Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Budowa nowej normalności w zakupie auta
Platforma dostarcza dane dotyczące zapisów o rejestracji samochodów, odczytach odległościomierzy i historii wypadków, ale nie tylko. W 2021 główne siły były skoncentrowane na sprzedaży raportów osobom prywatnym, ale w drugiej połowie roku rozpoczęły się działania mające na celu zwiększenie aktywności w sektorze B2B. Jak twierdzi CEO carVertical, Rokas Medonis, i ten ruch, i kilka innych ważnych decyzji strategicznych, pozwoli zabezpieczyć firmie dynamiczny i stabilny wzrost.
„Do tej pory wszyscy nasi klienci to byli prywatni nabywcy samochodów. W drugiej połowie roku zaczęliśmy jednak inwestować w rozwój segmentu biznesowego. Budujemy team sprzedażowy i podpisaliśmy pierwsze kontrakty z dealerami aut używanych – zarówno małymi komisami, jak i oficjalnymi salonami kilku marek i dużymi firmami w Europie” - mówi Medonis.
carVertical dąży do tego, żeby to sprzedający przedstawiali nabywcom raporty z historii pojazdu. Rokas Medonis jest przekonany, że to jedyny sposób na wyniesienie przejrzystości transakcji na rynku używanych samochodów na zupełnie nowy poziom.
Platforma jest obecna na 25 rynkach
Usługa weryfikacji historii samochodu pojawiła się na początku bieżącego roku w kolejnym kraju. Jako 25 do grona obsługiwanych rynków weszła Wielka Brytania. Według CEO firmy był to ogromny i drobiazgowo zaplanowany projekt.
„Wielka Brytania to zupełnie inny rynek z własnymi wymaganiami, innymi niż w pozostałej części Europy. Różnica polega też na tym, że w Wielkiej Brytanii praktycznie nie istnieją import ani eksport używanych samochodów. Poza tym między usługami umożliwiającymi sprawdzenie historii auta na tym rynku panuje olbrzymia konkurencja” - dodaje Medonis.
Największy wzrost w tym rok carVertical odnotował na rynku polskim i czeskim. Jednak Medonis i w tych krajach dostrzega jeszcze niewykorzystany potencjał.
Zaskoczeniem było znaczne zwiększenie sprzedaży raportów na Ukrainie, choć zespół marketingowy nie skupiał się na tym kraju w szczególny sposób. Medonis twierdzi, że to jasny sygnał, pozwalający spodziewać się wzrostu w kolejnych latach.
Ekspansja poza Europę
Europa pozostaje głównym celem carVertical. Na mapie obsługiwanych przez platformę krajów pojawiły się niedawno Włochy, choć Medonis zaznacza, że obecnie nie jest to rynek priorytetowy i nie tam kierowane są główne nakłady środków marketingowych.
Historia pojazdów jest też dostępna w Stanach Zjednoczonych, ale z końcem roku carVertical planuje też wkroczyć na rynki na kolejnym kontynencie.
„Najtrudniejsze zadania już za nami. Osiągnęliśmy porozumienie z dostawcami danych i niedługo rozwiążemy ostatnie problemy techniczne, by móc rozpocząć świadczenie usług dla nabywców aut w Australii” - wyjaśnia Medonis.
CEO od razu wskazuje też następne kierunki, nad którymi obecnie pracuje firma. Wśród nich na pierwszym miejscu jest RPA, pierwszy afrykański kraj, który może zaoferować swoim mieszkańcom możliwość sprawdzenia historii pojazdu.
Nieszablonowe myślenie
Choć usługa sprawdzenia historii pojazdu carVertical jest przecież produktem cyfrowym, Medonis uznaje, że same narzędzia wirtualne już nie wystarczają, by dotrzeć do konsumenta.
W tym roku firma wyszła poza ramy digital marketingu i uruchomiła kampanie reklamowe w radiu i telewizji na Litwie, Łotwie, w Estonii, Polsce i Czechach.
Ta metoda – jak widać – działa i strategię tę firma zamierza wdrożyć na dwóch kolejnych dużych rynkach Europy Wschodniej i Środkowej.
Źródło informacji: carVertical
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.09.2021, 10:46 |
Źródło informacji | carVertical |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Majówkowa promocja na stacjach ORLEN pozwoli zaoszczędzić do 40 groszy na litrze paliwa PAP
Ruszyła właśnie majówkowa promocja na stacjach paliw ORLEN, w ramach której nowi i obecni uczestnicy programu lojalnościowego ORLEN VITAY mogą zatankować paliwo taniej o 30 groszy za litr, a posiadacze Karty Dużej Rodziny - aż o 40 groszy. Klienci wszystkich stacji ORLEN w całej Polsce będą mogli kupić w promocyjnej cenie nawet 100 litrów paliwa. Ze specjalnych rabatów skorzystać będą mogli również użytkownicy pojazdów elektrycznych, zarejestrowani w aplikacji ORLEN Charge.- 26.04.2024, 15:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Za nami XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
W dniach 23-24 kwietnia br. w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbyła się XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG. Podczas spotkania działów HR poruszone zostały tematy dotyczące: wykorzystania sztucznej inteligencji w codziennej pracy, zarządzania underperformancem, ochrony sygnalistów, dyrektywy Equal Pay, wymogów sprawozdawczych dot. pracowników i łańcucha wartości wynikających z ESRS oraz, pracowników pokolenia Z oraz pokolenia silver na rynku, systemowego podejścia do wellbeingu w organizacji, nowoczesnych benefitów łączących potrzeby Gen Z i silversów.- 26.04.2024, 14:58
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
-
Image
H2POLAND: wodór jest wielką szansą, ale też zagadką PAP
„Wodór jest wielką szansą, ale też zagadką. Zaletą tego rodzaju technologii jest bowiem zeroemisyjność, z drugiej strony nie wiadomo, jak się one wpiszą w światowy rynek, czy będzie to paliwo konkurencyjne” - wskazywał Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego, uczestniczący w H2POLAND & NetZero Forum. Jego zdaniem, jeśli wodór będzie zbyt drogi, to trudno mu będzie się przebić na światowym rynku, ale gdy jego cena będzie konkurencyjna - zyska przewagę nad innymi paliwami, dzięki swoim ekologicznym walorom.
- 26.04.2024, 14:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom