Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„PPK w samorządach” to cykl pięciu webcastów, które transmitowane były online na samorzad.pap.pl. Gośćmi rozmów byli eksperci Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU, którzy omawiali najważniejsze kwestie związane z wprowadzaniem Pracowniczych Planów Kapitałowych w samorządach oraz odpowiadali na pytania internautów.
Od 1 stycznia obowiązek wprowadzenia PPK obejmie instytucje sektora publicznego, a więc m.in. samorządy i ich jednostki organizacyjne. W urzędach, instytucjach kultury czy szpitalach trwają więc mniej lub bardziej zaawansowane przygotowania związane z wyborem podmiotu zarządzającego PPK. Jest na to czas do 26 marca; do 10 kwietnia powinny zostać podpisane umowy o prowadzenie PPK.
„Tylko wydaje się, że tego czasu jest dużo. W tym momencie podmioty sektora finansów publicznych powinny już domykać kwestię określenia budżetu czyli zabezpieczyć środki, z których będą finansowane składki do PPK – zwracał uwagę Mirosław Tarczoń, ekspert ds. PPK w TFI PZU. - Należy przyjąć założenie, że wszyscy pracownicy uprawnieni do PPK do niego przystąpią. Założenie takiego maksymalnego budżetu da gwarancję, że tych środków w przyszłym roku nie zabraknie” - wskazywał.
Zgodnie z ustawą o PPK pracodawca zobowiązany jest odprowadzać składkę w wysokości 1,5 proc. wynagrodzenia brutto pracownika.
Jakub Pyszyński, dyrektor Biura Prawnego TFI PZU przypominał podczas rozmowy z Serwisem Samorządowym PAP, że wprowadzona wiosną tarcza antykryzysowa wprowadziła przepisy, które ułatwiają wybór dostawcy PPK w samorządach.
„Wiemy doskonale, że tych samorządowych jednostek jest bardzo dużo, niektóre są małe, zatrudniają po kilka osób i dla nich wybór instytucji zarządzającej PPK może być wyzwaniem. Dlatego ustawodawca zdecydował się umożliwić wójtowi, burmistrzowi czy prezydentowi miasta wspólny wybór instytucji dla jednostek, które mu podlegają. To jest tylko możliwość, ale zdecydowane ułatwienie” – ocenił mecenas Pyszyński.
Aleksandra Czartoryska podpowiadała natomiast, co brać pod uwagę, wybierając instytucję, która będzie zarządzać PPK. W myśl ustawy wyboru dokonuje się na podstawie oceny proponowanych przez instytucje finansowe warunków zarządzania środkami gromadzonymi w PPK, ich efektywności w zarządzaniu aktywami oraz posiadanego przez nie doświadczenia.
„Ustawodawca daje konkretne zapisy, na co powinien pracodawca zwracać uwagę przy wyborze instytucji finansowej. Czasami trudno to ze sobą razem pogodzić, ale można – podkreślała. - Główne kryterium, na które powinniśmy zwrócić uwagę, to kwestie związane z doświadczeniem firmy” – oceniła. Wskazała też, jak oceniać efektywności w zarządzaniu aktywami, o którym mówi ustawa.
Z kolei Marcin Dziuń przybliżał działanie bezpłatnej platformy do obsługi PPK. Dzięki serwisowi pracodawcy mogą w prosty i bezpieczny sposób zgłaszać do PPK pracowników oraz przekazywać listy wpłat na ich rachunki. Mogą też przesyłać dyspozycje pracowników, np. dotyczące zmiany wysokości wpłat. e-PPK pozwala na zaczytywanie plików z danymi pracowników i informacją o ich wpłatach w najpopularniejszych formatach. Zaletą serwisu jest też automatyczna kontrola wprowadzanych danych.
Zapis wideo wszystkich webcastów jest dostępny w Serwisie Samorządowym:
1. PPK w samorządach – jak uniknąć dodatkowych obowiązków? - https://bit.ly/2KGfQAI
2. PPK w samorządach – jak sprawnie wprowadzić Plany? (zapis wideo) - https://bit.ly/2K7PNTu
3. Bezpłatny serwis do obsługi PPK – w czym pomaga i jak go obsługiwać - https://bit.ly/37rZVPz
4. PPK w samorządach - jak dobrze wybrać zarządzającego? - https://bit.ly/3nyhovc
5. PPK w samorządach - pytania i odpowiedzi - https://bit.ly/2WpnTEX
Organizatorem cyklu „PPK w samorządach” był Serwis Samorządowy PAP, a partnerem merytorycznym Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych PZU.
Źródło informacji: Serwis Samorządowy PAP
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 18.12.2020, 13:26 |
Źródło informacji | Serwis Samorządowy PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Branża wentylacji mechanicznej: nadchodzi kryzys w domowej opiece długoterminowej
Od początku roku środowisko świadczeniodawców wentylacji mechanicznej alarmuje o coraz trudniejszej sytuacji, w jakiej znalazł się ten obszar opieki długoterminowej. Pomimo opracowania modelu świadczenia dedykowanego pacjentom z przewlekłą niewydolnością oddechową i bezdechem sennym w warunkach domowych przez Agencję Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji (AOTMiT) - nowy model świadczenia powstał we współpracy z Ogólnopolskim Związkiem Świadczeniodawców Wentylacji Mechanicznej (OZŚWM), Narodowym Funduszem Zdrowia oraz środowiskami lekarskimi i pacjenckimi - Ministerstwo Zdrowia nie wdraża gotowego rozwiązania. Utrzymywanie się takiej sytuacji oraz brak rozliczenia nadlimitowych pacjentów z ubiegłego roku mogą doprowadzić do wstrzymania przyjęć nowych pacjentów, których szpitale kwalifikują do wentylacji domowej.- 03.03.2025, 17:17
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: OZŚWM
-
Image
Aleksandra Mirosław w najnowszej kampanii Grupy WeNet
Z początkiem marca ruszyła nowa ogólnopolska kampania reklamowa marki WeNet, której celem jest zainspirowanie przedsiębiorców sektora MŚP do rozwoju swojej firmy w Internecie. W nowej, kolejnej serii spotów reklamowych wystąpiła Aleksandra Mirosław – mistrzyni we wspinacze sportowej, która tym samym dołączyła do wspaniałego grona dotychczasowych ambasadorów marki: Roberta Korzeniowskiego i Mai Włoszczowskiej, którzy pod okiem ekspertów WeNet rozwijają swoje biznesy w sieci.- 03.03.2025, 11:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet
-
Profesjonalne etykietowanie w dowolnym miejscu i czasie: Dymo® wprowadza nowe urządzenie Labelmanager Executive 640 Cb
- 03.03.2025, 11:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ