Newsletter

Zdrowie i styl życia

SHAMIR Polska i Partnerzy budują Ogród Zmysłów dla dzieci z Ośrodka Towarzystwa Opieki nad Ociemniałymi w Laskach

16.07.2021, 09:24aktualizacja: 16.07.2021, 09:28

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Public Dialog - Kadr z filmu
Public Dialog - Kadr z filmu
Ogród Zmysłów to pierwszy projekt w ramach programu Długie Oczy – inicjatywy społecznej odpowiedzialności biznesu firmy SHAMIR. Producent soczewek wraz z partnerami – salonami optycznymi z całej Polski – zachęca do wpłacania środków na budowę ogrodu sensorycznego, który będzie wspierał rozwój niewidomych i słabowidzących dzieci. Oficjalnym organizatorem zbiórki funduszy na Ogród Zmysłów jest Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi Stowarzyszenie w Laskach.

W maju 2021 roku firma SHAMIR, wiodący producent najwyższej klasy progresywnych i jednoogniskowych soczewek optycznych, ogłosiła oficjalny start programu Długie Oczy, będący częścią misji społecznej odpowiedzialności biznesu firmy. W ramach programu SHAMIR będzie realizować projekty na rzecz poprawy komfortu i jakości życia osób z chorobami wzroku.

Pomysł na pierwszy projekt w ramach Długich Oczu zrodził się w Ośrodku Towarzystwa Opieki nad Ociemniałymi w Laskach, który firma SHAMIR wspiera m.in. podczas wolontariatów pracowniczych. W ośrodku uczy się i przygotowuje do samodzielnego życia ponad 200 dzieci z całej Polski.

„Rozmawialiśmy z podopiecznymi ośrodka i ich opiekunami, starając się poznać ich potrzeby. Okazało się, że dzieciom brakuje miejsca, w którym mogłyby bezpiecznie obcować z naturą i samodzielnie poznawać ją dotykiem, węchem i smakiem. Wiedząc jak ważny jest rozwój pozostałych zmysłów dla osób pozbawionych wzroku oraz mając wsparcie naszych partnerów, postanowiliśmy działać i zorganizować zbiórkę funduszy na budowę Ogrodu Zmysłów” – mówi Aleksandra Kubańska, Marketing & Communications Manager, SHAMIR Polska.

Ogród Zmysłów został zaprojektowany w taki sposób, aby osoby niewidome i słabowidzące mogły czuć się w nim bezpiecznie i samodzielnie poznawać naturę – różne faktury, zapachy i smaki. Na powierzchni prawie 4000 m kw. znajdą się różne strefy, m.in. hortiterapii, orientacji przestrzennej, strefa edukacyjna czy degustacji i odpoczynku. Wszystkie elementy – sady, krzewy owocowe, kwiaty, zioła, żywopłoty, zboża, murawa z wieloma gatunkami traw, czy mapa dotykowa – znajdą się w ogrodzie po to, by dzieci mogły poczuć je dłońmi i stopami, powąchać czy posmakować, rozwijając w ten sposób swoje zmysły.

„O budowie ogrodu sensorycznego na terenie Ośrodka w Laskach rozmawialiśmy od wielu lat, ale projekt ten przerastał nasze możliwości finansowe. Wierzymy, że dzięki zaangażowaniu firmy SHAMIR, salonów optycznych i indywidualnych darczyńców, wspólnymi siłami uda nam się zbudować Ogród Zmysłów – mówi Elżbieta Szczepkowska, dyrektor Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych im. Róży Czackiej w Laskach. - Kontakt z przyrodą, poznawanie zróżnicowanych kształtów i faktur uczy koncentracji, a także usprawnia sensomotorykę i koordynację wzrokowo-słuchową. Ogród sprawi naszym podopiecznym ogromną radość i przyczyni się do ich rozwoju na wielu płaszczyznach” – dodaje.

Do zbiórki funduszy na Ogród Zmysłów w Laskach można dołączyć, wpłacając pieniądze na stronie www.dlugieoczy.pl lub stacjonarnie w wybranych salonach optycznych w całej Polsce.

Salony optyczne zainteresowane wzięciem udziału w akcji są proszone o kontakt pod nr tel. 519 898 511 lub drogą mailową: dlugieoczy@shamir.pl.

Film promocyjny akcji Ogród Zmysłów: https://www.youtube.com/watch?v=RrmPvkPktbg

Źródło informacji: Public Dialog

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 16.07.2021, 09:24
Źródło informacji Public Dialog
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ