Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Umowę sponsorską z klubem Olympique Lyon podpisał Christophe Belmont, dyrektor generalny francuskiej spółki Sideme S.A. należącej do Grupy Amica. Zawarty kontrakt pozwoli firmie dotrzeć z przekazem komunikacyjnym oraz marketingowym do potencjalnych nabywców marki Fagor we Francji, wspierając jej rozwój na tamtejszym rynku. Piłkarki Olympique Lyon wielokrotnie zdobyły mistrzostwo Francji i triumfowały w Lidze Mistrzyń.
„Żeńska drużyna Olympique Lyon ma olbrzymi potencjał komunikacyjny. Na co dzień tylko w mediach społecznościowych dociera do ponad 7,5 mln fanów, m.in. dlatego jestem przekonana, że ta współpraca otwiera przed nami wiele nowych możliwości na tamtym rynku” - mówi Alina Jankowska-Brzóska, wiceprezes Grupy Amica.
Wybór partnera we Francji również nie jest przypadkowy i wpisuje się w dotychczasowe działania wizerunkowe związane z marką.
„Olympique Lyon to klub z wieloma sukcesami na koncie, ale również z silnymi aspiracjami na przyszłość, których realizację będziemy mogli wesprzeć dzięki naszej marce Fagor. Po podpisaniu podobnej umowy partnerskiej z żeńską sekcją Atletico Madryt w Hiszpanii w kwietniu tego roku, to kolejny krok milowy w rozwoju naszej marki w Europie Zachodniej” – mówi Paweł Rydz, dyrektor marketingu Grupy Amica.
Logotyp Fagor będzie eksponowany m.in. na oficjalnych strojach sportowych, a także na bandach LED podczas spotkań Olympique Lyon w ramach rozgrywek ligi francuskiej oraz kobiecej Ligi Mistrzyń. Identyfikacja marki pojawi się również w przestrzeni stadionu oraz na stronie internetowej klubu. Logo sponsora będzie wykorzystywane w wywiadach, sesjach zdjęciowych piłkarek i aktywacjach konsumenckich.
„Komunikacyjnie zależy nam także na wspieraniu umacniającego się w Europie fempowermentu, czyli megatrendu równościowego, który pokazuje, że kobiety są silne i mogą realizować swoje zawodowe aspiracje na równi z mężczyznami. Jestem pewien, że to właściwy kierunek dla naszej marki również we Francji” – dodaje Paweł Rydz.
Żeńska drużyna Olympique Lyon została założona w 1970 roku. Jej piłkarki są wielokrotnymi zdobywczyniami Pucharu Francji i zwyciężczyniami Mistrzostw Francji. W sierpniu 2020 roku po raz piąty z rzędu i po raz siódmy w historii wygrały Ligę Mistrzyń UEFA. Ada Hegerberg natomiast to norweska piłkarka reprezentująca barwy Olympique Lyon, indywidualnie uhonorowana tytułem najlepszej piłkarki świata w roku 2018, wybierana także najlepszą piłkarką Europy w latach 2016-2019. Do dziś dzierży rekord strzelonych bramek w rozgrywkach Ligi Mistrzyń (53 gole).
Wcześniej, w kwietniu 2021 roku, umowę sponsorską o podobnym zakresie współpracy Grupa Amica podpisała z hiszpańskim klubem żeńskim Atletico Madryt. Na jej mocy logotyp Fagor ma zagwarantowaną ekspozycję m.in. na bandach LED podczas spotkań Atletico Madryt w ramach rozgrywek ligi hiszpańskiej, rozgrywek pucharowych Copa de la Reina, Pucharu UEFA kobiet, Supercopa Femenina oraz kobiecej Ligi Mistrzyń. Kontrakt obowiązuje do zakończenia sezonu 2023-2024.
Klub piłkarski Atletico de Madrid został założony w Madrycie w 1903 r. i jest jednym z najbardziej uznanych klubów piłkarskich w historii futbolu. Żeńska drużyna Atletico w swoim dorobku posiada trzy tytuły Mistrzowskie w Hiszpanii, zdobyte kolejno w latach 2016 - 2018, jak również aktualne trofeum Superpucharu Hiszpanii wywalczone pomimo pandemii pod koniec stycznia br. Piłkarki Atletico Madryt cieszą się niezwykłą popularnością w skali kraju (druga drużyna w Hiszpanii pod względem liczby fanów i śledzących na mediach społecznościowych), do klubu należy także światowy rekord we frekwencji na meczu kobiecej piłki nożnej – 60 739 widzów na meczu z piłkarkami FC Barcelona.
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. Jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 1997 roku. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania i Francja). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ok. 5 milionów urządzeń rocznie.
Źródło informacji: Biuro Prasowe AMICA SA
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.07.2021, 12:20 |
Źródło informacji | Biuro Prasowe AMICA SA |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |