Newsletter

Procter & Gamble ogłasza pierwszy, pilotażowy projekt butelki papierowej Lenor, dołączając do społeczności pionierskich marek Paboco

20.07.2021, 10:45aktualizacja: 20.07.2021, 10:52

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Dział Fabric & Home Care koncernu Procter & Gamble chce przyspieszyć proces wyeliminowania plastiku, opracowując – wspólnie z grupą innowatorów – butelkę wykonaną wyłącznie z materiałów organicznych, by dzięki temu stać się elementem rozwiązań dla zrównoważonych opakowań;
- Lenor, marka P&G należąca do grupy Fabric Enhancer, zaprezentowała prototypową, papierową butelkę, która wymiernie przyczyni się do zmniejszenia śladu węglowego plastiku.

GENEWA--(BUSINESS WIRE)-- P&G prezentuje swoją pierwszą papierową butelkę zaprojektowaną dla marki Lenor we współpracy z firmą Paboco. Testowa partia tych biodegradowalnych butelek pojawi się w Europie Zachodniej już w 2022 roku, a jej wprowadzenie na rynek będzie podstawą przyjętej strategii „Test&Learn”, która zadecyduje o zaimplementowaniu takiego rozwiązania w portfolio firmy na większą skalę.

Fabric & Home Care koncernu P&G proaktywnie dąży do redukcji tworzyw sztucznych w opakowaniach swoich popularnych marek, takich jak: Ariel, Lenor, Tide, Downy, Fairy czy Cascade. W ramach programu „2030 Ambition”, P&G zamierza ograniczyć, do 2030 roku, zużycie plastiku o 50%. Fabric Care Europe zobowiązała się dodatkowo do zmniejszenia ilości tworzyw sztucznych o 30% do 2025 roku oraz do zaprojektowania takich opakowań, by już w 2022 roku nadawały się one w 100% do recyklingu. Sekcja Home Care natomiast, zobowiązała się do zaprzestania używania tworzyw sztucznych w granulacie do 2025 roku. Alternatywne rozwiązania w zakresie opakowań oraz programy pilotażowe prowadzone przez poszczególne marki odgrywają kluczową rolę w procesie zmniejszania negatywnego wpływu na środowisko.

Dynamiczny rozwój technologii papierowych butelek Paboco oznacza zmniejszenie zawartości plastiku, a następnie jego całkowite wyeliminowanie. Dzięki temu, nastąpi wymierne obniżenie emisji dwutlenku węgla (w porównaniu z używaniem opakowań plastikowych). Papierowe opakowania stają się coraz bardziej przystępne cenowo, a ich ekspansję wspierają najwięksi rynkowi gracze: Coca-Cola, Carlsberg, Absolut, L'Oréal, BillerudKorsnäs oraz ALPLA. Podmioty te połączyła wizja opracowania w pełni biodegradowalnej, wykonanej wyłącznie z materiałów organicznych, butelki, która będzie można stosować na globalną skalę.

Jerry Potter, Senior Vice President działu R&D w Global Fabric & Home Care, powiedział: „Jesteśmy bardzo podekscytowani, dołączając do grupy innowatorów w branży opakowań. To kolejny kamień milowy w podróży P&G Fabric & Home Care do coraz bardziej zrównoważonych form opakowań. Pilotażowa marka Lenor ma duże osiągnięcia w korzystaniu z plastiku pochodzącego z recyklingu. Już teraz używa go nawet w 100% – w przezroczystych butelkach oferowanych na europejskim rynku. Obecnie pragniemy pójść o krok dalej, wprowadzając przyszłościowe opakowania wyłącznie z materiałów organicznych. Cieszymy się, że wraz z naszymi partnerami możemy w tym wszystkim uczestniczyć, projektując kolejne generacje papierowych butelek”.

Natomiast Gittan Schiöld, CEO firmy Paboco, dodał: „Chcemy odmienić tę branżę na lepsze, tworząc świat, który będzie mniej zależny od plastiku, pozbawiony odpadów z tworzyw sztucznych. Pragniemy opracowywać produkty uwzględniające gospodarkę cyrkularną, wykonane w całości z materiałów organicznych. Przyznaję, że przechowywanie płynów w papierowych opakowaniach stanowi nie lada wyzwanie, ale pomyślna implementacja takiego rozwiązania przyniesie ogromne korzyści dla naszej planety. Fakt, że P&G Fabric & Home Care dołączył do partnerskiej społeczności zajmującej się technologią papierowych butelek papierowymi, stanowi ogromny impuls do szybszej realizacji tej wizji. To nie tylko kwestia opłacalności samej technologii, ale także know-how koncernu P&G oraz nowe możliwości w zakresie skalowania produkcji papierowych butelek Paboco”.

Pierwsza papierowa butelka Lenor to ważny krok na drodze do opakowań wykonanych wyłącznie z materiałów organicznych. Warto podkreślić, że nawet jej obecna edycja wykorzystuje zdecydowanie mniej tworzyw sztucznych. To pierwsza, produkowana na taką skalę butelka, która jest wykonana z certyfikowanego papieru FSC, pozyskiwanego w zrównoważony sposób i pokrytego cienką powłoką z recyklingowanego PET. Przyszłe wersje tej butelki jeszcze doskonalej zintegrują papier z powłoką, tworząc w pełni degradowalny, wykonany wyłącznie z materiałów organicznych, produkt.

Wszystkie marki koncernu P&G, w tym Lenor, mają inspirować do odpowiedzialnej konsumpcji, w ramach przyjętego programu: „2030 Ambition”.

Zdjęcia oraz inne materiały multimedialne znajdują się tutaj.

About Procter & Gamble

P&G serves consumers around the world with one of the strongest portfolios of trusted, quality, leadership brands, including Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, and Whisper®. The P&G community includes operations in approximately 70 countries worldwide. Please visit https://www.pg.com/ for the latest news and information about P&G and its brands.

Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20210720005453/pl/

Źródło: Procter & Gamble

KONTAKT:

Rosie Abrahamson

e-mail: Lon-FCSustainability@ketchum.com

tel. +44 (0)7961577369

Źródło informacji: Business Wire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 20.07.2021, 10:45
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ