Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Reparaturbon” miasta Wiednia, czyli program bonów naprawczych, cieszy się niesłabnącą popularnością. Bony, które można było pobrać ze strony internetowej projektu, przeznaczone są na naprawę zepsutych przedmiotów i urządzeń gospodarstwa domowego do maksymalnej kwoty 100 euro. Celem akcji jest zmniejszenie ilości produkowanych, niepotrzebnych odpadów, a wiedeńska gospodarka korzysta z tego pomysłu. „Zainteresowanie mieszkańców, aby dać uszkodzonym przedmiotom drugą szansę, nie słabnie!” - mówi zadowolony członek zarządu miasta ds. klimatu Jürgen Czernohorszky. Od rozpoczęcia kampanii jesienią 2020 roku eksperci naprawili około 32000 przedmiotów, dzięki czemu udało się zredukować emisję dwutlenku węgla o około 770 ton.
Ponieważ budżet przeznaczony na finansowanie został już wyczerpany, zakończono trzeci okres kampanii. Planowana jest kontynuacja projektu w zależności od rozszerzenia tego wyjątkowego programu naprawczego na całą Austrię, „który, miejmy nadzieję, będzie bazował na udanym modelu wiedeńskim”, mówi Czernohorszky.
Ale nie tylko w kraju - bon naprawczy przyciągnął również uwagę na arenie międzynarodowej. Wiedeńska inicjatywa została nominowana przez ogólnoeuropejskie jury do nagrody „Innovation in politics award” jako jeden z dziesięciu najlepszych projektów w Europie w kategorii ochrony środowiska, a amerykańskie miasto Portland opracowało swój własny program promocji napraw oparty na wiedeńskim modelu.
Projekt „Reparaturbon” trwa oficjalnie do 2023 roku, a całkowity budżet przeznaczony na ten cel przez stolicę Austrii wynosi 1,6 mln euro.
Źródło informacji: Eurocomm-PR
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.12.2021, 11:04 |
Źródło informacji | Eurocomm-PR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Legendarny obiekt sportowy zmienia nazwę na Superauto.pl Stadion Śląski
Superauto.pl, największy sprzedawca nowych aut w internecie, został pierwszym w historii sponsorem tytularnym Stadionu Śląskiego. W efekcie zawartej umowy sponsorskiej, drugi co do wielkości stadion w Polsce zmienia nazwę na Superauto.pl Stadion Śląski.- 02.04.2025, 17:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Superauto.pl
-
Image
„Na życie, które dzieje się teraz” - PZU z nową kampanią o ubezpieczeniach na życie i zdrowie
PZU rozpoczyna wiosenną kampanię promującą ubezpieczenia na życie i zdrowie pod hasłem „Na życie, które dzieje się teraz”. Celem akcji jest podniesienie świadomości Polaków o korzyściach z posiadania tego typu zabezpieczenia oraz promowanie oferty PZU, która łączy ochronę życia i budowanie kapitału na przyszłość.- 02.04.2025, 15:38
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PZU
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ