Newsletter

Optymalny wiek na rozpoczęcie własnego biznesu – wyniki globalnego badania mogą zaskakiwać

22.06.2021, 11:54aktualizacja: 28.06.2021, 08:55

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Herbalife Nutrition - Młodzi przedsiębiorcy - wyniki globalnego badania (1)
Herbalife Nutrition - Młodzi przedsiębiorcy - wyniki globalnego badania (1)
Wyniki najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Herbalife Nutrition wskazują, że z założeniem własnego biznesu nie warto czekać zbyt długo. Według respondentów najlepszy wiek na podjęcie takiej decyzji to 28 lat. O tym, by mieć swoją firmę, marzy blisko ¾ ankietowanych.

W badaniu „Młodzi przedsiębiorcy” wzięło udział ponad 25 000 respondentów w wieku od 18 do 40 lat z 35 krajów z całego świata. Ankietowanych spytano między innymi właśnie o to, w jakim wieku najlepiej jest założyć własną firmę. 55% osób uznało, że powinno się to zrobić do 30. roku życia.

Badanie zlecone przez Herbalife Nutrition i przeprowadzone przez OnePoll wykazało, że aż 74% respondentów marzy o byciu przedsiębiorcą, a 16 % już ma własną firmę.

Z badania wynika, że młodsi respondenci rzadziej utrzymują rodzinę lub spłacają kredyt hipoteczny, co umożliwia im bardziej odważne podejście do kwestii bycia własnym szefem. Właśnie to stanowi główny czynnik motywujący zgłaszany przez respondentów, którzy widzą się w roli przedsiębiorców. Drugim czynnikiem jest możliwość realizowania swoich pasji.

Pragnienie bycia przedsiębiorcą nie oznacza wcale, że młodzi ludzie chcą zajmować się tym bez przygotowania. Według przeciętnego respondenta przed założeniem własnej firmy najlepiej jest mieć pięć i pół roku doświadczenia. Amerykanie są w tej kwestii bardziej ostrożni i uważają, że powinno to być siedem lat.

Wielu ankietowanych spodziewa się wyzwań na swojej zawodowej drodze. Najważniejsze z nich to: zarobienie wystarczających środków, które pozwolą pokryć koszty (35%); przystosowanie się do nowych zasad w trakcie pandemii (35%) oraz sprzedaż/pozyskiwanie klientów (35%).

Wśród polskich respondentów chęć założenia własnego biznesu zadeklarowało 64% osób. Najchętniej wybierane branże to: odzieżowa, gastronomiczna i handlowa. Największe obawy młodych Polaków budzą między innymi inwestycje, które będą musieli poczynić na początku i to, że biznes może okazać się nierentowny.

WYNIKI GLOBALNE[1] / WYNIKI Z POLSKI[2]

Czemu młodzi chcą zakładać swoje własne firmy?

1. By zostać swoim własnym szefem 48% I 56%

2. By realizować swoje pasje 44% I 50%

3. By być wsparciem dla rodziny 37% I 24%

4. By zyskać większą elastyczność w pracy 32% I 44%

5. By zmienić swoją ścieżkę kariery 31% I 31%

6. By wyrównać dochody, po zmniejszeniu liczby godzin w pracy 26% I 18%

7. By mieć więcej czasu dzięki krótszym godzinom pracy 22% I 18%

8. By rozwiązywać problemy, uczynić świat lepszym 19% I 17%

9. Ponieważ są niezadowoleni z obecnej pracy 15% I 21%

10. Ponieważ mają dość mieszkania w domu z rodzicami/rodziną 10% I 9%

Jak wiek respondentów pomaga im w założeniu biznesu?

1. Łatwiej dostosowują się do nowych technologii 61% I 18%

2. Chętniej korzystają z nowych technologii 46% I 20%

3. Mają świeże, wcześniej nieodkryte pomysły 43% I 16%

4. Mają dostęp do większych zasobów niż starsze pokolenia 35% I 15%

5. Mniej boją się porażki 29% I 9%

[1] N = 25 000

[2] N = 1005

O Herbalife Nutrition

Herbalife Nutrition to międzynarodowa firma z branży odżywiania, marka numer 1 na świecie wśród produktów do kontroli wagi*, której celem jest zapewnienie dostępu do spersonalizowanego żywienia milionom ludzi na całym świecie. Od 1980 roku firma realizuje swoją misję – wspieranie zmiany stylu życia za sprawą wartościowych produktów i programów służących lepszemu odżywianiu. Wraz z naszymi Niezależnymi Partnerami z pełnym oddaniem oferujemy rozwiązania dla problemów związanych ze złym odżywianiem, wsparcie w walce z nadmierną masą ciała, starzeniem się populacji, rosnącymi kosztami opieki zdrowotnej oraz proponujemy możliwości stanowiące odpowiedź na wzrost zainteresowania prowadzeniem własnego biznesu. Herbalife Nutrition zapewnia naukowo opracowywane produkty wysokiej jakości oraz indywidualne wsparcie ze strony Niezależnych Partnerów Herbalife Nutrition, a także przynależność do wspólnoty, której członkowie inspirują się wzajemnie do prowadzenia zdrowszego, bardziej aktywnego stylu życia.

Produkty Herbalife Nutrition z kategorii odżywiania ukierunkowanego, kontroli masy ciała, sportu i fitness oraz kosmetyki pielęgnacyjne są dostępne wyłącznie u Niezależnych Partnerów Herbalife Nutrition, działających w ponad 90 krajach.

W ramach społecznej odpowiedzialności biznesu Herbalife Nutrition wspiera Herbalife Nutrition Foundation (HNF) i programy Casa Herbalife, które zapewniają zdrowe odżywianie dzieciom będącym w potrzebie. Herbalife Nutrition z dumą sponsoruje ponad 190 znakomitych sportowców, zespołów i wydarzeń sportowych na całym świecie.

Herbalife Nutrition zatrudnia 8 500 pracowników (w tym 300 naukowców) na całym świecie. W 2019 roku firma osiągnęła 4,9 miliarda USD sprzedaży netto. Jest obecna na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (NYSE: HLF). Więcej informacji na Herbalife.com lub IAmHerbalife.com.

Herbalife Nutrition zachęca swoich inwestorów do odwiedzenia dedykowanej strony ir.herbalife.com

*Źródło: Euromonitor International Ltd; edycja Consumer Health 2021, wg definicji kategorii kontroli wagi i wellness, % udział globalnych właścicieli marek w cenach detalicznych, dane za 2020 r.

Źródło informacji: Herbalife Nutrition

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 22.06.2021, 11:54
Źródło informacji Herbalife Nutrition
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ