Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Miesiąc wcześniej, w październiku ub. roku, wielkość krajowej produkcji węgla wyniosła 4,4 mln ton, a sprzedaż osiągnęła 5,5 mln ton i była (bez danych za grudzień) najwyższa w 2020 r.
Dzięki listopadowym wynikom branży malała ilość surowca na przykopalnianych zwałach - w końcu listopada leżało tam 6,4 mln ton węgla, wobec 6,7 mln ton miesiąc wcześniej oraz 7,8 mln ton w końcu września. W jedenastu miesiącach minionego roku łączna produkcja przekraczała jednak nadal łączną sprzedaż o 1,5 mln ton.
W poniedziałek katowicki oddział Agencji, monitorujący rynek węgla i sytuację w górnictwie, opublikował dane o produkcji i sprzedaży węgla w listopadzie ub. roku.
Listopad był kolejnym w minionym roku miesiącem spadku wielkości zapasów, po spowodowanym pandemią kryzysie na przełomie wiosny i lata. W sierpniu kopalniom udało się zrównoważyć wydobycie i sprzedaż węgla na poziomie ok. 4,2 mln ton, zaś wrześniowa produkcja i sprzedaż wzrosły w stosunku do sierpnia o 200-300 tys. ton.
W październiku, gdy trwał już sezon grzewczy, sprzedaż była znacząco wyższa niż miesiąc wcześniej. W listopadzie sprzedaż nadal była wyższa od wydobycia, przy wzroście produkcji o ok. 500 tys. ton i mimo spadku sprzedaży o ok. 300 tys. ton węgla miesiąc do miesiąca.
Rok wcześniej w listopadzie kopalnie wydobyły ponad 5,1 mln ton węgla (0,2 mln więcej niż w 2020 roku), a sprzedały niespełna 5 mln ton, wobec 5,2 mln ton w listopadzie 2020 r. (PAP)
autorzy: Mateusz Babak, Marek Błoński
mtb/ je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.01.2021, 14:06 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Firma Yutong Bus wprowadza usługę EnRoute+: innowacyjne i oparte na technologii rozwiązania, które na nowo definiują standardy wartości pojazdów użytkowych
Sześciopunktowa struktura usług poprawia wydajność i jakość obsługi klienta.- 29.04.2025, 14:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Prezes Polskiego Funduszu Rozwoju na EKG: przeznaczymy 600 milionów złotych na wsparcie ekspansji zagranicznej polskich firm PAP
Polskie przedsiębiorstwa dzięki wsparciu PFR coraz chętniej rozszerzają swoją działalność o nowe rynki.- 29.04.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Ekonomia ponad granicami. Polski Pawilon na Expo 2025 centrum globalnej edukacji ekonomicznej
Ponad 11300 uczniów i studentów z Polski – reprezentujących 369 szkół i 32 uczelnie wzięło udział w wyjątkowym cyklu międzynarodowych lekcji online transmitowanych prosto z Polskiego Pawilonu na Światowej Wystawie Expo 2025 w Osace. To tylko jedna z wielu aktywności Warszawskiego Instytutu Bankowości i Krajowego Centrum Edukacji Ekonomicznej w ramach projektu „Dżek na Expo 2025. Ekonomia ponad granicami!”. Aktywności te realizowano podczas Tygodnia Nauki i Edukacji Polskiej na Expo – jednej z kluczowych inicjatyw prezentujących polski potencjał intelektualny, naukowy i dydaktyczny na arenie międzynarodowej.- 29.04.2025, 12:53
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Fundacja Warszawski Instytut Bankowości
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ