Newsletter

Prezes Kasy Krajowej SKOK: wsłuchujemy się w głos młodych i potrzebujemy ich świeżego spojrzenia

23.06.2021, 13:19aktualizacja: 23.06.2021, 13:26

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

SKOK-i to jedne z niewielu instytucji finansowych, które tak mocno wsłuchują się w głos młodych pracowników stwarzając im szanse rozwoju oraz wpływania na przyszłość rynku finansowego – przekonywali uczestnicy panelu młodych, który odbył się w ramach XXIX Krajowej Konferencji SKOK.

Rafał Matusiak, prezes Kasy Krajowej SKOK otwierając debatę poświęconą roli i znaczeniu młodych pracowników w Spółdzielczych Kasach Kredytowo-Oszczędnościowych przypomniał, że dla wielu osób elementem, który przekonuje do rozpoczęcia pracy w kasach, jest odmienność tej instytucji finansowej od banków komercyjnych.

„To inne podejście w relacji pomiędzy członkiem SKOK a obsługującymi go pracownikami. Inne zasady, wśród których jest ta najistotniejsza, czyli, że nie działamy po to, by maksymalizować zyski, ale by świadczyć pomoc drugiemu człowiekowi” – podkreślił Matusiak.

Zapytany o to, co kasy spółdzielcze oferują młodym pracownikom prezes Kasy Krajowej wskazał na szanse rozwojowe i możliwość dzielenia się dobrymi pomysłami.

Matusiak podkreślił, że sektor SKOK wsłuchuje się w głos młodych, a pomagają w tym takie programy jak WYCUP i GWLN, których zadaniem jest pobudzanie ciekawości pracowników. „Pracując długo w jakiejś instytucji, podejmując trudne decyzje, nabieramy gruboskórności i zamykamy się w patrzeniu na instytucję w zafiksowanej perspektywie. Niezwykle cenne jest popatrzenie na to, co robimy oczami innych. Jeżeli chcemy myśleć o tym, żeby coraz więcej młodych ludzi korzystało z usług kas, to powinniśmy słuchać właśnie młodych i tego, co jest dla nich atrakcyjne” – mówił prezes Kasy Krajowej.

Zdaniem Łukasza Nowaka, prezesa Kasy Centrum, sektor SKOK do dalszego rozwoju bardzo potrzebuje młodych pracowników i ich świeżego spojrzenia.

„Dziś mamy przed sobą wyzwanie związane z cyfryzacją, ale też z usytuowaniem sektora SKOK na rynku bankowym. Duże banki komercyjne raczej wycofują się z obsługi stacjonarnej. Nasze korzenie nam na to nie pozwalają – podkreślił Nowak. - Chcemy być bardzo blisko naszych klientów, ale też chcemy im zaproponować rozwiązania, które są całkowicie rynkowe. Dlatego przed nami bardzo dużo pracy i dużo projektów, do których będziemy potrzebować ludzi ze świeżym i młodym spojrzeniem” – wyjaśnił.

Zachęcając młodych do podejmowania pracy w SKOK Nowak stwierdził, że nie wyobraża sobie realizacji projektów rozwojowych bez udziału ludzi młodych, którzy na co dzień posługują się najnowszymi rozwiązaniami informatycznymi.

Z kolei Łukasz Długoński, tegoroczny laureat konkursu dla młodych profesjonalistów WYCUP, który jest przedstawicielem młodego pokolenia w SKOK i zajmuje stanowisko specjalisty ds. kart, rozliczeń i informacji kredytowej przyznał, że praca w Kasie Krajowej to dla niego duża szansa rozwoju osobistego i zawodowego.

„Uważam, że w Kasie Krajowej jest taka mieszanka wybuchowa – jest młodzieńcza fantazja i osoby z doświadczeniem, które chętnie dzielą się swoją wiedzą. Poza tym dużą szansę poznania się z innymi i wymiany doświadczeń z pracownikami z całego świata daje program WYCUP” – mówił Długoński.

Zaznaczył też, że dla niego osobiście ważnym aspektem jest niesienie pomocy innym, a praca w SKOK daje mu taką możliwość.

Z kolei Ewa Wasyłyk z Kasy Krajowej przekonywała, że mimo 22 lat pracy w SKOK każdy kolejny rok przynosi nowe doświadczenia. „Jednym z nich jest przystąpienie do GWLN gdzie możemy pokazać, że kobiety mają duże pole do działania” – mówiła Wasyłyk.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 23.06.2021, 13:19
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ