Newsletter

Jutro giełdowy debiut Shopera - lidera polskiego e-commerce

08.07.2021, 15:44aktualizacja: 08.07.2021, 15:50

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W piątek na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie zadebiutuje znana polska spółka Shoper S.A., właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Cenę sprzedaży akcji w ofercie publicznej ustalono na 47 złotych.

Będzie to już dziewiąty tegoroczny debiut na warszawskim parkiecie i wiele wskazuje na to, że powtórzy on sukces poprzednich. Inwestorzy indywidualni złożyli bowiem zapisy na kilkanaście razy więcej akcji niż było oferowanych. Sprzedano łącznie 7.731.628 akcji po 47 zł każda, z czego 7.108.116 trafiło do inwestorów instytucjonalnych, zaś 623.512 do indywidualnych. Łączna wartość oferty publicznej wyniosła 363.368.516 zł.

Założona w Krakowie spółka Shoper udostępnia w modelu abonamentowym oprogramowanie i usługi pozwalające firmom na szybkie założenie sklepu internetowego oraz wspiera je w dalszych etapach sprzedaży online. Z proponowanych przez firmę rozwiązań korzysta obecnie już ponad 20 tys. klientów, m.in. tak znane marki jak Wawel, Kanał Sportowy, Pat&Rub, Kruger&Matz czy Agencja Mienia Wojskowego.

Wśród partnerów biznesowych i technologicznych Shoper S.A. znajdują się największe, globalne firmy: Google, Facebook czy Allegro. W 2021 r. spółka nabyła udziały w Web-Com Group sp. z o.o uzyskując dostęp do aplikacji ErpBox, umożliwiającej integrację i automatyczną wymianę danych między podmiotami świadczącymi usługi dla rynku e-commerce. Przedstawiciele Shoper S.A. przewidują, że ta akwizycja pozwoli im pozyskać dodatkowych 7 tys. użytkowników do 2026 r. oraz osiągnąć dodatni wskaźnik EBITDA po 2023 r.

Źródło informacji: PAP Mediaroom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 08.07.2021, 15:44
Źródło informacji PAP Mediaroom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ