Newsletter

Wystawy światowe to ważny element promocji polskiej gospodarki na świecie

04.11.2021, 15:03aktualizacja: 04.11.2021, 15:07

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Odpowiedzialność gospodarcza państwa i biznesu wobec społeczeństwa, finansowanie i promocja krajowych marek, niezależność gospodarcza Polski i szanse, jakie daje jej geopolityczne położenie - to główne tematy drugiego dnia kongresu ESG „Polska Moc Biznesu”.

W trakcie spotkania z mediami, które poprzedziło drugi dzień obrad, Monika Dyląg-Sajór, zastępczyni komisarza Sekcji Polskiej z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIiH) opowiedziała o udziale Polski w wystawach światowych, zwłaszcza trwającej obecnie wystawy Expo 2020 w Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie), rozpoczętej 1 października br.

Każda wystawa światowa ma swój temat przewodni. Zagadnieniem centralnym imprezy w Mediolanie, która odbyła się w 2015 roku, było wyżywienie planety i związane z tym problemy. Hasło przewodnie obecnej, odłożonej o rok ze względu na pandemię COVID-19 wystawy w Dubaju, brzmi „Connecting minds, Creating the future” („Łącząc umysły tworzymy przyszłość” – red.).

Impreza po raz pierwszy odbywa się w kraju arabskim. Organizatorzy wydarzenia kładą szczególny nacisk na współdziałanie jako receptę na globalny kryzys spowodowany pandemią. Za koordynację udziału Polski odpowiedzialna jest Polska Agencja Inwestycji i Handlu.

„Hasłem przewodnim polskiej ekspozycji jest >>Kreatywność inspirowana naturą<< – poinformowała Monika Dyląg-Sajór. - W ciągu sześciu miesięcy planowane jest zorganizowanie blisko tysiąca wydarzeń, a z oferty programu gospodarczego skorzysta niemal 2,5 tys. krajowych przedsiębiorstw”.

Kluczowym celem udziału w wystawie jest, według Moniki Dyląg-Sajór, promocja polskiej gospodarki i biznesu. Ale tradycyjnie nie zabraknie również prezentacji walorów turystycznych oraz elementów kultury i sztuki naszego kraju. Do tej pory wystawę odwiedziło około miliona widzów, z czego 150 tysięcy osób - polski pawilon.

„Promocja gospodarcza nie jest jedynym celem obecności Polski na wystawach światowych, takich jak Expo w Dubaju – zaznaczyła Monika Dyląg-Sajór. - Ważna jest dla nas również promocja Polski jako kraju i wsparcie przedsiębiorstw w ekspansji międzynarodowej tak potrzebnej zwłaszcza w dobie pandemii. Zapewniamy wsparcie ponad 2500 polskim firmom poprzez prezentacje, seminaria, miejsce spotkań w trakcie ponad 20 tygodni tematycznych” - uzupełniła.

Polska ekspozycja jest zwykle w pierwszej dziesiątce najchętniej odwiedzanych. Pawilony zawsze odznaczają się atrakcyjną architekturą, często nawiązującą do aktualnej sytuacji gospodarczej i politycznej. W ostatnich latach pawilon polski miał fasadę inspirowaną skrzynkami jabłek i wzbogaconą elementami związanymi z folklorem.

„W tym roku w Dubaju mamy niesamowity plac zabaw, przygotowany specjalnie z myślą o młodych ludziach z dziećmi. Ponadto mamy także strefę warsztatową” – mówiła przedstawicielka PAIiH.

Odwiedzających polską ekspozycję interesują również lokalne specjały. Duże wrażenie na obcokrajowcach robią na przykład lody świderki, które są także jednym z najchętniej fotografowanych elementów ekspozycji.

„Kolejnym czynnikiem, który nas wyróżnia, jest fakt, że nasze pawilony zmieniają się w trakcie sześciu miesięcy wystawy, część ekspozycji wymieniana jest co tydzień - wyjaśniła Monika Dyląg-Sajór. - Dbamy również o wymiar artystyczny - w październiku trzy razy dziennie prezentowaliśmy na przykład koncerty Chopinowskie” - dodała.

Zastępczyni komisarza Sekcji Polskiej PAIiH przypomniała też o zbliżających się dwóch dużych wydarzeniach: Forum Polsko-Arabskim oraz Forum Polsko-Afrykańskim, które mają pomóc krajowym firmom otworzyć się na nowe rynki. W każdym z tych wydarzeń weźmie udział kilkuset uczestników.

„W tym roku rozpoczęliśmy serię webinariów, aby przygotować krajowe firmy do udziału w tych wydarzeniach” – wyjaśniła Monika Dyląg-Sajór.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.11.2021, 15:03
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ