Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W praktyce oznacza to zwiększenie możliwości recyklingu opakowań swoich klientów średnio o ponad 2 miliony sztuk plastiku jednorazowego użytku z opakowań i standów POS tygodniowo – czyli 12.000 sztuk na godzinę [1].
„Współpracujemy z naszymi klientami, aby do 2025 roku zastąpić ponad miliard sztuk problematycznego plastiku opakowaniami z tektury falistej, w pełni nadającymi się do recyklingu. Konsumenci coraz częściej domagają się mniejszej ilości odpadów z ich produktów, a my przyjmujemy ten program zmian, aby chronić planetę i tworzyć lepszą przyszłość” – mówi Marta Jędrzejczak, marketing manager w DS Smith Packaging Polska.
Polska musi zaimplementować nowe przepisy dotyczące Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP). Wynika to z dyrektywy PE i Rady UE z 2018 r., która zobowiązuje kraje UE do osiągnięcia do 2035 roku 65 proc. poziomu przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych. Celem zaktualizowanych przepisów ma być zmniejszenie ilości wytwarzanych odpadów ogólnie i na mieszkańca i zapewnienie wysokiej jakości recyklingu.
Ustawa będzie miała realny wpływ na funkcjonowanie rynku gospodarowania odpadami w Polsce. Producenci wezmą odpowiedzialność za cały cykl życia opakowań. W praktyce będą ponosić specjalną opłatę opakowaniową, która ma trafiać do gmin i pokrywać zbieranie i przetwarzanie odpadów opakowaniowych.
Na tę chwilę, zdaniem polskich przedsiębiorców, Polska mało skutecznie radzi sobie ze zbiórką i recyklingiem odpadów – zauważalny jest brak efektywnego systemu.
Odpowiedzią na tę sytuację mogą być rozwiązania opakowaniowe DS Smith oparte w całości na materiałach nadających się do recyklingu dla setek tysięcy produktów dla detalistów tradycyjnych i e-commerce. Rozwiązania obejmują niemal wszystko, od skrzynek na wino i tacek na gotowe posiłki, po folię termokurczliwą i łubianki na świeże owoce. Firma eliminuje nawet najdrobniejsze ilości plastiku, np. drukując bezpośrednio na kartonie czy wprowadzając samozatrzaskujące się klapki z kartonu.
Polskie case studies:
- DS Smith pomógł firmie Activtek zaprojektować bardziej ekologiczne opakowanie, które dobrze zabezpiecza urządzenia. Activtek jest producentem i jedynym certyfikowanym w Polsce dystrybutorem systemów oczyszczających powietrze z wykorzystaniem technologii ActivePure®. Technologia ActivePure® zwalcza 99,99% wirusa SARS-CoV-2 w zaledwie 3 minuty. Styropianowe listwy zostały zastąpione wkładkami z tektury, idealnie dopasowanymi do produktu. Zewnętrzne opakowanie jest wykonane z tektury 5-warstwowej, pochodzącej z makulatury. W trakcie współpracy udało się również znacznie ograniczyć odpady powstające przy wycinaniu opakowania z płyty tekturowej. Pudełko jest łatwe do złożenia, nie wymaga klejenia i jest łatwiejsze do recyklingu;
- DS Smith zaprojektował nadające się w 100 proc. do recyklingu opakowanie tekturowe dla firmy Marelli. Marelli w fabryce w Sosnowcu produkuje układy wydechowe dla marki Fiat, dostarcza je w skrzyniach rotacyjnych do fabryki oddalonej o ok. 100 km. Produkty ułożone są w 4 warstwach. Do ich zabezpieczenia używane były wytłoczki wielorazowego użytku z ABS. Producent poszukiwał alternatywy, która zapewni bezpieczny transport produktów. Zaproponowane przez DS Smith rozwiązanie składa się z 2 elementów – kratownicy i przekładki, i jest znacznie tańsze od wkładki ABS. DS Smith dostarcza produkty do Marelli Sosnowiec w modelu Just in Time, czyli opakowania są dostarczane niemal na linię produkcyjną.
[1] W oparciu o 12 410 godzin (20 maja – 21 października)
[2] Raport DS Smith, “Transforming the Supermarket Aisle” (2019)
Źródło informacji: DS Smith Polska
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 13.12.2021, 08:30 |
Źródło informacji | DS Smith Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Zabka Group receives top AAA MSCI ESG Rating in first international assessment
For the first time, Zabka Group S.A. has been formally assessed under the global MSCI ESG Rating framework and has received the highest possible rating - AAA - placing the company among the top 10% of retail sector companies worldwide. This assessment follows Żabka’s inclusion in the MSCI Poland Standard Index and the MSCI Global Investable Market Index in March 2025.- 10.06.2025, 08:59
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
-
Image
Koleją na wakacje - PKP Intercity przedstawia letni rozkład jazdy PAP
Pociągami krajowego przewoźnika można już dojechać do większości zakątków Polski. Składy PKP Intercity dowiozą pasażerów do celu niemal przez siedem dni w tygodniu, o różnych porach dnia i nocy. W letnim rozkładzie, który wchodzi w życie od 15 czerwca, będzie ich jeszcze więcej. W te wakacje spółka oddaje do dyspozycji podróżnych łącznie nawet 514 połączeń.- 09.06.2025, 14:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ