Newsletter

Kolejny udany debiut na warszawskiej giełdzie - InPost już na rynku CATALYST

16.07.2021, 18:20aktualizacja: 19.07.2021, 12:13

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. PAP/M. Kmieciński (1)
Fot. PAP/M. Kmieciński (1)
W piątek 16 lipca na należącym do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie rynku CATALYST (papiery dłużne) zadebiutowała spółka InPost. Firma wyemitowała obligacje o wartości 500 mln zł, z ustaloną datą wykupu na 29 czerwca 2027 roku.

Jak poinformował wiceprezes InPost S.A. Adam Aleksandrowicz, środki z emisji przeznaczone zostaną głównie na sfinansowanie nabycia przez InPost francuskiej spółki logistycznej Mondial Relay.

InPost wyemitował 1.000 obligacji o jednostkowej wartości 500 tys. zł. Były one oferowane w trybie oferty publicznej skierowanej wyłącznie do inwestorów kwalifikowanych (tj. bez wymogu sporządzenia prospektu lub memorandum informacyjnego). Obligacje przydzielono 21 inwestorom kwalifikowanym - w tym subfunduszom.

Emisja zapadających w czerwcu 2027 r. niepodporządkowanych obligacji zabezpieczonych w złotych osiągnęła więc ostateczną wartość 500 mln zł. Obligacje są oprocentowane według zmiennej stopy procentowej WIBOR 6M, powiększonej o 2,5 proc. marży.

Jak podkreślał podczas piątkowej uroczystości na warszawskiej giełdzie Adam Aleksandrowicz, emisja i związany z nią debiut na rynku CATALYST wynika z potrzeby refinansowania zadłużenia związanego z finansowaniem nabycia spółki Mondial Relay. Akwizycja, warta 513 mln euro, została sfinalizowania 1 lipca br., a francuska firma jest już częścią Grupy Kapitałowej InPost.

„Nasza strategia rozwoju uwzględnia ekspansję na największe rynki e-commerce w Europie - Wielką Brytanię, gdzie działamy już od kilku lat i Włochy. W oparciu o Mondial Ray chcemy teraz we Francji, krajach Beneluksu i Półwyspu Iberyjskiego powtórzyć taki sukces paczkomatów, jaki odnieśliśmy w Polsce” - mówił Aleksandrowicz.

Jak podkreślał wiceprezes InPost, debiut na warszawskim parkiecie stanowić będzie również wsparcie dla dalszego rozwoju firmy na rodzimym rynku. Obecnie posiada ona sieć ponad 13 tys. paczkomatów w całej Polsce, a ich liczba zwiększa się o ok. 100 tygodniowo.

„Dzięki dogodnemu umiejscowieniu paczkomatów oraz ich całodobowej dostępności, klienci odbierają swoje przesyłki po drodze z pracy lub sklepu, nie generując dodatkowego ruchu kołowego. Jednym z naszych strategicznych celów jest bowiem zminimalizowanie produkcji śladu węglowego - a paczkomat w relacji do tradycyjnej przesyłki kurierskiej oznacza emisję CO2 na poziomie ponad 60% w obszarach miejskich” - przekonywał Aleksandrowicz.

Przykładem przyjaznej środowisku i społecznościom lokalnym polityki spółki InPost jest m.in. program Green City, realizowany w porozumieniu z miastami w całej Polsce. W ramach projektu firma elektryfikuje swoją flotę samochodową. Wokół paczkomatów montowane są kostki antysmogowe. Z kolei kilka tygodni temu, w Sopocie, oddano do użytku pierwszą maszynę w pełni zasilaną fotowoltaicznie.

O InPost jako przykładzie sukcesu polskiego modelu biznesowego wspominał również Piotr Borowski, członek zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

„Wartość emisji obligacji InPost jest bardzo znacząca jak na polskie warunki. Ten dziewiąty tegoroczny debiutant na rynku CATALYST prezentuje innowacyjność i dynamizm, pozwalające zdobywać zainteresowanie inwestorów” - mówił Borowski.

Przypomniał także, że InPost zdobył uznanie globalnych agencji ratingowych. W czerwcu br. Moody's rozpoczął wydawanie ratingu dla spółki od poziomu „Ba2”. Odzwierciedla on silny profil finansowy firmy, z niewielkim zadłużeniem i solidną rentownością, wynikającą z konkurencyjnego modelu biznesowego.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 16.07.2021, 18:20
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ