Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dzięki modernizacji gdyńskiego portu znacznie zwiększą się możliwości transportowe w tej części Polski. Docelowo, po zakończeniu budowy, do portu będą mogły dojeżdżać dłuższe, bo aż 740-metrowe pociągi transportujące większe ilości towarów. W ramach kontraktu pod nazwą „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni” Budimex jest odpowiedzialny m.in. za przebudowę stacji kolejowej Gdynia Port wraz z rejonami przedportowymi i infrastrukturą towarzyszącą, oraz usprawnienie powiązanych linii kolejowych.
„Modernizacja węzła kolejowego Port Gdynia to kolejny, niezwykle zaawansowany projekt o strategicznym znaczeniu dla całego krajowego transportu kolejowego, realizowany przez Budimex – komentuje Artur Popko – wiceprezes i dyrektor operacyjny Budimex SA – Nasze działania obejmują m.in. roboty związane z sieciami trakcyjnymi i okablowaniem, torowe, wodno-kanalizacyjne oraz oczywiście kubaturowe. Zaawansowanie wszystkich prac na kontrakcie wynosi obecnie ponad 30 procent” – dodaje.
Od początku budowy w 2019 roku Budimex ułożył już m.in. 8000 szt. podkładów i zabudował 3 000 metrów szyn. Generalny wykonawca wybudował także 300 fundamentów słupów oświetleniowych, zajął się posadowieniem 146 słupów sieci trakcyjnych wraz fundamentami oraz ułożył ok 50 km kanalizacji kablowych. W obiektach inżynieryjnych firma wbudowała 105 ton zbrojenia oraz 850 m3 betonu. Obecnie trwają prace przy realizacji ściany oporowej tunelu pod torami oraz przy budowie przyczółka wiaduktu nad nimi. Postępy widać już także w pracach kubaturowych, w ramach których Budimex zajmuje się budową czterech nowych budynków – budynku Lokalnego Centrum Sterowania, dwóch nastawni kolejowych, budynku biurowego PKP Cargo oraz remontem trzech istniejących nastawni.
„Obecnie zakończyliśmy już budowę stanów surowych budynków przyszłych nastawni kolejowych oraz Lokalnego Centrum Sterowania. Prowadzimy prace w zakresie elewacji i stropodachów oraz instalacyjne wewnątrz budynków. Ponadto rozpoczęliśmy także działania remontowe w jednym z 3 budynków czynnych nastawni kolejowych” – komentuje Artur Popko.
W ramach kontraktu generalny wykonawca wyburzył również dotychczas około 110 obiektów kolejowych kolidujących z przyszłą infrastrukturą kolejową. Średnio przy modernizacji portu pracuje dziennie 314 pracowników wykorzystujących 83 jednostki sprzętowe. Cały zakres modernizacji wiąże się z przebudową 115 km torów oraz elektryfikacją dojazdów do bram portu. Przebudowanych będzie 13 km dróg, most kolejowy oraz 2 przejazdy kolejowo – drogowe. Komunikację ułatwi budowa dwóch wiaduktów kolejowych. Zakończenie modernizacji Portu Gdynia planowane jest na koniec 2021 roku. Całkowity koszt inwestycji to 1 487 405 291,36 zł netto.
Budimex SA znajduje się obecnie w pierwszej trójce największych wykonawców modernizacji linii kolejowych w Polsce. Firma realizuje aktualnie także inwestycje kolejowe, takie jak: Warszawa Zachodnia, E30 Trzebinia – Krzeszowice, LK139 – Czechowice – Dziedzice, LK7 Warszawa – Lublin na trzech odcinkach i E59 Wronki. W 2020 r. generalny wykonawca zakończył także m.in. modernizację stacji Idzikowice (kontrakt realizowany w konsorcjum z KZA Lublin w formule Projektuj i Buduj), a w ostatnim kwartale zmodernizował zabytkowy dworzec PKP S.A. w Białymstoku.
KONTAKT:
Michał Wrzosek
Rzecznik prasowy
tel. (22) 62 36 164
tel. kom. 512 478 522
e-mail: michal.wrzosek@budimex.pl
Źródło informacji: Budimex S.A.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.12.2020, 15:50 |
Źródło informacji | Budimex S.A. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Odkryj słoneczną Maltę. Rejsy z PLL LOT z Warszawy już dostępne
- 16 kwietnia 2025 r. Polskie Linie Lotnicze LOT zainaugurowały bezpośrednie rejsy na trasie Warszawa-Malta. - Loty na najbardziej wysuniętą na południe wyspę Europy realizowane będą z częstotliwością 4 razy w tygodniu, przez cały rok. - Nowość w siatce narodowego przewoźnika, jest doskonałą propozycją dla podróżnych poszukujących zarówno kierunku na city break, jak i ciekawej propozycji na dłuższy pobyt.- 17.04.2025, 10:37
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Image
Eksperci: specjalistyczna sztuczna inteligencja jest szansą dla Polski PAP
Polska może dołączyć do globalnego wyścigu twórców sztucznej inteligencji i wygrać, jeśli skupi się na stworzeniu wąskiej, specjalistycznej AI do wykorzystywania w konkretnych obszarach, np. w produkcji czy cyberbezpieczeństwie – ocenili eksperci biorący udział w debacie zorganizowanej w Centrum Prasowym PAP przez Krajową Izbę Gospodarki Cyfrowej i portal Defence24.- 17.04.2025, 09:25
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Shanghai Electric odnotowuje ciągły wzrost w 2024 r. w miarę rozwoju działalności w zakresie czystej energii i wysokiej klasy sprzętu
Przychody, marża brutto, wolumen zamówień i przepływy pieniężne wzrosły jednocześnie w 2024 r.- 17.04.2025, 09:21
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ