Newsletter

MI: Kolej wraca na zmodernizowaną trasę Mielec - Dębica (komunikat)

01.09.2021, 15:17aktualizacja: 01.09.2021, 15:18

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Ministerstwo Infrastruktury informuje:

Od 1 września 2021 r. pasażerowie mogą ponownie korzystać z przejazdu pociągami na trasie między Mielcem a Dębicą. Dzięki gruntownej modernizacji tego odcinka linii kolejowej nr 25, podróż między miastami zajmuje 35 minut - to krócej o ponad godzinę niż przed rewitalizacją. Komfort na trasie zapewniają zmodernizowane stacje i przystanki.

- Poprawiamy dostępność do kolei. Dzięki inwestycji PKP PLK po dwunastoletniej przerwie przywrócone zostało połączenie na trasie Mielec – Dębica. Dzięki temu mieszkańcy Podkarpacia zyskali nowe możliwości komunikacji oraz lepsze warunki podróży koleją. Polska kolej jest na dobrych torach – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Na 32 km odcinku wymienione zostały tory i rozjazdy, przebudowano 37 obiektów inżynieryjnych (mostów i przepustów) oraz blisko 40 przejazdów kolejowo-drogowych. Dzięki temu trasa jest bezpieczniejsza i bardziej dostępna dla korzystających z niej osób. Cały odcinek przystosowany jest do maksymalnej prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 70 km/h dla składów towarowych.

W ramach inwestycji przebudowane zostały też stacje i przystanki: Mielec, Wojsław, Rzochów, Rzemień, Tuszyma, Dąbie, Pustków, Kochanówka Pustków, Pustynia. Nowe perony są wyposażone w wiaty, ławki, oświetlenie oraz tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. System ścieżek dotykowych na peronach pomaga w poruszaniu się osobom niedowidzącym.

Na stacji Mielec dostęp podróżnym, w tym osobom z ograniczonymi możliwościami poruszania się, ułatwiają windy przy wyjściach na perony oraz zamontowane w nowym przejściu podziemnym. Bezkolizyjne przejście dla pieszych o długości 50 metrów zastąpiło kładkę nad torami i ułatwia dojście na perony. To także istotne udogodnienie dla mieszkańców, którzy zyskali wygodne i bezpieczne przejście pod linią kolejową.

Modernizacja trasy L-25 otwiera również większe możliwości dla przewozu towarów. We wrześniu ubiegłego roku zmodernizowanym torem z Mielca do Kochanówki pojechały pociągi towarowe. W połowie bieżącego roku, po przebudowie kolejnego odcinka, PKP PLK zapewniły sprawny przejazd składów towarowych na całej trasie z Mielca do Dębicy.

Kolejne inwestycje PLK zapewnią wznowienie połączeń z Mielca do Padwi

Przywrócenie przewozów na linii kolejowej Padew - Mielec – Dębica wpłynie korzystnie na rozwój północnej części województwa podkarpackiego, lepiej skomunikuje leżące na jej trasie strefy ekonomiczne z resztą kraju. Inwestycja przyczyni się także do zwiększenia mobilności i poziomu życia mieszkańców w regionie.

W realizacji są przetargi o wartości ok. 170 mln zł, obejmujące m.in. rewitalizację 18 km odcinka Mielec – Padew. Zaplanowano całkowitą przebudowę torów, zmienią się też stacje i przystanki Chorzelów, Jaślany i Tuszów Narodowy.

Dodatkowe zadania, które usprawnią komunikację przewidziano również w Mielcu. W obszarze mieleckiej stacji planowana jest budowa dodatkowego przejścia podziemnego. Istotnym dla mielczan rozwiązaniem komunikacyjnym podnoszącym poziom bezpieczeństwa będzie także budowa wiaduktu zamiast istniejących dwóch skrzyżowań.

Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica jest inwestycją o kluczowym znaczeniu dla rozwoju województwa, wpisaną do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to prawie 300 mln zł, w tym kwota dofinansowania unijnego to ponad 200 mln zł.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

kom/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 01.09.2021, 15:17
Źródło informacji MI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ