Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Za sprawą rozwijania systemu dynamicznego zarządzania cenami w pociągach ekspresowych PKP Intercity - Express InterCity Premium (EIP), realizowanych pociągami Pendolino oraz Express InterCity (EIC), operator oferuje rozszerzoną ofertę promocyjną dla pasażerów.
Trzy dotychczasowe oferty cenowe (Super Promo, Promo i Wcześniej) zastępuje jedna o pięciu progach cenowych: Super Promo, Promo Plus, Promo 30 (bilety tańsze o 30 proc. od ceny bazowej), Promo 20 (tańsze o 20 proc.) oraz Promo 10 (tańsze o 10 proc.). Dostępność biletów promocyjnych będzie teraz zależna od frekwencji w danym pociągu.
Pasażerowie poszukujący tańszych biletów powinni się zatem skupić na planowaniu podróży w środku tygodnia lub chociaż o mniej popularnej godzinie. Dostępność ofert promocyjnych nie będzie już zależna tylko od wyprzedzenia, z jakim pasażer kupi bilet. Jeśli w danym pociągu nadal będzie dużo wolnych miejsc, bilety promocyjne będą możliwe do zakupu.
W pierwszym pełnym miesiącu obowiązywania nowego systemu (1-31 lipca br.) 35 proc pasażerów pociągów EIP i EIC kupiło bilety promocyjne w ramach promocji na mniej niż 7 dni przed odjazdem pociągu.
Dla przykładu, cena bazowa biletu na połączenie EIP w 2. klasie na trasie z Warszawy do Trójmiasta, Krakowa lub Katowic wynosi 150 zł. W ramach aktualnej oferty bilet można kupić za 135, 120, 105, 77 oraz 49 zł. Możliwa jest zatem podróż nawet za 1/3 ceny standardowej.
Ceny bazowe biletów PKP IC, od których naliczane są promocje, nie wzrosły. Ponadto w 1. klasie pojawiły się cztery dodatkowe niższe poziomy cen promocyjnych, dzięki czemu podróż w lepszym standardzie może być tańsza. Dla samego przewoźnika zmiana systemu zarządzania cenami oznacza lepsze rozłożenie potoków pasażerskich.
Dynamiczne zarządzanie cenami stosowane jest już w kolejach niemieckich, włoskich, czeskich, francuskich czy brytyjskim Eurostarze. Podobny trend dominuje wśród światowych przewoźników lotniczych, a także dużych, międzynarodowych spółek realizujących przewozy autobusowe.
Z badań przeprowadzonych na zlecenie PKP Intercity wynika, że blisko 60 proc. Polaków jest otwartych na spontaniczne wyjazdy, rezerwowane z co najwyżej kilkudniowym wyprzedzeniem. Ponad połowa respondentów wybrałaby wyjazd pociągiem w mniej popularnym terminie, jeśli cena biletu byłaby znacząco niższa.
Według danych PKP IC w pierwszym półroczu 2021 roku ponad 54 proc. pasażerów kupowało bilety na siedem lub więcej dni przed podróżą. Blisko połowa osób nie miała więc praktycznie szans (poza biletami Super Promo i Promo, jeżeli jeszcze nie wyczerpała się ich pula) na zakup biletów promocyjnych.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.08.2021, 08:30 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wyniki finansowe Grupy PZU: już 400 milionów złotych trafiło do osób dotkniętych powodzią PAP
48 tys. zgłoszonych szkód i 46 tys. już wypłaconych w całości lub częściowo odszkodowań w wysokości 400 mln złotych - to skala zaangażowania Grupy PZU w walkę ze skutkami powodzi na południu kraju. Kataklizm jednak nie wpłynął znacząco na kondycję finansową największego polskiego ubezpieczyciela, którego przychody za trzy kwartały 2024 r. (21,8 mld zł) przekraczają oczekiwania rynku.- 21.11.2024, 16:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
New Chief Operating Officer at Rohde & Schwarz
Effective November 1, 2024, Markus Fischer, currently Executive Vice President Operations, has been appointed to the Rohde & Schwarz Executive Board. As Chief Operating Officer (COO), he will collaborate with Christian Leicher (CEO) and Andreas Pauly (CTO) to continue to keep the company on course for growth in these challenging times.- 21.11.2024, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji, które zgromadziło ponad 100 uczestników z różnych sektorów związanych z energetyką, transportem zeroemisyjnym i innowacjami z całej Polski. Spotkanie zespołu parlamentarnego do spraw kluczowych obszarów miało na celu omówienie aktualnych wyzwań oraz pomysłów na przyszłość, a także wzmocnienie współpracy między branżami i ustawodawcą. Jego przewodniczącym jest Artur Łącki, szef zespołu parlamentarnego Województwa Zachodniopomorskiego. Jednym z inicjatorów powstania zespołu była Krajowa Izba Klastrów Energii i OZE.- 21.11.2024, 15:11
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Glaubicz Garwolińska Consultants w imieniu organizacji społecznej KIKE