Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Czego musieli się pracodawcy i pracownicy nauczyć? Czy łatwo jest przestawić się na cyfrową kulturę organizacji? Na te i inne pytania odpowiadali: Michał Płaczkiewicz - dyrektor Działu Personalnego Unum Życie TUiR S.A., Łukasz Rumowski - dyrektor Działu Innowacji i Marketingu w Arcus S.A., dr Mateusz Grzesiak - psycholog i wykładowca akademicki.
„W Arcusie obowiązuje obecnie model hybrydowy. Niepodważalną wartością jest jednak bezpośredni kontakt w formie pracy stacjonarnej. To ten model promujemy. Ale jednocześnie staramy się maksymalnie wykorzystać zalety pracy zdalnej. Reasumując nasz model to organizacyjna hybryda, choć w międzyczasie stosowaliśmy także innowacyjne metody ograniczające ryzyko naszej działalności, w tym m.in. >>bańki<<, czyli zespoły pracujące w biurze wymieniające się w określonych cyklach” - opowiadał Łukasz Rumowski z firmy ARCUS SA
Na pytanie jaki model pracy najbardziej pasuje pracownikom UNUM, Michał Płaczkiewicz, mówi: „Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Dla części osób praca w domu jest bardzo wygodna, pozwala na dużą oszczędność czasu, szczególnie dla tych, którzy spędzali wiele godzin na dojazdach do biura. Konieczne jest natomiast dobre zorganizowanie swojego stanowiska pracy. Nie każdy ma ku temu warunki. Są więc osoby preferujące pracę z biura. Dominuje natomiast model hybrydowy. Łączący korzyści płynące z obu rozwiązań. Daje on możliwość realizowania samodzielnych zadań (szczególnie docenianą przez osoby pracujące w sprzedaży) i jednocześnie kontaktu z zespołem, budowania relacji, wymiany idei, czerpania z twórczej energii, jaka panuje w biurze. I właśnie do takiej formy współpracy powinna zostać przystosowana przestrzeń w biurze. Niezmiennie najważniejsze jest jednak zdrowie i bezpieczeństwo pracowników i współpracowników, dlatego nasz model dostosowujemy zarówno do preferencji naszych zespołów, jak i sytuacji epidemiologicznej w kraju”.
Dr Mateusz Grzesiak podkreślił, że: „Pracownicy w tej chwili najbardziej cenią firmę za odpowiednią atmosferę. Zdecydowana większość ankietowanych podaje, że chce się w firmie dobrze czuć. Zwracają uwagę także na elastyczne godziny pracy oraz na to, aby w tych trudnych czasach izolacji, ich pracę zawodową i obowiązki domowe można było oddzielić. Oczywiście nadal ważna jest wysokość zarobków, ale i możliwość wyboru przez pracowników benefitów pozapłacowych”.
Uczestnicy poruszyli więc problemy zatrudnienia i motywowania pracowników, otwartości na pracę w systemie zdalnym, dostosowywanie się do świata wirtualnej zawodowej rzeczywistości zarówno pracowników, jak i klientów.
Wszyscy byli zgodni, że nie wrócimy już do rzeczywistości przed pandemią, i że nauczyliśmy się funkcjonować w nowym, unowocześnionym świecie i gotowi jesteśmy na kolejne wyzwania.
Zapraszamy do wysłuchana debaty: https://www.capital24tv.pl/kierunek-cyfrowa-transformacja/
Partnerami debaty byli: KYOCERA oraz Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie.
Źródło informacji: Capital24.tv
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.09.2021, 08:27 |
Źródło informacji | Capital24.tv |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Multiply Group finalizuje przejęcie Tendam, podwajając wynik operacyjny EBITDA i zwiększając globalny zasięg
• Tendam to druga co do wielkości grupa odzieżowa w Hiszpanii według udziału w rynku oraz jedna z wiodących europejskich grup odzieżowych prowadzących sprzedaż wielokanałową.
• 12 ugruntowanych marek własnych Tendam z sektora artykułów odzieżowych zapewnia różnorodność i międzynarodowy zasięg, jeszcze bardziej pogłębiając obecność Grupy w branżach konsumenckich.
• Transakcja wyceniona na kwotę 5,6 mld AED (1,3 mld EUR) wartości przedsiębiorstwa plasuje Multiply Group jako kluczowy podmiot na globalnym rynku detalicznej sprzedaży odzieży.- 25.07.2025, 11:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Kultowy różowy Cadillac Mary Kay teraz jako elektryk w całkowicie nowej odsłonie OPTIQ
Służbowy samochód nowej generacji jako sposób na wsparcie innowacyjności, dbałości o środowisko i wykorzystywania możliwości biznesowych z myślą o przyszłości.- 25.07.2025, 10:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: BusinessWire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ