Newsletter

Nauka i technologie

Zbiorniki retencyjne w przedszkolach, bajki z morałem dla najmłodszych. Wystartowała kampania edukacyjna „Obiecajmy”, mająca zmienić nawyki dotyczące oszczędzania wody

17.05.2021, 14:31aktualizacja: 17.05.2021, 14:42

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Havas PR Warsaw - kampania edukacyjna „Obiecajmy” (1)
Havas PR Warsaw - kampania edukacyjna „Obiecajmy” (1)
W 2030 roku ilość dostępnej wody użytkowej w Polsce będzie nawet o 40 proc. niższa niż zapotrzebowanie na nią. Już teraz w Polsce na 1 mieszkańca przypada średnio około 1600 m3 zasobów wodnych na rok, a to prawie trzy razy mniej niż średnia zasobów wodnych dla przeciętnego Europejczyka (4500 m3/rok). Priorytetem staje się retencja wody deszczowej, która w Polsce nadal jest na niskim poziomie. W odpowiedzi na ten problem firma Reckitt zainicjowała w ramach marki Finish kampanię „Obiecajmy”, w której wraz z partnerem merytorycznym, IMGW-PIB – Instytutem Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowym Instytutem Badawczym, marką Bosch i National Geographic edukują najmłodszych mieszkańców naszej planety, jak oszczędzać wodę.

W ramach kampanii w wybranych przedszkolach, położonych na terenach najbardziej zagrożonych suszą hydrologiczną zostaną zainstalowane zbiorniki retencyjne, które pomogą w codziennym gromadzeniu deszczówki. Dzieci otrzymają niezbędne zestawy narzędzi wraz z nasionami warzyw i owoców, dzięki którym z łatwością będą mogły dbać o roślinność wokół budynków, przy okazji świetnie się bawiąc. Dodatkowo nauczyciele przedszkolni zostaną zaopatrzeni w scenariusze lekcji, które pozwolą na rzetelną edukację najmłodszych na temat konieczności oszczędzania wody. Do tej pory przeprowadzono pilotażowe zajęcia w trzech przedszkolach na terenie Warszawy. Materiały edukacyjne (książeczka w formie elektronicznej, scenariusze zajęć dla przedszkolaków) dostępne będą także na dedykowanej stronie kampanii: https://obiecajmy.finish.pl/

„Dzieci z wybranych przedszkoli na terenach najbardziej zagrożonych suszą hydrologiczną otrzymają książeczki o przygodach Kropelki Amelki, która będzie ich przewodnikiem po magicznej krainie >>Dostatkowo<<. Nasza bohaterka w zabawny i przystępny sposób wytłumaczy najmłodszym, jak codziennie mogą oszczędzać wodę w domu i swoim najbliższym otoczeniu” – mówi Bartosz Stawikowski, Senior Brand Manager marki Finish, która jest inicjatorem kampanii.

W 2020 roku niedobory wody w rzekach i glebie pogłębiły się trzeci rok z rzędu. Sezon zimowy 2020/2021 oraz deszczowa jesień znacznie poprawiły sytuację, ale eksperci są zgodni, że problem suszy na pewno będzie powracał. Jednym ze sposobów zapobiegania im w przyszłości jest edukacja najmłodszych, ponieważ to właśnie oni będą się mierzyć ze skutkami zmiany klimatu. Dlatego też do kampanii przyłączył się Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy – IMGW-PIB.

„W ciągu najbliższych 50 lat, przewiduje się wzrost temperatury powietrza o około 2-3°C, a na przestrzeni dekady o około 0,6 °C. Opady będą malały, szacuje się, że do 2100 roku spadną aż o około 10 proc. Wzrost temperatury, większe parowanie, niższe opady wpłyną bezpośrednio na zmniejszenie zasobów wodnych. Dane pokazują, że do roku 2030, ilość dostępnej wody będzie o 40 proc. niższa od jej zapotrzebowania” – mówi Grzegorz Walijewski, zastępca dyrektora Centrum Hydrologicznej Osłony Kraju i Rzecznik Prasowy IMGW-PIB.

Organizatorzy kampanii przekonują, że rzetelna i nowoczesna edukacja ekologiczna powinna zaczynać się od najmłodszych lat, tak aby nawyki i zachowania wykształcone w dzieciństwie towarzyszyły dzieciom również w dorosłym życiu.

Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć pod linkiem: https://obiecajmy.finish.pl/

KONTAKT:
e-mail: biuroprasowefinish@havas.pl

Źródło informacji: Havas PR Warsaw

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 17.05.2021, 14:31
Źródło informacji Havas PR Warsaw
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii