ds. epidemiologicznych, dr Paweł Grzesiowski.
Projektowi towarzyszy akcja przekazywania środków higieny osobistej szpitalom, noclegowniom, domom pomocy społecznej oraz instytucjom kultury. Każdy zakupiony zestaw składający się z 50 opasek oznacza zatem 50 maseczek dla tych, którzy najbardziej ich potrzebują. Pomysł zainteresował do tej pory już kilkanaście podmiotów.
"Diabetycy podobnie jak inne osoby z chorobami przewlekłymi są zdecydowanie bardziej narażeni na ryzyko związane z koronawirusem. Dlatego musimy się wzajemnie wspierać i pomagać w zachowaniu dystansu społecznego. Z tego względu popieramy ideę noszenia opasek - stwierdziła prezes Fundacji "Słodziaki", Aleksandra Myczkowska-Utrata.
Zamówienia na opaski można składać poprzez stronę internetową stop2covid.org.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.10.2020, 15:00 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
NIKE, Inc. Signs Historic Partnership Extension With NBA, WNBA and NBA G League Through 2037
12-Year Global Agreement as the Leagues’ Exclusive On-Court Uniform and Apparel Provider to Deliver Innovation and Storytelling for the Next Generation of Players and Fans.- 22.10.2024, 09:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Już 23 października na stacjach Circle K promocyjne zestawy z napojem w cenie 6 zł - idealne na śniadanie lub lunch
Polacy coraz chętniej jedzą poza domem, a niemal połowa z nich wybiera zestawy obiadowe z napojem [1]. W odpowiedzi na tę tendencję kanadyjska sieć Circle K przygotowała kolejną edycję promocji „Food Day”. Już w środę, 23 października, w godzinach 6:00-18:00, klienci z kartą lojalnościową Circle K EXTRA będą mogli nabyć wybrany zestaw z napojem za jedyne 6 zł.- 21.10.2024, 12:04
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Circle K