Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W Wiedniu i Grazu ruszył pilotażowy projekt budowy infrastruktury do ładowania elektrycznych taksówek, który wyznacza kierunek zmian w mobilności. W ramach projektu osiem postojów taksówek i 56 pojazdów taxi w Wiedniu zostanie wyposażonych w technologię Matrix Charging opracowaną przez firmę Easelink. Zamiast podłączać elektryczny samochód do punktu ładowania za pomocą kabla, pojazd wyposażony w tzw. złącze na podwoziu, będzie podłączany do płyty ładującej na postoju taksówek poprzez naciśnięcie jednego przycisku. Dzięki automatycznemu ładowaniu bezpośrednio na postoju taksówek, kierowca nie musi wychodzić z pojazdu, ani szukać stacji ładowania.
Projekt ten jest unikalny na skalę międzynarodową i odgrywa pionierską rolę w rewolucji mobilności w dużych miastach. Mimo że, pierwsze e-taksówki zostały uruchomione w Wiedniu w 2016 r., większość floty samochodów nadal jest napędzana tradycyjnie. W austriackiej stolicy 99 procent taksówek to nadal samochody z silnikiem diesla lub benzyną. Najpóźniej jednak do 2025 r. w Austrii mają być rejestrowane wyłącznie taksówki z napędem zeroemisyjnym.
"Za budowę infrastruktury ładowania e-taksówek i zarządzanie nią w Wiedniu odpowiada miejskie przedsiębiorstwo energetyczne >>Wien Energie<<. Elektryczne taksówki będą ładowane energią elektryczną wytwarzaną wyłącznie z odnawialnych źródeł energii", powiedział dyrektor generalny firmy, Michael Strebl.
Peter Hanke, członek zarządu miasta ds. finansów i gospodarki, zwraca uwagę, że austriacka stolica jest liderem w dziedzinie ochrony klimatu i wyjaśnia, że Wiedeń i jego mieszkańcy skorzystają na projekcie zmiany taksówek, ponieważ zmniejszy on emisję i poziom hałasu oraz przyczyni się do poprawy jakości powietrza w mieście.
„Dzięki zautomatyzowanemu systemowi ładowania na postoju, taksówkarze będą mogli w przyszłości łatwo doładowywać swoje pojazdy elektryczne podczas oczekiwania. Chcemy pokazać, że zrównoważona mobilność jest możliwa i chcemy zachęcić inne branże do tego samego”, powiedział natomiast, Walter Ruck, prezes Wiedeńskiej Izby Handlowej.
Źródło informacji: Eurocomm-PR
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 05.10.2021, 11:00 |
| Źródło informacji | Eurocomm-PR |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Monopol państwa w sektorze gier losowych sprawia, że zyski z hazardu wracają do społeczeństwa
Totalizator Sportowy w 2024 r. odprowadził do Skarbu Państwa 5 mld zł z tytułu podatków i opłat. „Z każdej złotówki, którą Polacy przeznaczą na gry liczbowe 19 groszy jest przeznaczonych na fundusze celowe, które wspierają sport, kulturę” - mówił Mariusz Rzeczkowski, dyrektor Departamentu Strategii, Innowacji i Współpracy Międzynarodowej w Totalizatorze Sportowym.- 25.11.2025, 13:38
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
China Southern Power Grid po raz pierwszy wysyła delegację na COP30, prezentując działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i inicjatywy niskoemisyjne
CSG demonstruje swoje zaangażowanie w globalne działania na rzecz klimatu poprzez praktyczne rozwiązania niskoemisyjne.- 25.11.2025, 13:11
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Pierwsze autocysterny ORLEN Transport zasilane LNG już jeżdżą na Pomorzu
Spółka ORLEN Transport zakupiła pięć ciągników siodłowych, zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Autocysterny, dostarczające paliwa płynne na stacje ORLEN, są testowane na trasach całego Pomorza. Ich najważniejsze cechy to niższy o 20 proc. poziom emisji CO2 i niskie koszty eksploatacji. Trzy takie pojazdy realizują dostawy w okolicach Gdańska, dwa w rejonie Szczecina.- 25.11.2025, 12:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ORLEN
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ