Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Jakie produkty cieszą się największą popularnością wśród Polaków kupujących w internecie? Zdecydowanie odzież i obuwie – aż 64% polskich internautów deklaruje, że kupiło tego typu produkty w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Polacy równie chętnie kupują kosmetyki (51%), produkty elektroniczne (50%), wyposażenie domu i mieszkania (47%) czy książki i czasopisma (39%). Polscy konsumenci przekonali się również do elektronicznego opłacania rachunków za prąd i gaz – robi to aż 41% z nich. 39% internautów chętnie zamawia jedzenie przez internet. Płatności cyfrowe są także bardzo popularne w przypadku opłacania różnych usług subskrypcyjnych (94%).
Ożywienie gospodarki widać po tym, że Polacy zaczęli znowu jadać na mieście, korzystając przy tym z płatności cyfrowych. W maju 2021 r., po złagodzeniu ograniczeń, wzrost liczby płatności Visa w restauracjach i fast foodach w Polsce był prawie pięciokrotnie wyższy niż wzrost transakcji w supermarketach, dyskontach i sklepach osiedlowych. Zauważyliśmy również, że konsumenci coraz chętniej korzystają z możliwości płacenia kartą za korzystanie z dostępnych w miastach środków transportu. W całej Europie Visa współpracuje z lokalnymi agencjami transportowymi i bankami, aby pomóc milionom osób dojeżdżających do pracy płacić zbliżeniowo w pociągach, autobusach i innych środkach transportu publicznego. W maju 2021 r. liczba transakcji Visa w Polsce w tym sektorze rosła 5 razy szybciej niż wszystkich innych transakcji w całym kraju [2]. W Warszawie wynik ten był nawet 7 razy wyższy, podczas gdy w Krakowie 5 razy, a w Łodzi 3 razy wyższy.
Jaką metodę płatności najczęściej wybierają polscy konsumenci? Są oni pod tym względem elastyczni, gdyż prawie połowa z nich korzysta z różnych metod transakcji przy zakupach online, w tym oczywiście z karty. Tylko 14% z nich wybiera płatność przy odbiorze. Prawie wszyscy Polacy korzystający z internetu posiadają przynajmniej jedną kartę płatniczą, a zdecydowana większość z nich, bo aż 86%, używa jej do zakupów online. Wśród największych zalet związanych z płaceniem kartą konsumenci wymieniają szybkość, wygodę i bezpieczeństwo. Jest to najpopularniejsza metoda płatności wśród osób o wysokich dochodach, posiadających wyższe wykształcenie oraz mieszkańców większych miast. Nasze badanie potwierdziło także, że konsumenci korzystają z wielu urządzeń do wyszukiwania i robienia zakupów, z czego najpopularniejsze wśród polskich internautów są prywatne laptopy, których używa prawie połowa badanych (47%), smartfony (27%) i komputery stacjonarne (20%).
Visa przygląda się zmieniającym się nawykom płatniczym konsumentów, aby uchwycić ich dynamikę i pomóc sprzedawcom, bankom i fintechom odpowiednio dostosować do nich strategię. Muszą być świadomi tych zmian, aby dotrzymywać kroku swoim klientom. Pandemia z pewnością przyspieszyła ewolucję cyfrową w płatnościach, ale w Polsce jesteśmy na te zmiany gotowi.
[1] Badanie zlecone przez Visa i przeprowadzone przez Ipsos na reprezentatywnej próbie 1000 internautów w wieku 18–65 lat dla każdego rynku Europy Środkowo-Wschodniej – łącznie 4000, jesień 2020 r.
[2] Dane VisaNet.
Treść niniejszego artykułu oraz wszelkie wyrażone w nim opinie (w tym opisy konkretnych przypadków, porównania, badania i rekomendacje) podane są wyłącznie w celach informacyjnych, a Visa inc. nie udziela żadnych gwarancji co do ich kompletności i dokładności, nie ponosi żadnej odpowiedzialności ani nie bierze na siebie zobowiązań z tytułu opierania się na przedstawionych informacjach.
Źródło informacji: VISA
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.08.2021, 08:00 |
Źródło informacji | VISA |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Polska kolej na zielonym torze - PKP S.A. i Wydział Prawa i Administracji UW wspólnie na rzecz transformacji sektora kolejowego
Polskie Koleje Państwowe S.A. oraz Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego podpisały umowę na opracowanie kompleksowej analizy prawnej, która ma wspierać transformację polskiego sektora kolejowego w kierunku zeroemisyjności oraz zwiększenia jego potencjału inwestycyjnego.- 10.06.2025, 09:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PKP SA
-
Zabka Group receives top AAA MSCI ESG Rating in first international assessment
For the first time, Zabka Group S.A. has been formally assessed under the global MSCI ESG Rating framework and has received the highest possible rating - AAA - placing the company among the top 10% of retail sector companies worldwide. This assessment follows Żabka’s inclusion in the MSCI Poland Standard Index and the MSCI Global Investable Market Index in March 2025.- 10.06.2025, 08:59
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ