Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Dole uruchamia fundusz „Sunshine For All” wspierający innowacje na rzecz wyeliminowania nierówności w zakresie prawidłowego żywienia

19.02.2021, 09:02aktualizacja: 19.02.2021, 09:08

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PR Newswire/Dole Packaged Foods, LLC
PR Newswire/Dole Packaged Foods, LLC
Globalny fundusz przybliży spółkę do realizacji złożonej obietnicy.

SINGAPUR, 19 lutego 2021 r. /PRNewswire/ - Nieco ponad sześć miesięcy po złożeniu całemu światu „Obietnicy Dole” spółka Dole Asia Holdings i jej podmioty zależne skupiają się zarówno na zwiększeniu globalnej świadomości, jak i podjęciu niezwłocznych działań w ramach funduszu „Sunshine for All”™ o rocznej wartości 2 mln USD, który ma wspierać globalne partnerstwa strategiczne i innowację w kluczowych obszarach zrównoważonego rozwoju, dostępności żywności i wytwarzania odpadów. Wraz z uruchomieniem funduszu udostępniono film krótkometrażowy pt. „The Growing Distance” poświęcony tematowi kluczowych nierówności, które spółka postrzega jako bariery dla zapewnienia wszystkim ludziom odpowiedniego żywienia.

Alarmujące i nieustannie pogarszające się statystyki żywienia na świecie stanowią dla Dole impuls do poszukiwania skutecznych rozwiązań. Dla przykładu, blisko jedna czwarta ludności na świecie zmaga się z umiarkowanym lub poważnym zagrożeniem związanym z brakiem żywności [1], zaś jedna trzecia żywności przeznaczonej dla ludzi jest wyrzucana lub marnowana [2]. Współpracując z utalentowanymi innowatorami, obiecującymi startupami i partnerami ukierunkowanymi na rozwój, fundusz będzie reagować na nierówności w poziomie przystępności, problem wytwarzania odpadów oraz kwestie dostępności i akceptowalności, zaś działania podjęte w tych obszarach przyczynią się do wypełnienia „Obietnicy Dole” dotyczącej poprawy warunków życia, poprawy kondycji planety i zapewnienia dobrobytu nam wszystkim.

„Wierzymy, że cel musi znaleźć odzwierciedlenie we wszystkich aspektach działalności spółki, jeśli chcemy sprostać globalnym wyzwaniom – począwszy od modelu biznesowego i wytwarzanych produktów, poprzez współpracę z partnerami, aż do tego, za czym lobbujemy i co pragniemy zrealizować, aby zbudować świat w większej mierze oparty o zasadę równości – powiedział Pier Luigi Sigismondi, prezes Dole Packaged Foods Worldwide. - Podnoszenie świadomości w kwestii globalnych problemów, z którymi się mierzymy oraz inwestowanie w ramach funduszu w najlepsze pomysły to nasz sposób na zapewnienie nie tylko realizacji celu, ale także stymulowanie konkretnych rozwiązań i realnej zmiany ustroju – już dziś”.

Dole dostrzega potrzebę współpracy z podobnie myślącymi partnerami na rzecz walki z nierównością żywieniową na całym świecie. Dlatego też spółka poszukuje partnerów – wśród przedsiębiorców, startupów oraz przedsiębiorstw o strategicznym myśleniu i oddziaływaniu społecznym – którzy wniosą swoją wiedzę z zakresu produkcji żywności, nauk o żywieniu, opakowań ulegających biodegradacji, łańcucha dostaw, logistyki, zrównoważonego rolnictwa i szybkozbywalnych produktów konsumenckich.

„Działania podjęte w ramach inicjatywy >>Sunshine for All<< w okresie pandemii umocniły nas w przekonaniu, że ludzie do nas dołączą, jeśli uwierzą w to, co robimy – powiedziała Barbara Guerpillon, dyrektor ds. globalnych przedsięwzięć Dole Packaged Foods and Asia Fresh. - Uruchamiając Fundusz, wysyłamy światu jasny sygnał, że jesteśmy otwarci dla biznesu oraz że biznes przyczynia się, napędza i wspiera innowację, działania oraz zmianę”.

Aby dowiedzieć się więcej lub przystąpić do funduszu, wejdź na stronę: sunshineforall.com

O „Obietnicy Dole”

W 2020 r. Dole ogłosiło „Obietnicę Dole”, której trzema filarami są cele wyznaczone w dziedzinie żywienia, zrównoważonego rozwoju i stworzenia wspólnej wartości.

  • Poprawa warunków życia: zapewnienie do roku 2025 zrównoważonej żywności 1 miliardowi ludzi, dążenie do wyeliminowania przetworzonego cukru ze wszystkich produktów Dole do roku 2025;
  • Poprawa kondycji planety: wyeliminowanie do roku 2025 marnowania owoców pochodzących z upraw własnych Dole i oferowanych handlowcom, wyeliminowanie stosowania opakowań plastikowych powstałych w oparciu o paliwa kopalne do roku 2025, osiągnięcie zeroemisyjności w działalności Dole do roku 2030;
  • Lepsze warunki dla interesariuszy: Dole nadal będzie dążyć do szerzenia pozytywnych zmian wśród wszystkich rolników, społeczności i osób pracujących dla Dole – poprzez działania na rzecz zapewnienia równych szans, godziwego wynagrodzenia i ciągłe zwiększanie poziomu bezpieczeństwa, żywienia i dobrostanu. Spółka dąży również do szerszego promowania praw człowieka w prowadzonej działalności oraz w łańcuchu dostaw poprzez stworzenie kultury przejrzystości i odpowiedzialności. Spółka zamierza również zwiększyć wartość przedsiębiorstwa o 50% do roku 2025.

[1] Światowa Organizacja Zdrowia: Stan bezpieczeństwa żywności i żywienia na świecie

[2] Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa: Utrata żywności i odpady żywnościowe

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/152677/dole_packaged_foods_logo.jpg

Źródło: Dole Packaged Foods, LLC

Źródło informacji: PR Newswire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.02.2021, 09:02
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ