Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Lenor, marka P&G należąca do grupy Fabric Enhancer, zaprezentowała prototypową, papierową butelkę, która wymiernie przyczyni się do zmniejszenia śladu węglowego plastiku.
GENEWA--(BUSINESS WIRE)-- P&G prezentuje swoją pierwszą papierową butelkę zaprojektowaną dla marki Lenor we współpracy z firmą Paboco. Testowa partia tych biodegradowalnych butelek pojawi się w Europie Zachodniej już w 2022 roku, a jej wprowadzenie na rynek będzie podstawą przyjętej strategii „Test&Learn”, która zadecyduje o zaimplementowaniu takiego rozwiązania w portfolio firmy na większą skalę.
Fabric & Home Care koncernu P&G proaktywnie dąży do redukcji tworzyw sztucznych w opakowaniach swoich popularnych marek, takich jak: Ariel, Lenor, Tide, Downy, Fairy czy Cascade. W ramach programu „2030 Ambition”, P&G zamierza ograniczyć, do 2030 roku, zużycie plastiku o 50%. Fabric Care Europe zobowiązała się dodatkowo do zmniejszenia ilości tworzyw sztucznych o 30% do 2025 roku oraz do zaprojektowania takich opakowań, by już w 2022 roku nadawały się one w 100% do recyklingu. Sekcja Home Care natomiast, zobowiązała się do zaprzestania używania tworzyw sztucznych w granulacie do 2025 roku. Alternatywne rozwiązania w zakresie opakowań oraz programy pilotażowe prowadzone przez poszczególne marki odgrywają kluczową rolę w procesie zmniejszania negatywnego wpływu na środowisko.
Dynamiczny rozwój technologii papierowych butelek Paboco oznacza zmniejszenie zawartości plastiku, a następnie jego całkowite wyeliminowanie. Dzięki temu, nastąpi wymierne obniżenie emisji dwutlenku węgla (w porównaniu z używaniem opakowań plastikowych). Papierowe opakowania stają się coraz bardziej przystępne cenowo, a ich ekspansję wspierają najwięksi rynkowi gracze: Coca-Cola, Carlsberg, Absolut, L'Oréal, BillerudKorsnäs oraz ALPLA. Podmioty te połączyła wizja opracowania w pełni biodegradowalnej, wykonanej wyłącznie z materiałów organicznych, butelki, która będzie można stosować na globalną skalę.
Jerry Potter, Senior Vice President działu R&D w Global Fabric & Home Care, powiedział: „Jesteśmy bardzo podekscytowani, dołączając do grupy innowatorów w branży opakowań. To kolejny kamień milowy w podróży P&G Fabric & Home Care do coraz bardziej zrównoważonych form opakowań. Pilotażowa marka Lenor ma duże osiągnięcia w korzystaniu z plastiku pochodzącego z recyklingu. Już teraz używa go nawet w 100% – w przezroczystych butelkach oferowanych na europejskim rynku. Obecnie pragniemy pójść o krok dalej, wprowadzając przyszłościowe opakowania wyłącznie z materiałów organicznych. Cieszymy się, że wraz z naszymi partnerami możemy w tym wszystkim uczestniczyć, projektując kolejne generacje papierowych butelek”.
Natomiast Gittan Schiöld, CEO firmy Paboco, dodał: „Chcemy odmienić tę branżę na lepsze, tworząc świat, który będzie mniej zależny od plastiku, pozbawiony odpadów z tworzyw sztucznych. Pragniemy opracowywać produkty uwzględniające gospodarkę cyrkularną, wykonane w całości z materiałów organicznych. Przyznaję, że przechowywanie płynów w papierowych opakowaniach stanowi nie lada wyzwanie, ale pomyślna implementacja takiego rozwiązania przyniesie ogromne korzyści dla naszej planety. Fakt, że P&G Fabric & Home Care dołączył do partnerskiej społeczności zajmującej się technologią papierowych butelek papierowymi, stanowi ogromny impuls do szybszej realizacji tej wizji. To nie tylko kwestia opłacalności samej technologii, ale także know-how koncernu P&G oraz nowe możliwości w zakresie skalowania produkcji papierowych butelek Paboco”.
Pierwsza papierowa butelka Lenor to ważny krok na drodze do opakowań wykonanych wyłącznie z materiałów organicznych. Warto podkreślić, że nawet jej obecna edycja wykorzystuje zdecydowanie mniej tworzyw sztucznych. To pierwsza, produkowana na taką skalę butelka, która jest wykonana z certyfikowanego papieru FSC, pozyskiwanego w zrównoważony sposób i pokrytego cienką powłoką z recyklingowanego PET. Przyszłe wersje tej butelki jeszcze doskonalej zintegrują papier z powłoką, tworząc w pełni degradowalny, wykonany wyłącznie z materiałów organicznych, produkt.
Wszystkie marki koncernu P&G, w tym Lenor, mają inspirować do odpowiedzialnej konsumpcji, w ramach przyjętego programu: „2030 Ambition”.
Zdjęcia oraz inne materiały multimedialne znajdują się tutaj.
About Procter & Gamble
P&G serves consumers around the world with one of the strongest portfolios of trusted, quality, leadership brands, including Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, and Whisper®. The P&G community includes operations in approximately 70 countries worldwide. Please visit https://www.pg.com/ for the latest news and information about P&G and its brands.
Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20210720005453/pl/
Źródło: Procter & Gamble
KONTAKT:
Rosie Abrahamson
e-mail: Lon-FCSustainability@ketchum.com
tel. +44 (0)7961577369
Źródło informacji: Business Wire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 20.07.2021, 10:45 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |