Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Za sprawą rozwijania systemu dynamicznego zarządzania cenami w pociągach ekspresowych PKP Intercity - Express InterCity Premium (EIP), realizowanych pociągami Pendolino oraz Express InterCity (EIC), operator oferuje rozszerzoną ofertę promocyjną dla pasażerów.
Trzy dotychczasowe oferty cenowe (Super Promo, Promo i Wcześniej) zastępuje jedna o pięciu progach cenowych: Super Promo, Promo Plus, Promo 30 (bilety tańsze o 30 proc. od ceny bazowej), Promo 20 (tańsze o 20 proc.) oraz Promo 10 (tańsze o 10 proc.). Dostępność biletów promocyjnych będzie teraz zależna od frekwencji w danym pociągu.
Pasażerowie poszukujący tańszych biletów powinni się zatem skupić na planowaniu podróży w środku tygodnia lub chociaż o mniej popularnej godzinie. Dostępność ofert promocyjnych nie będzie już zależna tylko od wyprzedzenia, z jakim pasażer kupi bilet. Jeśli w danym pociągu nadal będzie dużo wolnych miejsc, bilety promocyjne będą możliwe do zakupu.
W pierwszym pełnym miesiącu obowiązywania nowego systemu (1-31 lipca br.) 35 proc pasażerów pociągów EIP i EIC kupiło bilety promocyjne w ramach promocji na mniej niż 7 dni przed odjazdem pociągu.
Dla przykładu, cena bazowa biletu na połączenie EIP w 2. klasie na trasie z Warszawy do Trójmiasta, Krakowa lub Katowic wynosi 150 zł. W ramach aktualnej oferty bilet można kupić za 135, 120, 105, 77 oraz 49 zł. Możliwa jest zatem podróż nawet za 1/3 ceny standardowej.
Ceny bazowe biletów PKP IC, od których naliczane są promocje, nie wzrosły. Ponadto w 1. klasie pojawiły się cztery dodatkowe niższe poziomy cen promocyjnych, dzięki czemu podróż w lepszym standardzie może być tańsza. Dla samego przewoźnika zmiana systemu zarządzania cenami oznacza lepsze rozłożenie potoków pasażerskich.
Dynamiczne zarządzanie cenami stosowane jest już w kolejach niemieckich, włoskich, czeskich, francuskich czy brytyjskim Eurostarze. Podobny trend dominuje wśród światowych przewoźników lotniczych, a także dużych, międzynarodowych spółek realizujących przewozy autobusowe.
Z badań przeprowadzonych na zlecenie PKP Intercity wynika, że blisko 60 proc. Polaków jest otwartych na spontaniczne wyjazdy, rezerwowane z co najwyżej kilkudniowym wyprzedzeniem. Ponad połowa respondentów wybrałaby wyjazd pociągiem w mniej popularnym terminie, jeśli cena biletu byłaby znacząco niższa.
Według danych PKP IC w pierwszym półroczu 2021 roku ponad 54 proc. pasażerów kupowało bilety na siedem lub więcej dni przed podróżą. Blisko połowa osób nie miała więc praktycznie szans (poza biletami Super Promo i Promo, jeżeli jeszcze nie wyczerpała się ich pula) na zakup biletów promocyjnych.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.08.2021, 08:30 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Zmiana na stanowisku prezesa zarządu Wolters Kluwer Polska
Wolters Kluwer Polska, lider w dostarczaniu profesjonalnych rozwiązań informacyjnych i technologicznych, ogłasza zmiany w zarządzie spółki. Z końcem czerwca 2025 r., po ponad 36 latach pracy na rzecz firmy prezes zarządu Wolters Kluwer Polska, Włodzimierz Albin, przechodzi na emeryturę. Od lipca stanowisko to obejmie Marcin Kleina, dyrektor ds. zarządzania produktami.- 06.06.2025, 08:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Wolters Kluwer Polska
-
Image
PKO Bank Polski na EKF 2025: sektor bankowy ma dobrą sytuację finansową PAP
Trudno wyobrazić sobie dogodniejszy moment na to, żeby szukać lepszych rozwiązań, szukać klienta, dbać o niego – podkreślił prezes zarządu PKO Banku Polskiego Szymon Midera podczas Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie. Dodał, że digitalizacja i wchodzenie na rynek młodych klientów powoduje, że bardzo szybko zmienia się sposób korzystania z usług finansowych.- 05.06.2025, 18:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
PKO Bank Polski na EKF 2025: polska gospodarka jest dziś w dobrej kondycji, ale musi się przygotować na wiele poważnych wyzwań PAP
O aktualnej kondycji gospodarczej Polski oraz największych wyzwaniach i zagrożeniach, z którymi w kolejnych latach będzie się ona zmierzyć, mówili podczas 15. Europejskiego Kongresu Finansowego: Ilona Wołyniec, dyrektor Pionu Relacji z Klientami Strategicznymi i Finansowania Projektów w PKO Banku Polskim, oraz Piotr Bujak, główny ekonomista i dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych PKO Banku Polskiego.- 05.06.2025, 17:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ