Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Specjaliści Cateromarket, pierwszej w Polsce porównywarki cateringów dietetycznych, postanowili sprawdzić, jak zapatrujemy się na temat zdrowego odżywiania, jakie diety wybieramy najczęściej, czy pandemia wpłynęła na to, co i jak jemy na co dzień oraz jakie mamy zdanie o dietach pudełkowych. Najnowszy raport opiera się na badaniu ankietowym, w którym wzięło udział 1200 respondentów.
Jesteśmy tym, co jemy
Kwestia zdrowego odżywiania nie jest nam obojętna. 6 na 10 Polaków jest zdania, że odżywia się zdrowo. Świadomie wykluczamy z naszego jadłospisu przetworzoną żywność i słodycze, a robiąc zakupy spożywcze staramy się czytać etykiety. Bierzemy odpowiedzialność za nasze zdrowie, a wybierając dietę najczęściej decydujemy się na dietę zbilansowaną, której zadaniem jest dostarczenie do naszego organizmu odpowiedniej dawki kalorii i składników odżywczych. Na drugim miejscu stawiamy diety odchudzające, a jeszcze dalej diety, które polegają na eliminacji z jadłospisu określonych składników, takich jak mięso czy mleko.
Mimo sporego zainteresowania tematyką zdrowego odżywiania, co trzecia osoba przyznaje, że nie korzysta aktualnie z założeń żadnej diety, a połowa badanych, że nie zamierza w najbliższej przyszłości zmieniać swoich nawyków żywieniowych.
Zdrowo znaczy drogo?
Ponad połowa z nas jest zdania, że zdrowa dieta jest droga. Mamy też problem z jej przestrzeganiem, co przejawia się głównie w słabości do podjadania - przede wszystkim niezdrowych przekąsek. Chcąc zaoszczędzić swój czas i zapewnić sobie zdrowe, odpowiednio zbilansowane posiłki, coraz częściej zdarza nam się korzystać z usług firm cateringowych. Dietę pudełkową postrzegamy przede wszystkim jako sporą wygodę i oszczędność czasu.
„Rynek cateringu dietetycznego stale rośnie, zwiększa się też jego dostępność. Dziś już nie jest to luksus, na który mogą pozwolić sobie jedynie mieszkańcy dużych miast, ponieważ zwiększa się liczba firm, które działają na terenie mniejszych miejscowości. Polacy przekonali się, że warto zaufać specjalistom i oddać w ich ręce kwestię dla siebie najważniejszą - zdrowie. Wybierając dietę dla siebie szukamy posiłków odpowiednio zbilansowanych, których głównym celem nie jest pozbawienie nas zbędnych kilogramów, a dostarczenie organizmowi odpowiedniej dawki składników odżywczych - komentuje Łukasz Sot, ekspert ds. cateringu dietetycznego, współzałożyciel serwisu Cateromarket.pl.
Dieta w czasie pandemii
Polacy, myśląc o diecie, kierują się przede wszystkim kwestią własnego zdrowia. Tendencja ta jeszcze bardziej umocniła się w czasie pandemii, która w mniejszym lub większym stopniu zmieniła życie każdego. Ponad połowa z nas twierdzi jednak, że nie miała ona większego wpływu na nasze nawyki żywieniowe. Mimo rosnącej świadomości, jak duże znaczenie dla naszego zdrowia i odporność ma to, co jemy, tylko 1/3 badanych przyznaje się do pozytywnych zmian w sposobie żywienia, a 15% do zmiany nawyków żywieniowych na gorsze.
Zagrożenie epidemiczne, z którym przyszło nam się mierzyć na przestrzeni ostatnich miesięcy, spowodowało, że zamknięci w domach zaczęliśmy częściej i chętniej eksperymentować we własnych kuchniach i zyskaliśmy większą kontrolę nad ilością jedzenia. Częściej jadamy też posiłki z bliskimi lub zamawiamy jedzenie z restauracji. Część z nas w tym czasie podjęła również decyzję o przejściu na dietę pudełkową.
„Catering dietetyczny dobrze wpisuje się w ten trudny dla nas wszystkich okres. Posiłki otrzymujemy w formie bezkontaktowej, prosto pod drzwi naszego mieszkania. Jadłospis skomponowany jest tak, by dostarczyć naszemu organizmowi wszystkiego, co najlepsze, dzięki czemu wspieramy prawidłowe funkcjonowanie naszego układu immunologicznego. Korzystając z diety pudełkowej, eliminujemy do niezbędnego minimum również konieczność stania w marketowych kolejkach” - zaznacza Monika Wojciechowska, ekspert cateringu dietetycznego Vitameals.
Więcej o nawykach żywieniowych Polaków można znaleźć w najnowszym raporcie Cateromarket: Polacy na diecie. Jakie diety wybieramy i dlaczego?
Źródło informacji: Cateromarket
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 18.01.2022, 08:30 |
Źródło informacji | Cateromarket |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
MediaMarkt w Markach w nowej odsłonie
- 27.11.2024, 13:37
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: MediaMarkt Polska
-
Image
Rzecznik Praw Pacjenta: poprawiamy wspólnie z Ministerstwem Zdrowia standardy opieki okołoporodowej PAP
- 27.11.2024, 10:04
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
E-commerce zyskuje na wartości. Kupujemy więcej, drożej i chętniej sięgamy po przedmioty z drugiej ręki - analiza OLX
Rosną udziały e-commerce w rynku. Równocześnie procent internautów dokonujących zakupów w sieci utrzymuje się od 2023 roku na zbliżonym poziomie. Można zatem wnioskować, że kupujemy częściej i więcej, w tym również przedmiotów z drugiej ręki. Potwierdzają to także dane OLX, największego serwisu ogłoszeniowego w Polsce. W październiku średnia wartość jednego przedmiotu kupionego z Przesyłką OLX wzrosła o 24% (w ujęciu rocznym).- 25.11.2024, 08:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OLX