Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Od 1961 roku paleta euro podbija rynek logistyczny. Uniwersalny i przy tym ekologiczny nośnik ładunku o charakterystycznych wymiarach 800 mm x 1200 mm x 144 mm to jeden z cichych bohaterów branży. Obecnie na całym świecie używa się 600 milionów europalet EPAL i pomimo pandemii COVID-19 ich produkcja stale rośnie.
„Jak można zauważyć jako branża rozwijaliście się ponad dwa razy szybciej niż polska gospodarka po 1989 roku” – podkreślił prof. Leszek Balcerowicz, podczas swojej prelekcji w trakcie wieczoru jubileuszowego.
Europalety produkowane są według wytyczonych norm, dzięki czemu są w stanie sprostać rosnącym wymaganiom jakościowym łańcucha dostaw. Nad ich przestrzeganiem pieczę sprawuje powołana w tym celu 30 lat temu organizacja EPAL. Fundamentem jej działania jest niezależne zapewnianie jakości, międzynarodowa ochrona znaku towarowego, akceptacja wszystkich uczestników rynku, odpowiedzialność ekologiczna oraz zrównoważony rozwój. Obecnie do EPAL należy 69 proc. polskiego rynku palet, a tylko w 2020 roku na całym świecie wyprodukowanych i naprawionych zostało łącznie 123,5 mln nośników ładunku sygnowanych ich logo.
Digitalizacja poolu paletowego
Od 2018 r. EPAL pracuje nad projektem iPAL, którego celem jest cyfryzacja największego na świecie otwartego poolu paletowego. Obecnie EPAL przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji palet iPAL z unikatowym kodem QR, który nanoszony będzie bezpośrednio na linii produkcyjnej.
„Dążymy do tego, aby europaleta stała się nośnikiem inteligentnym, dlatego nasze działania zmierzają w kierunku digitalizacji. Zależy nam na tym, aby w niedalekiej przyszłości paleta oprócz swojej podstawowej funkcji była również nośnikiem informacji, dzięki któremu wzrośnie poziom bezpieczeństwa i efektywność łańcucha logistycznego” – podkreśla Roman Malicki, prezes PKN EPAL.
Za sprawą przypisania numeru seryjnego system iPAL pozwoli pozyskiwać dane o każdej pojedynczej palecie za pomocą aplikacji. Ułatwi to odczyt serializowanych palet, umożliwi monitorowanie ich historii oraz cyklu życia. Co więcej, paleta z kodem QR pozwoli na rezygnację z dodatkowego systemu etykietowania przesyłek dzięki połączeniu numeru wysyłki towaru z ID palety lub ID palet z przesyłką.
„Od początku naszej działalności stawiamy na gwarantowanie najwyższej jakości. Cyfryzacja to przyszłość logistyki. Za jej sprawą możemy mówić o transparentność w obrocie, wiedzy na temat wieku i daty produkcji palet, lokalizacji jej producenta czy historii napraw. Zgromadzenie tych danych w aplikacji iPAL da użytkownikom pewność, że palety, które otrzymują na wymianę, spełniają najwyższe normy jakości” – dodaje Roman Malicki, prezes PKN EPAL.
Pozytywny wpływ na branżę
Swoimi działaniami EPAL wspiera również bliskie otoczenie branży logistycznej. W 2021 roku organizacja nawiązała współpracę z systemem Navigor. Rozwiązanie przeciwdziała stale rosnącej luce w dostępności kierowców ciężarowych, która spowodowana jest m.in.: starzeniem się, ciągłym stresem, trudnymi warunkami pracy, złym planowaniem, barierami językowymi, kosztownym procesem nauki, czy brakiem wiedzy o lokalizacji, do której zmierza kierowca.
System Navigor nie tylko ułatwia pracę kierowców poprzez dostarczanie im szczegółowych informacji o lokalizacji logistycznej, ale również pozwala zaoszczędzić wiele godzin pracy, niwelując przy tym frustrację i stres, a także przyczyniając się do wzrostu bezpieczeństwa na drogach.
„Poprzez nawiązanie współpracy z systemem Navigor chcemy realnie pomagać i wpływać na poprawę komfortu pracy kierowców. Skorzystają na tym wszystkie strony, spedytorzy zaoszczędzą czas, lokalizacja zyska lepszą organizację pracy i większą wydajność, z kolei kierowca napotka mniej barier w swojej pracy, przez co będzie mógł ją wykonywać na lepszym poziomie” – mówi prezes PKN EPAL.
Źródło informacji: PKN EPAL
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.10.2021, 14:19 |
Źródło informacji | PKN EPAL |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu