Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![BRANDMATES - Międzynarodowy Rok Owoców i Warzyw](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/attachments/202107/DOC.20210701.39702059.1.jpg?itok=fvZe3NSw)
Cele kampanii „Moc Polskich Warzyw”
Zrzeszenie Producentów Papryki RP przy wsparciu innych organizacji skupiających producentów warzyw od kilku lat prowadzi działania na rzecz poprawy stanu zdrowia Polaków. Poprzez przekonywanie konsumentów do zwiększenia udziału polskich warzyw w codziennej diecie projekt „Moc Polskich Warzyw” realizuje cele, na które zwróciła również uwagę Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO).
Warzywa i ich przetwory stanowią podstawę zdrowej i zbilansowanej diety. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca spożycie minimum 400 gramów warzyw i owoców dziennie, najlepiej w podziale na 5 porcji. Jest jeszcze dużo do zrobienia w kwestii ukierunkowania nawyków żywieniowych Polaków. Wg badań zjadamy średnio ok. 280 gramów owoców i warzyw dziennie - znacznie mniej niż przeciętny Europejczyk (340 g). Co więcej, dietetycy rekomendują, aby minimum połowę każdego talerza należało właśnie do warzyw. Najlepsze są oczywiście te polskie, zbierane lokalnie w pełni sezonu.
Jedzmy polskie warzywa sezonowe
Lipiec jest miesiącem, w którym możemy kupić niemal wszystkie warzywa pochodzące od polskich producentów. Pamiętajmy, aby zawsze zwracać uwagę na kraj pochodzenia warzyw. Wykorzystajmy pozostałe miesiące trwającego Roku Owoców i Warzyw, aby na zawsze poprawić nasze nawyki żywieniowe, jedząc jeszcze więcej polskich warzyw.
O projekcie
„Moc Polskich Warzyw” to kampania, która powstała z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej. Obok ZPPRP, które koordynuje program, udział w projekcie biorą również: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski. Kampania jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
KONTAKT:
Biuro Prasowe
Maciej Ogonowski
Agencja Brandmates
e-mail: maciej@brandmates.pl
tel. +48 608 680 562
Źródło informacji: BRANDMATES
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.07.2021, 13:51 |
Źródło informacji | BRANDMATES |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Kartkówka z seksualności. Dlaczego wciąż tak mało wiemy i ze wstydem o niej rozmawiamy?
- 25.06.2024, 17:27
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Biuro Prasowe kampanii "Warto wiedzieć"
-
Image
„Jak ruchem zmienić umysł” - film, po którym chce się uprawiać sport PAP
We współczesnym świecie zapominamy o znaczeniu aktywności fizycznej w życiu człowieka - tymczasem ma ona niebagatelny wpływ na zdrowie psychofizyczne, warto więc wrócić do korzeni - podkreślają eksperci zaangażowani w tworzenie nowego filmu dokumentalnego „Jak ruchem zmienić umysł”. W produkcji udział wzięli m.in. Maciej Stuhr, Cezary Pazura czy dr Joanna Wojsiat, którzy opowiedzieli o fundamentalnym znaczeniu sportu w codziennym życiu i własnych doświadczeniach.- 24.06.2024, 12:37
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Liposomalna witamina C Altrient LivOn Labs i jej wpływ na zdrowie włosów – badanie Princeton Consumer Research, 2023 – ABUHAR1C
W 12-tygodniowym badaniu przeprowadzonym przez Princeton Consumer Research 15 zdrowych kobiet zastosowało suplement z witaminą C firmy Altrient w celu oceny jej wpływu na zdrowie włosów. W badaniu – realizowanym w warunkach domowych – wykorzystano różne metody oceny, w tym ocenę kliniczną, metodę tarcia szczoteczki (BFCM) i kwestionariusze samooceny (SPQ), zarówno na początku badania, jak i po 12 tygodniach stosowania. Celem tego badania jest sprawdzenie i wykazanie skuteczności klinicznej Altrient C w poprawie ogólnego stanu włosów.- 24.06.2024, 11:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Vitallabs Polska