Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Będzie to już dziewiąty tegoroczny debiut na warszawskim parkiecie i wiele wskazuje na to, że powtórzy on sukces poprzednich. Inwestorzy indywidualni złożyli bowiem zapisy na kilkanaście razy więcej akcji niż było oferowanych. Sprzedano łącznie 7.731.628 akcji po 47 zł każda, z czego 7.108.116 trafiło do inwestorów instytucjonalnych, zaś 623.512 do indywidualnych. Łączna wartość oferty publicznej wyniosła 363.368.516 zł.
Założona w Krakowie spółka Shoper udostępnia w modelu abonamentowym oprogramowanie i usługi pozwalające firmom na szybkie założenie sklepu internetowego oraz wspiera je w dalszych etapach sprzedaży online. Z proponowanych przez firmę rozwiązań korzysta obecnie już ponad 20 tys. klientów, m.in. tak znane marki jak Wawel, Kanał Sportowy, Pat&Rub, Kruger&Matz czy Agencja Mienia Wojskowego.
Wśród partnerów biznesowych i technologicznych Shoper S.A. znajdują się największe, globalne firmy: Google, Facebook czy Allegro. W 2021 r. spółka nabyła udziały w Web-Com Group sp. z o.o uzyskując dostęp do aplikacji ErpBox, umożliwiającej integrację i automatyczną wymianę danych między podmiotami świadczącymi usługi dla rynku e-commerce. Przedstawiciele Shoper S.A. przewidują, że ta akwizycja pozwoli im pozyskać dodatkowych 7 tys. użytkowników do 2026 r. oraz osiągnąć dodatni wskaźnik EBITDA po 2023 r.
Źródło informacji: PAP Mediaroom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.07.2021, 15:44 |
Źródło informacji | PAP Mediaroom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |