Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W maju 2021 roku firma SHAMIR, wiodący producent najwyższej klasy progresywnych i jednoogniskowych soczewek optycznych, ogłosiła oficjalny start programu Długie Oczy, będący częścią misji społecznej odpowiedzialności biznesu firmy. W ramach programu SHAMIR będzie realizować projekty na rzecz poprawy komfortu i jakości życia osób z chorobami wzroku.
Pomysł na pierwszy projekt w ramach Długich Oczu zrodził się w Ośrodku Towarzystwa Opieki nad Ociemniałymi w Laskach, który firma SHAMIR wspiera m.in. podczas wolontariatów pracowniczych. W ośrodku uczy się i przygotowuje do samodzielnego życia ponad 200 dzieci z całej Polski.
„Rozmawialiśmy z podopiecznymi ośrodka i ich opiekunami, starając się poznać ich potrzeby. Okazało się, że dzieciom brakuje miejsca, w którym mogłyby bezpiecznie obcować z naturą i samodzielnie poznawać ją dotykiem, węchem i smakiem. Wiedząc jak ważny jest rozwój pozostałych zmysłów dla osób pozbawionych wzroku oraz mając wsparcie naszych partnerów, postanowiliśmy działać i zorganizować zbiórkę funduszy na budowę Ogrodu Zmysłów” – mówi Aleksandra Kubańska, Marketing & Communications Manager, SHAMIR Polska.
Ogród Zmysłów został zaprojektowany w taki sposób, aby osoby niewidome i słabowidzące mogły czuć się w nim bezpiecznie i samodzielnie poznawać naturę – różne faktury, zapachy i smaki. Na powierzchni prawie 4000 m kw. znajdą się różne strefy, m.in. hortiterapii, orientacji przestrzennej, strefa edukacyjna czy degustacji i odpoczynku. Wszystkie elementy – sady, krzewy owocowe, kwiaty, zioła, żywopłoty, zboża, murawa z wieloma gatunkami traw, czy mapa dotykowa – znajdą się w ogrodzie po to, by dzieci mogły poczuć je dłońmi i stopami, powąchać czy posmakować, rozwijając w ten sposób swoje zmysły.
„O budowie ogrodu sensorycznego na terenie Ośrodka w Laskach rozmawialiśmy od wielu lat, ale projekt ten przerastał nasze możliwości finansowe. Wierzymy, że dzięki zaangażowaniu firmy SHAMIR, salonów optycznych i indywidualnych darczyńców, wspólnymi siłami uda nam się zbudować Ogród Zmysłów – mówi Elżbieta Szczepkowska, dyrektor Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych im. Róży Czackiej w Laskach. - Kontakt z przyrodą, poznawanie zróżnicowanych kształtów i faktur uczy koncentracji, a także usprawnia sensomotorykę i koordynację wzrokowo-słuchową. Ogród sprawi naszym podopiecznym ogromną radość i przyczyni się do ich rozwoju na wielu płaszczyznach” – dodaje.
Do zbiórki funduszy na Ogród Zmysłów w Laskach można dołączyć, wpłacając pieniądze na stronie www.dlugieoczy.pl lub stacjonarnie w wybranych salonach optycznych w całej Polsce.
Salony optyczne zainteresowane wzięciem udziału w akcji są proszone o kontakt pod nr tel. 519 898 511 lub drogą mailową: dlugieoczy@shamir.pl.
Film promocyjny akcji Ogród Zmysłów: https://www.youtube.com/watch?v=RrmPvkPktbg
Źródło informacji: Public Dialog
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.07.2021, 09:24 |
Źródło informacji | Public Dialog |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Kliniki.pl z jedną z pierwszych w pełni wygenerowanych przez AI reklam wideo w Polsce - poruszająca kampania społeczna o kobietach i ginekologii
Platforma Kliniki.pl, łącząca pacjentów z placówkami medycznymi, zaprezentowała kampanię społeczną, której centralnym elementem jest reklama wideo w całości wygenerowana przez sztuczną inteligencję. Spot, opublikowany na LinkedIn przez prezesa firmy Marcina Fiedziukiewicza, porusza trudny temat relacji kobiet - zwłaszcza młodego pokolenia - z ginekologiem oraz barier psychologicznych towarzyszących wizytom.- 24.04.2025, 16:07
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Kliniki.pl
-
Image
Senior Café - filiżanka kawy zmieniająca opiekę długoterminową PAP
Senior Café jest impulsem do zmiany opieki długoterminowej. To oddolna inicjatywa, która ma wypracować ogólnopolskie standardy, zaangażować resorty i NFZ. Czasu jest niewiele, bo stoimy przed demograficznym wyzwaniem - społeczeństwo się starzeje, a system wciąż niedomaga. Rozwiązania są gotowe, leżą na kawowym stole. Kto przyjął już zaproszenie?- 24.04.2025, 14:31
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Diabetolodzy: refundacja pomp insulinowych dorosłym chorym na cukrzycę typu 1 opłaci się państwu PAP
Cukrzyca typu 1 jest chorobą demokratyczną, która dotyka biednych i bogatych, dlatego uczciwie będzie rozszerzyć refundację NFZ na zakup pomp insulinowych dla pacjentów dorosłych, żeby utrzymać ich dłużej w zdrowiu i aktywności zawodowej - ocenili lekarze diabetolodzy. W imieniu pacjentów apelują oni do Ministerstwa Zdrowia, aby refundacja tych urządzeń przysługiwała osobom powyżej 26 roku życia.- 24.04.2025, 13:37
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ