Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Wydaje mi się, że niestety niektóre kraje i regiony zaniedbały pewne inwestycje i wydobycie surowców strategicznych, w tym miedzi. I w tym momencie płacimy za to deficytem niektórych surowców” - mówił Paweł Gruza. „Do tego dochodzą dziś pewne wyśrubowane regulacje w kraju i na świecie, które także powodują, że wydobycie metali kluczowych dla rozwoju technologicznego, transformacji energetycznej staje się trudniejsze, bardziej ryzykowne i kosztowne, co też będzie napędzać ceny tych surowców. Wydaje się, że ze szkodą dla całości gospodarki” - uzupełnił.
Odnosząc się do kondycji KGHM podczas pandemii, Gruza zaznaczył, że okres spadku cen miedzi spółka wykorzystała do optymalizacji kosztowej. „Przygotowaliśmy się do pandemii, udało się zachować ciągłość produkcji we wszystkich naszych zakładach w kraju i na świecie. Dzięki temu dzisiaj możemy obserwować bardzo dobre wyniki finansowe” - mówił wiceprezes zarządu KGHM. „Miedź, nasz wiodący produkt, jest pierwiastkiem przyszłości koniecznym do transformacji energetycznej, jego zużycie będzie rosło i jesteśmy w tym sensie optymistami” - dodał.
Według Gruzy wszystkie wcześniejsze analizy mówiły o tym, że na przełomie 2023 i 2024 roku nastąpi nierównowaga popytu i podaży miedzi na świecie. „Ten moment przyszedł w czasie pandemii, przyspieszyła ona historię świata w zakresie surowców” - stwierdził wiceprezes KGHM.
Paweł Gruza zwrócił uwagę, że wiele państw bardzo zadłużyło się w ostatnim okresie i teraz pojawiła się fala powrotna. „Widzimy na świecie zaciskanie fiskalnego gorsetu, także w branży miedziowej” - wskazał wiceprezes KGHM.
Za drugi aktualny trend uznał zainteresowanie klientów nie tylko jakością produktów, ale też tym, jak ich produkcja wpływa na środowisko, na emisję dwutlenku węgla do atmosfery. „Musimy transformować się w tym kierunku, by nasze produkty były konkurencyjne” - zaznaczył Gruza.
Trzeci trend, który KGHM musi bacznie obserwować, to zastępowanie kosztownych surowców, takich jak miedź, tańszymi zamiennikami.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.10.2021, 09:45 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
TAURON jako pierwszy w Polsce pozyskał z KPO środki na cyfryzację infrastruktury PAP
Prawie 5 mld zł na rozwój i dostosowanie sieci elektroenergetycznej oraz 310 mln zł na cyfryzację infrastruktury otrzyma Grupa TAURON w ramach pożyczki z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Pierwsza kwota wesprze działania prowadzone przez TAURON w ramach umowy z ub.r. na kwotę 11 mld zł. „Dzięki temu możemy zbudować system elektroenergetyczny odporny na kryzysy i konkurencyjny w skali Europy” - powiedział Grzegorz Lot, prezes zarządu Grupy TAURON.- 01.09.2025, 17:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Firmy protestują przeciwko nowemu podatkowi
734 firmy podpisały petycję skierowaną do prezydenta Karola Nawrockiego w ramach protestu przeciw pomysłom rządu na nowy podatek ekologiczny. Chodzi o projekt związany z opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, krytykowany za centralizację systemu, wysokie opłaty dla przedsiębiorców i brak gwarancji skuteczności recyklingu odpadów.- 01.09.2025, 13:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań SA
-
Image
ORLEN Paczka ma już 14 tysięcy punktów odbioru
Sieć ORLEN Paczki przekroczyła 14 tysięcy punktów odbioru, z czego 7 tysięcy stanowią automaty paczkowe. Z usługi skorzystało ponad 10 milionów klientów, a tylko w pierwszym półroczu 2025 roku liczba nadanych paczek podwoiła się. Dzięki dynamicznemu rozwojowi ORLEN Paczka umacnia swoją pozycję wśród liderów rynku dostaw e-commerce.- 01.09.2025, 12:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ORLEN Paczka
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ