Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Z raportu CMR wynika, że mniejsze sklepy notują udział produktów certyfikowanych w całej sprzedaży poniżej 0,1 proc., podczas gdy w sklepach wielkopowierzchniowych odsetek ten jest nieco większy i stanowi prawie 0,2 proc.
Wartość sprzedaży bioproduktów w III kw. 2020 r. wartość całej sprzedaży, w sklepach małoformatowych była o 25 proc. wyższa w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej, natomiast w supermarketach wzrosła ok. 13 proc. - czytamy.
"Pamiętajmy jednak, że w tym przypadku za ponad 50 proc. wartości sprzedaży odpowiadają alkohole, napoje gazowane i produkty tytoniowe" - ocenia dane CMR Sylwia Krupa z portalu edukacjażywieniowa.pl
Wskazała, że chociaż polski rynek żywności ekologicznej wydaje się niewielki w porównaniu z rynkiem innych produktów, co roku znacząco rośnie. "Polski rynek produktów ekologiczny rozwija się znacznie szybciej niż na Zachodzie, gdzie notuje się wzrosty rzędu kilku proc." - dodała. Jak wskazała, podobne tendencje występują w innych krajach Europy Wschodniej, gdzie baza wzrostów jest niższa.
Zdaniem Krupy, Polacy co raz częściej poszukują sposobów na to, aby kupować od lokalnych dostawców i chcą wybierać żywność o jak największym potencjale prozdrowotnym. "Według różnych źródeł, do najczęściej kupowanych grup produktów BIO należą owoce i warzywa, jaja, a także kasze, mąki oraz oleje" - podała.(PAP)
lgs/ drag/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.12.2020, 12:38 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Niesamowicie wydajna bateria, profesjonalny tryb kolarski i rozbudowany monitoring nastroju - seria HUAWEI WATCH GT 6 już w Polsce
Huawei wprowadza na polski rynek nową odsłonę popularnych smartwatchy HUAWEI WATCH GT. W szóstej generacji kupujący mają do wyboru modele podstawowe, czyli HUAWEI WATCH GT 6 oraz premium, czyli HUAWEI WATCH GT 6 Pro. Ta premiera jest kluczową częścią wydarzenia Huawei, podczas którego producent zaprezentował nowe produkty redefiniujące monitorowanie aktywności i samopoczucia oraz wspierające naukę i twórczość.- 19.09.2025, 15:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Huawei
-
KingSmith świętuje 10 lat innowacji globalną kampanią „One Endless Journey”
- 19.09.2025, 13:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
KNM 2025: Porozumienie Sektorowe - przełom w sektorze infrastruktury ładowania
Branża infrastruktury ładowania (PSNM), operatorzy systemu dystrybucyjnego (PTPiREE) oraz eksperci Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pracują nad Porozumieniem Sektorowym, adresującym niektóre z największych wyzwań związanych z procedurami przyłączeniowymi stacji ładowania do sieci elektroenergetycznej. Dokument powstaje pod nadzorem Urzędu Regulacji Energetyki (URE). Ogłoszenie i uroczyste podpisanie Porozumienia odbędzie się już 24 września podczas KNM 2025!- 19.09.2025, 11:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ