Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Od stycznia 2022 r. Rodzinny Kapitał Opiekuńczy przez iPKO i Inteligo

20.12.2021, 13:28aktualizacja: 20.12.2021, 13:45

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. PKO BP
Fot. PKO BP
Od 4 stycznia 2022 r. PKO Bank Polski umożliwi swoim klientom składanie wniosków o Rodzinny Kapitał Opiekuńczy bezpośrednio przez serwisy bankowości elektronicznej: iPKO oraz Inteligo. „Zależy nam na tym, aby złożenie wniosku o RKO było jak najprostsze dla rodziców i opiekunów” - podkreśla Iwona Duda, wiceprezes PKO BP, kierująca pracami zarządu.

Rodzinny Kapitał Opiekuńczy to rządowe wsparcie na drugie i kolejne dziecko w wieku od 12. do końca 35. miesiąca życia. Świadczenie, które wchodzi w życie 1 stycznia 2022 r., będzie przysługiwać bez względu na dochód i będzie wypłacane co miesiąc.

O sposobie wypłaty zdecydują rodzice, deklarując, czy chcą otrzymywać 1000 zł przez 12 miesięcy, czy 500 zł przez 24 miesiące. Łączne wsparcie, które może otrzymać rodzina, to 12 tys. zł na jedno dziecko.

Realizacją Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego, czyli przyznaniem i wypłatą świadczenia, zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Od 1 stycznia 2022 r. wnioski w sprawie przyznania świadczenia będzie można wypełnić na Platformie Usług Elektronicznych ZUS, dokąd klienci PKO BP zostaną przekierowani z serwisu internetowego iPKO lub Inteligo.

Od 4 stycznia 2022 r. klienci będą mogli już składać wnioski bezpośrednio przez oba te serwisy.

„Cieszę się, że po raz kolejny możemy umożliwić naszym klientom załatwianie spraw urzędowych przez bankowość elektroniczną, bo to dla nich wygoda i oszczędność czasu. Zależy nam na tym, aby złożenie wniosku o Rodzinny Kapitał Opiekuńczy było jak najprostsze dla rodziców i opiekunów” - powiedziała wiceprezes Duda.

Klienci PKO BP, na mocy porozumienia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, korzystają z e-usług ZUS już od 5 lat.

PKO BP jako pierwszy umożliwił klientom korzystającym z serwisów bankowości elektronicznej składanie wniosków w programie „Rodzina 500+”. Klienci PKO BP złożyli do tej pory około 2,5 mln wniosków w programie „Rodzina 500+”. Składają również wnioski o „Dobry Start”.

Jak zaznaczyła wiceprezes, „PKO Bank Polski od początku aktywnie uczestniczy w budowie cyfrowego państwa i jest liderem wprowadzania przyjaznych oraz bezpiecznych rozwiązań, które pomagają obywatelom w szybkim i łatwym dostępie do usług e-administracji”.

PKO BP był również pierwszym bankiem, który umożliwił klientom zakładanie Profilu Zaufanego wraz z elektronicznym podpisem, który potwierdza tożsamość w systemach e-administracji. W 2019 roku bank został też pierwszym dostawcą e-Tożsamości.

Dzięki temu klienci zyskali nie tylko możliwość prostszego i wygodniejszego logowania się do systemów administracji, ale też zdalnego załatwiania spraw urzędowych.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 20.12.2021, 13:28
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ