Newsletter

Shanghai Electric informuje o nowym rekordzie czasu zawracania pociągu metra, osiągniętym dzięki zastosowaniu systemu sygnalizacji TSTCBTC®2.0 firmy THALES SEC Transport

03.11.2021, 08:35aktualizacja: 03.11.2021, 08:38

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Shanghai Electric
Shanghai Electric

SZANGHAJ, 03 listopada 2021 r. /PRNewswire/ -- Shanghai Electric („spółka”) (SEHK: 02727, SSE: 601727) poinformowała, że dotychczasowy rekord prędkości zawracania pociągów metra został pobity dzięki systemowi sygnalizacji TSTCBTC®2.0, co miało miejsce podczas demonstracji na żywo przeprowadzonej przez THALES SEC Transport (TST), spółkę typu joint venture Shanghai Electric i Thales. Nowy rekord uzyskany podczas potwierdzonego testu wyniósł 86 sekund i był o 26 sekund krótszy od średniego czasu cofania pociągów kursujących na piątej linii metra w Szanghaju.

„Chociaż 26 wydaje się być zwykłą liczbą, stanowi znaczącą innowację technologiczną w miejskim transporcie kolejowym. Krótszy czas zawracania umożliwia zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów, skrócenie czasu przejazdu, a także zwiększenie stabilności i bezpieczeństwa, dzięki czemu cały system kolei podziemnej jest bardziej energooszczędny. Nie tylko zaspokaja potrzebę zwiększenia zdolności operacyjnej miejskich systemów kolejowych stymulowaną przez stale rosnącą liczbę pasażerów, ale także stanowi kamień milowy w innowacyjności TST w zakresie sygnalizacji CBTC” - powiedział Liu Huiming, dyrektor techniczny TST.

Opracowany przez firmę TST system TSTCBTC®20, dostosowany do potrzeb chińskich rynków i użytkowników, jest bezzakłóceniowym mobilnym rozwiązaniem blokującym o najwyższej wydajności operacyjnej i niskich kosztach. Może on radykalnie zwiększyć częstotliwość odjazdów pociągów metra i umożliwić im pracę z najwyższą prędkością, podnosząc wydajność linii do najwyższego poziomu.

Jest to pierwszy system sygnalizacji wyposażony w podwójną architekturę CBTC (System Sterowania Pociągiem Oparty na Komunikacji) z pełną redundancją, jaki kiedykolwiek został wdrożony w Chinach. TSTCBTC®2.0 wykorzystuje podstawowe zalety schematu sygnalizacji SelTrac™ CBTC, w tym prawdziwy ruchomy blok, dwukierunkowe ATP/ATO oraz zdolność do zapewnienia elastycznego wsparcia operacyjnego, podczas gdy wysoka dostępność i niezawodność unikalnej podwójnej architektury CBTC znacznie zmniejsza koszty cyklu życia i ułatwia konserwację.

Zastosowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa sprawia, że TSTCBTC®2.0 nie wymaga tradycyjnego systemu zapasowego, co eliminuje potencjalne zagrożenia bezpieczeństwa związane z przełączaniem pomiędzy różnymi systemami. Rozwiązanie to otrzymało również certyfikaty Bureau Veritas i TÜV SÜD oraz China Railway Construction Corporation (CRCC), a także China Urban Rail Certification, co czyni je pierwszym atestowanym produktem CBTC w Chinach.

Najwyższa stabilność i wydajność TSTCBTC®2.0 zostały przebadane i sprawdzone w eksploatacji linii metra nr 5 w Szanghaju. Od momentu oddania go do użytku jako nowego systemu sygnalizacji dla linii metra w 2018 roku, przyczynił się on do osiągnięcia przez pociągi tej linii poziomu zaawansowania automatyki 3 (GoA3) przy zerowej przerwie operacyjnej.

Liu Huiming podkreślił podczas demonstracji, że nowy rekord oznacza, iż system sygnalizacji CBTC i „zasobocentryczna” technologia RET stały się dwoma przełomowymi punktami, jeśli chodzi o modernizację i przekształcanie zdolności transportowych.

Shanghai Electric, wykorzystując przełomowe osiągnięcia w rozwoju miejskiego transportu kolejowego, będzie nadal odważnie badać zastosowania inteligentnych pociągów oraz systemu sygnalizacji „zasobocentrycznej” nowej generacji w celu zwiększenia bezpieczeństwa i wydajności miejskiego transportu kolejowego. Celem Shanghai Electric jest zdobycie pozycji pioniera w chińskim systemie sygnalizacji CBTC dla kolei miejskiej poprzez dostarczania najwyższej klasy rozwiązań zwiększających mobilność w mieście.

Kilka zdań o Shanghai Electric

Przedsiębiorstwo Shanghai Electric Group Company Limited (SEHK: 2727, SSE: 601727) zajmuje się głównie projektowaniem, produkcją i sprzedażą urządzeń energetycznych i przemysłowych. Firma koncentruje swoją działalność na nowych źródłach energii, w tym na produkcji i sprzedaży turbin wiatrowych i ich podzespołów oraz urządzeń dla energetyki jądrowej; na działalności związanej z czystą energią, w tym na produkcji i sprzedaży urządzeń do wytwarzania energii cieplnej, urządzeń do przesyłu i dystrybucji energii; na urządzeniach przemysłowych, włączając w to produkcję i sprzedaż wind i silników elektrycznych, oraz na nowoczesnej branży usługowej, obejmującej kontraktowanie budowy elektrowni, projektów przesyłu i dystrybucji energii oraz innych przedsięwzięć.

Materiał zdjęciowy - https://mma.prnewswire.com/media/1673791/image_1.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/1629353/Logo.jpg

Źródło: Shanghai Electric

Źródło informacji: PR Newswire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.11.2021, 08:35
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ