Pobierz materiał i Publikuj za darmo
QINGDAO, Chiny 2 marca 2021 r. /PRNewswire/ -- pandemia Covid-19 przyspiesza wprowadzanie technologii. Zaobserwowano znaczny wzrost ilości czasu spędzanego przed ekranem różnych urządzeń elektronicznych, w tym telewizorów. Według danych Omdia w 2020 r. sprzedaż telewizorów w skali globalnej nieznacznie wzrosła w stosunku do poprzedniego roku. Znaczny udział w tym wzroście mają telewizory wielkoformatowe. Od czasu wprowadzenia na rynek pierwszego na świecie telewizora laserowego w 2014 r. spółka Hisense (SSE: 600060) pracuje na pozycję czołowego innowatora w dziedzinie technologii wyświetlaczy laserowych. W 2020 r. poziom sprzedaży telewizorów laserowych Hisense za granicą wzrósł aż o 325% (źródło danych: wewnętrzny raport Hisense). Potencjał tego rynku dostrzegli również globalni gracze na rynku telewizorów - Samsung i LG.
Telewizory wielkoformatowe to trend przyszłości. Jako marka technologiczna Hisense uważa, że telewizja laserowa to najdoskonalsze rozwiązanie w dziedzinie wyświetlania obrazu.
Czym jest telewizor laserowy?
Telewizor laserowy pozwala na wyświetlanie wielkoformatowych obrazów w lepszej jakości dzięki zastosowaniu technologii wyświetlania laserowego, w tym projekcji laserowej - technologii łączącej laserowe źródło światła i projekcję pełnoklatkową.
Zalety
Przyjazna dla oczu: Obraz na ekranie jest odbijany, a nie bezpośrednio wyświetlany w kierunku oczu, dzięki czemu widzowie znajdują się poza strefą silnej emisji światła niebieskiego, unikając przemęczenia oczu.
Wrażenie immersji: Ludzkie oko jest w stanie rozpoznać ok. 1 mln kolorów. Najnowsze wyświetlacze laserowe TriChroma są w stanie odtworzyć 90% kolorów widzialnych dla ludzkiego oka, podczas gdy w przypadku telewizorów LED wartość ta wynosi tylko 60%. Telewizor laserowy to jedyne urządzenie z wyświetlaczem, które spełnia wymogi normy BT2020, będącej najwyższym standardem dotyczącym kolorów w telewizorach przyszłości.
Wrażenie obecności: Telewizory laserowe umożliwiają oglądanie wielkoformatowego ekranu z bliższej odległości (w przypadku 100-calowego telewizora laserowego jest to tylko 4 metry), sprawiając, że oglądane obrazy wydają się bardzo rzeczywiste. Jak zauważył jeden z klientów oceniających produkt, „nawet oglądając wiadomości, czuję się, jakbym znajdował się tam, gdzie reporterzy”.
Oszczędność energii i kosztów: Telewizory laserowe zużywają mniej energii, pozwalając na większe oszczędności kosztów niż telewizory LED tej samej wielkości (np. cena 100-calowego telewizora laserowego wynosi 25-50% ceny 100-calowego telewizora LED). Ponadto krótszy i stabilniejszy łańcuch dostaw sprawia, że koszt produkcji będzie malał wraz z jej rosnącą wielkością, skutkując bardziej konkurencyjnymi cenami.
Przykładowe produkty
Hisense 100L9
Pierwszy na świecie telewizor laserowy RGB. Wbudowany system nagłośnienia firmy Harman Kardon jest kompatybilny z technologią Dolby Atmos i może zamienić salon w prywatne kino.
Produkt trafi na rynki w Ameryce Północnej i Europie w sierpniu tego roku.
Hisense 88L5V
Model Hisense 88L5V Sonic Laser TV posiada 100 tys. wbudowanych jednostek w samym ekranie, z którego bezpośrednio płynie dźwięk, zapewniając integrację dźwięku i obrazu.
Od lutego produkt dostępny jest w sprzedaży w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Rosji, RPA i ZEA oraz krajach Europy Wschodniej.
Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/1446520/image_1.jpg
Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/1446521/image_2.jpg
Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/1446522/image_3.jpg
Źródło: Hisense
Źródło informacji: PR Newswire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 02.03.2021, 13:33 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |