Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W najtrudniejszych miesiącach pandemii najlepiej poradziły sobie przedsiębiorstwa, które potrafiły sprawnie wykorzystywać nowoczesne technologie i skutecznie docierać do klientów za pośrednictwem internetu. Kolejne obostrzenia zmusiły firmy i konsumentów do automatyzacji codziennych czynności - nauki, pracy, zakupów.
Uczestnicząca w dyskusji Izabela Banaś zauważyła, że cyfryzacja jest pojęciem bardzo szerokim i w każdej branży może przybierać odmienną formę.
„W przedsiębiorstwach produkcyjnych mówimy o rozwijaniu „przemysłu 4.0”, który opiera się na wykorzystywaniu dużej ilości danych w czasie bieżącym i ich bezpośrednim przetwarzaniu w towary. W kontekście firm usługowych - o cyfryzacji całych procesów, takich jak logistyka czy sprzedaż” - wyjaśniała Izabela Banaś.
„Kluczowym elementem cyfryzacji, niezależnie od branży, pozostaje jednak podnoszenie kompetencji wszystkich pracowników. Umiejętność skutecznego wykorzystywania innowacyjnych technologii i narzędzi marketingowych nowej generacji, takich jak social media czy sprzedaż online, może mieć decydujący wpływ na pozycję rynkową danej organizacji” - dodała.
Jako przykład konkretnego wsparcia procesu cyfryzacji sektora MŚP w Polsce, Izabela Banaś wskazała na realizowany przez PAPR w zeszłym roku konkurs „100 najlepszych projektów na zwiększenie poziomu cyfryzacji w firmie”. Jego celem było zachęcenie przedsiębiorstw, głównie tych najmniejszych, do wprowadzenia nawet niewielkich zmian w ich funkcjonowaniu, ukierunkowanych na cyfryzację i automatyzację procesów. Konkurs PARP okazał się sukcesem - aż 72 proc. laureatów stanowiły mikrofirmy, które, jak wskazują badania rynkowe, w znacznie mniejszym stopniu od większych podmiotów korzystają z innowacji.
„Polskie firmy wciąż mają do nadrobienia spore zaległości w obszarze efektywnego wykorzystywania nowoczesnych technologii. Według najnowszych danych Eurostatu, Polska zajmuje czwarte miejsce jeżeli chodzi o poziom ucyfrowienia sektora MŚP - niestety od końca. PARP z Bankiem Światowym prowadzi badania, z których wynika, że choć pandemia skłoniła wiele firm do większej aktywności w obszarze innowacji i wykorzystywania internetu, to aż 50 proc. małych i 68 proc. mikroprzedsiębiorstw uważa, że nic nie musi robić w tym zakresie” - mówiła Izabela Banaś, zastępca dyrektora w Departamencie Analiz i Strategii PARP.
„Aktualną propozycją PAPR jest projekt >>Wsparcie MŚP w obszarze cyfryzacji - Bony na cyfryzację<<. Ma na celu zwiększenie wykorzystania technologii cyfrowych w polskich przedsiębiorstwach. Przedsiębiorca ubiegający się o dofinansowanie może liczyć na wsparcie w wysokości od 51 do nawet 255 tys. zł. Wnioski będzie można zgłaszać w terminie od 20 września do 20 października 2021 r., a wszystkie potrzebne dokumenty można już znaleźć na stronach Agencji” - powiedziała Izabela Banaś.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 08.09.2021, 11:05 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Strategia ESG wspiera rozwój biznesu z korzyścią dla pracowników, społeczeństwa i środowiska PAP
Konsumenci, pracownicy, inwestorzy, a także instytucje regulacyjne zwracają coraz większą uwagę na wskaźniki środowiskowe, zaangażowanie społeczne i transparentność w biznesie. Zrównoważony rozwój powinien być elementem strategii firmy i wyznaczać długoterminowy kierunek działania. Pokazuje to przykład Opella, jednostki biznesowej Consumer Healthcare w Sanofi, która realizując konsekwentnie cele ESG, uzyskała niedawno certyfikat B Corp w Europie Środkowo-Wschodniej.- 15.01.2025, 10:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Lisner rezygnuje z jaj z chowu klatkowego - kolejny krok firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju
- 14.01.2025, 15:37
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Lisner
-
Image
Cognex umacnia pozycję lidera rynku przemysłowych czytników kodów, rozszerzając ofertę o dwa nowe produkty oparte na sztucznej inteligencji
Czytniki kodów DataMan 290 i DataMan 390, wspierane przez wiodącą w branży obsługę klienta, zapewniają niezrównaną niezawodność i łatwość użytkowania.- 14.01.2025, 14:19
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire