Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Warszawa – Bosch, wiodący globalny dostawca technologii i usług, zakończył rok 2020 w Polsce z wynikiem lepszym od oczekiwanego. Skonsolidowane przychody firmy ze sprzedaży na rynku krajowym w Polsce wyniosły blisko 5,5 mld złotych (1,2 mld euro), co oznacza spadek o 2,6 procent r/r. Jednak całkowite przychody netto Grupy Bosch w Polsce, z uwzględnieniem sprzedaży spółek nieskonsolidowanych i sprzedaży wewnętrznej, wzrosły o 9,7 procent do blisko 9,8 mld złotych. Motorem tego wzrostu był przede wszystkim sektor dóbr użytkowych (Consumer Goods), odpowiedzialny za produkcję i sprzedaż sprzętu AGD oraz elektronarzędzi. Pozytywnie rozwijała się także sprzedaż systemów grzewczych, z mocnym wzrostem szczególnie w segmencie pomp ciepła. Spowolnienie spowodowane pandemią koronawirusa najmocniej odczuł sektory transportu i motoryzacji (Mobility) oraz sektor przemysłowy (Industrial Solutions).
„Po kilku miesiącach niepewności, w 2021 rok weszliśmy z optymizmem. W pierwszym kwartale br. sprzedaż spółek Bosch na polskim rynku rozwijała się pozytywnie. Planujemy dalsze umocnienie naszej obecności w Polsce w obszarze produkcji dla branży motoryzacyjnej i AGD. Intensywnie rozbudowujemy też nasze Centrum Kompetencji IT, które staje się jednym z kluczowych ośrodków rozwoju oprogramowania i konsultingu IT dla Grupy Bosch w skali globalnej” - powiedział Rafał Rudziński, prezes zarządu Robert Bosch Sp. z o.o. i przedstawiciel Grupy Bosch w Polsce.
„W 2020 roku Grupa Bosch aktywnie zaangażowała się we wspólną walkę z pandemią, przekazując produkty o łącznej wartości ponad miliona złotych kilkuset ośrodkom medycznym w Polsce” – dodał Rudziński.
Bosch zatrudnia w Polsce blisko 7 700 osób w czterech spółkach (dane z 31 grudnia 2020 r.). Firma postrzega zieloną transformację wielu obszarów polskiego rynku związaną z walką ze zmianami klimatu i ograniczaniem emisji gazów cieplarnianych, jako dużą szansę na rozwój swojego biznesu. Dzięki wczesnym inwestycjom i rozwojowi oferty m.in. w obszarze energooszczędnych sprzętów AGD, pomp ciepła, rozwiązań AIoT dla przemysłu oraz nowoczesnych produktów dla motoryzacji, polskie spółki Bosch są dobrze przygotowane na wzrost popytu na produkty i rozwiązania, które wspierają zrównoważony rozwój i styl życia.
Wyniki w poszczególnych obszarach biznesowych
W 2020 roku należący do sektora Mobility Solutions Dział Części Samochodowych i Wyposażenia Warsztatowego odczuł spowolnienie związane z ograniczoną mobilnością ludzi i tym samym spadek zapotrzebowania na części zamienne. Doprowadziło to również do ograniczenia inwestycji związanych z wyposażeniem warsztatów samochodowych. Mimo pandemii, dział kontynuował komunikację marketingową do klienta ostatecznego i działania wspierające rynek warsztatowy. Centrum Szkoleniowe Techniki Samochodowej Bosch zaoferowało partnerom szkolenia online, co spotkało się z pozytywnym przyjęciem przez właścicieli warsztatów i mechaników. Warsztaty zrzeszone w sieci Bosch Car Service otrzymały pakiet wsparcia, który pomógł zaplanować działania biznesowe w trudnych miesiącach początku pandemii. Dzięki temu w drugim półroczu udało się nadrobić początkowy spadek obrotów i dział zamknął 2020 rok wynikiem na poziomie roku 2019. Fabryka układów hamulcowych Bosch w Mirkowie k. Wrocławia w pierwszym okresie pandemii odnotowała znaczący spadek produkcji związany ze znacznym ograniczeniem sprzedaży samochodów na rynku europejskim. W drugiej połowie roku udało się częściowo odrobić straty. Dalsze inwestycje w nowoczesne linie produkcyjne komponentów układów hamulcowych do samochodów elektrycznych i hybrydowych, i związana z nimi rozbudowa fabryki, pozwalają zakładowi z optymizmem patrzeć w przyszłość.
Do sektora Consumer Goods należą dział Elektronarzędzi oraz spółka BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego. W 2020 roku dział Elektronarzędzi z sukcesem mierzył się z wyzwaniami związanymi z pandemią. Szybko dostosował swoje procesy do nowych realiów biznesowych, dzięki czemu zanotował wzrost sprzedaży powyżej dynamiki rynkowej, umacniając pozycję lidera. Było to możliwe dzięki intensyfikacji obecności w Internecie i wykorzystaniu dynamicznego wzrostu kanału e-commerce. Dział konsekwentnie wprowadzał nowatorskie produkty oraz usługi posprzedażowe, oferując użytkownikom i partnerom handlowym m.in. wsparcie w postaci szkoleń online i webinarów. Mimo trudnej sytuacji, Centralny Serwis Elektronarzędzi Bosch na bieżąco realizował naprawy - 90% z nich przeprowadzano w ciągu jednego dnia roboczego. Mimo wielu wyzwań związanych z pandemią, spółka BSH kontynuowała w 2020 roku zaplanowane inwestycje i zwiększyła moce produkcyjne w Polsce. We Wrocławiu uruchomiła nowe Centrum Logistyczne o powierzchni 30 000 m2 z własną infrastrukturę kolejową. W zlokalizowanej w Łodzi, najnowocześniej fabryce zmywarek Grupy Bosch, w niecały rok od uruchomienia, z linii montażowej zjechało milionowe urządzenie. Łódzkie fabryki zmywarek i suszarek do ubrań z powodzeniem przeszły wymagającą certyfikację Underwriter Laboratories, która potwierdza spełnienie wymaganych w Stanach Zjednoczonych norm bezpieczeństwa dla urządzeń. W Rzeszowie BSH kontynuowało rozbudowę swojego Centrum Badań i Rozwoju.
Dział Termotechniki, będący częścią dywizji Energy and Building Technology, zakończył rok 2020 ze znacznym wzrostem obrotów względem roku poprzedniego, szczególnie w segmencie pomp ciepła. Dział wprowadził na rynek wiele nowych modeli produktowych w różnych segmentach: kotłów gazowych, pomp ciepła, urządzeń klimatyzacyjnych i regulatorów. Mocno skupiał się również na rozwoju sieci Autoryzowanych Partnerów oraz wdrażaniu narzędzi online wspierających codzienną pracę profesjonalistów. Intensyfikował współpracę z partnerami biznesowymi, inwestując w podnoszenie własnych kompetencji szkoleniowych i w zakresie wsparcia technicznego oraz przechodząc z powodzeniem na komunikację online ze względu na ograniczenia pandemiczne. W 2020 roku Dział Termotechniki intensywnie rozwijał też komunikację skierowaną do użytkowników końcowych. Do sektora Energy and Building Technology należy również dział Systemów Zabezpieczeń, który w 2020 roku utrzymał udziały w rynku, mimo znaczących spadków w branży budowlanej. W 2020 roku kilkaset budynków w Polsce wyposażonych zostało w dedykowane platformy bezpieczeństwa Bosch. W roku 2020 dział przeprowadził także proces certyfikacji dwóch innowacyjnych produktów: AVENAR Panel z oferty systemów sygnalizacji pożarowej oraz PRAESANSA z zakresu dźwiękowych systemów ostrzegawczych. Te przełomowe rozwiązania wyznaczają nowe standardy w swoich dziedzinach i pozwolą w roku 2021 znacząco wzmocnić pozycję konkurencyjną Bosch w Polsce w tych obszarach.
Należąca do działu Industrial Technology spółka Bosch Rexroth, pomimo trudnych warunków spowodowanych globalnym spowolnieniem gospodarczym w wielu sektorach przemysłu, pomyślnie zakończyła rok obrotowy 2020 w Polsce, szczególnie pod względem wyniku finansowego (EBIT), co potwierdziło jej wysoką sprawność operacyjną. Działania sprzedażowe i kampanie internetowe podjęte w ostatnim kwartale 2020 roku pozytywnie wpłynęły na wzrost liczby zamówień. Podczas pierwszych miesięcy pandemii spółka Bosch Rexroth skupiła się na odpowiadaniu na potrzeby klientów, utrzymując z nimi bliski kontakt i wspierając poszczególnych partnerów w stawianiu czoła bieżącym wyzwaniom. Spółka przyspieszyła też procesy cyfryzacji w zakresie komunikacji z klientem. W Warszawie stworzono również Laboratorium Innowacji prezentujące model fabryki Przemysłu 4.0, w którym polscy klienci mogą zapoznać się z inteligentnymi rozwiązaniami produkcyjnymi i intralogistycznymi Bosch. Integralną częścią modelu jest platforma ctrlX AUTOMATION, która umożliwia pokonanie granic między systemami sterowania maszynami, IT i Internetem Rzeczy. Oficjalne otwarcie Laboratorium Innowacji Bosch Rexroth planowane jest na 2021 rok.
Grupa Bosch: perspektywy na 2021 rok i strategia długoterminowa
Grupa Bosch na świecie osiągnęła pozytywny wynik w 2020 roku, pomimo pandemii koronawirusa; pozytywnie zakończyła też pierwszy kwartał roku 2021. „Firma Bosch przeszła przez pierwszy rok pandemii zachowując dobrą kondycję” – powiedział dr Volkmar Denner, prezes zarządu Robert Bosch GmbH. Firma oczekuje jednak, że z powodu wciąż obecnych ryzyk pandemicznych, bieżący rok będzie pełen wyzwań. Bosch łączy sztuczną inteligencję z Internetem Rzeczy i koncentruje się na elektromobilnosci, aby rozwijać nowe możliwości biznesowe. Pojawiają się one w związku z technologiczną i ekologiczną transformacją, która ma obecnie miejsce. „Jesteśmy jednym z beneficjentów transformacji w kierunku elektromobilności i intensywnie rozszerzamy naszą działalność związaną z tworzeniem oprogramowania, wiążąc przyszłość ze Sztuczną Inteligencją (AI)”.
Globalne wysiłki na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatu przyspieszają prace nad elektryfikacją i ekologicznym wodorem. Elektryfikacja to dla Bosch nowe możliwości w różnych obszarach biznesu, ponieważ dotyczy ona nie tylko transportu, ale także np. rozwiązań grzewczych. W obszarze układów napędowych, elektromobilność staje się podstawowym obszarem działalności firmy Bosch. Ogniwa paliwowe przetwarzają wodór na prąd, a Bosch pracuje zarówno nad stacjonarnymi, jak i mobilnymi ogniwami. Firma planuje zainwestować miliard euro w rozwój technologii ogniw paliwowych do 2024 roku.
Bosch konsekwentnie realizuje też własne cele na rzecz klimatu: Grupa Bosch osiągnęła już neutralność klimatyczną w zakresie emisji własnych w 400 lokalizacjach na całym świecie, co zostało potwierdzone zewnętrznymi testami. W rezultacie Bosch jest pierwszą firmą przemysłową na świecie, która nie zostawia śladu węglowego – dotyczy to także lokalizacji w Polsce. Firma planuje redukcję emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu wartości – do 2030 r. Bosch chce zredukować te emisje o 15% w stosunku do roku 2018, czyli o 67 milionów ton metrycznych.
W Polsce Grupa Bosch jest obecna od roku 1992. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch; Bosch Rexroth; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego i sia Abrasives Polska. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie i zatrudnia blisko 7 700 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2020). W 2020 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót ze sprzedaży na rynku krajowym w wysokości 5,5 mld złotych, a całkowite przychody netto Grupy Bosch w Polsce, z uwzględnieniem sprzedaży spółek nieskonsolidowanych i sprzedaży wewnętrznej, wyniosły 9,8 mld złotych.
Więcej: www.bosch.pl, www.bosch-prasa.pl, www.facebook.com/BoschPolska
Źródło informacji: Bosch
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.05.2021, 11:14 |
Źródło informacji | Bosch |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Hisense pierwszym oficjalnym partnerem klubowych mistrzostw świata w piłce nożnej 2025 – FIFA Club World Cup 2025™
- 31.10.2024, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolejne dwie inwestycje drogowe na Pomorzu Zachodnim w realizacji
- 31.10.2024, 13:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GDDKiA
-
Image
Case study kampanii reklamowych WeNet - TV kontra online
WeNet, marka specjalizująca się w marketingu internetowym dla małych i średnich firm, stanęła przed wyzwaniem dynamicznego wejścia na rynek. Bazując na 30-letnich doświadczeniach w branży, celem było zbudowanie rozpoznawalności i zdobycie pozycji lidera w e-marketingu dla MŚP. Aby osiągnąć ten ambitny cel, firma postanowiła zrealizować dwie kampanie reklamowe - jedną w telewizji, a drugą w Internecie.- 31.10.2024, 12:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet